Kokybės politika
Kokybės politika. Kauno kolegijos kokybės politikos pamatas – Kolegijos vertybės, puoselėjamos įgyvendinant jos viziją ir misiją. Mes kokybę suprantame kaip veiksmingą mūsų išsikeltų tikslų, nubrėžtų Strategijoje, įgyvendinimą. Šie strateginiai siekiai – visų Kolegijos veiklų tobulinimo pagrindas.
Periodiškai vertiname ir tobuliname studijas, mokslo ir meno taikomąją veiklą bei jas palaikančią aplinką. Mes puoselėjame kokybės kultūrą ir esame tvirtai įsitikinę, kad kokybė priklauso nuo kiekvieno iš mūsų studijų pasiekimų ir darbo rezultatų – kokybė yra kiekvieno iš mūsų atsakomybė.
Bendradarbiavimą su absolventais, darbdaviais ir kitomis suinteresuotomis šalimis grindžiame tarpusavio pasitikėjimu. Dalyvaujame šalies ir tarptautiniuose procesuose, nuolat atsinaujiname numatydami ateities perspektyvas.
Mes atsakingai informuojame visuomenę apie savo veiklos pasiekimus. Esame komanda, susitelkusi veiksmingai įgyvendinti Kolegijos misiją – vykdyti inovacijomis grįstas aukštojo mokslo studijas, orientuotas į praktinę veiklą, plėtojame visuomenės raidai reikšmingą mokslo ir meno taikomąją veiklą.
Kokybės užtikrinimo sistema
Kokybės užtikrinimo sistema. Kolegijoje vidinė kokybės užtikrinimo sistema plėtojama nuo pat Kolegijos įkūrimo. Šios sistemos kūrimas, įgyvendinimas ir nuolatinis tobulinimas grindžiamas aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo nuostatomis, kurias reglamentuoja nacionaliniai teisės aktai (LR Mokslo ir studijų įstatymas, Švietimo ir mokslo ministerijos, Studijų kokybės vertinimo centro poįstatyminiai teisės aktai).
Kolegija vadovaujasi nuostata, jog pirminė atsakomybė už savo veiklos kokybę tenka pačiai aukštojo mokslo institucijai. Tai įtvirtinta ir LR Mokslo ir studijų įstatyme (2009), nurodančiame, kad mokslo ir studijų institucijos atsako už mokslo (meno) veiklos, studijų ir kitos veiklos kokybę. Jos turi viešai skelbti savo veiklos kokybės rodiklius ir kartu su vertinimo institucijomis puoselėti mokslo ir studijų veiklos kokybės kultūrą (46 str.). Kiekviena aukštoji mokykla privalo turėti vidinę studijų kokybės užtikrinimo sistemą, grindžiamą Europos aukštojo mokslo erdvės studijų kokybės užtikrinimo nuostatomis ir pačios aukštosios mokyklos patvirtinta veiklos kokybės gerinimo strategija, numatyti veikimo būdus ir priemones, padedančius užtikrinti jos teikiamo aukštojo išsilavinimo kokybę (47 str.).
Kuriant ir tobulinant Kauno kolegijos vidinę kokybės užtikrinimo sistemą vadovaujamasi Europos aukštojo mokslo erdvės studijų kokybės užtikrinimo nuostatomis (ESG, 2015), kurių svarbą reglamentuoja ir LR Mokslo ir studijų įstatymo 46 straipsnis: „<…> Aukštųjų mokyklų studijų kokybės užtikrinimas grindžiamas Europos aukštojo mokslo erdvės studijų kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis Mokslo kokybės užtikrinimas grindžiamas Europos mokslinių tyrimų erdvės nuostatomis <…>“.
Kokybės vertinimas
Kokybės vertinimas. Savęs vertinimas atliekamas kiekviename lygmenyje: dėstytojo, katedros, fakulteto, tarnybos, kolegijos. Šiame procese nenutrūkstamas kokybės gerinimo siekis laikomas neatsiejamu nuo atskaitomybės principo. Atlikus dėstytojo, katedros, fakulteto, kolegijos veiklos savianalizę, atskleidžiami atitinkamos veiklos srities privalumai, tobulintini aspektai, galimybės ir grėsmės, pateikiami gerosios patirties pavyzdžiai, palyginami atskiri kolegijos ir jos padalinių veiklos rodikliai, nustatomos prioritetinės kokybės gerinimo kryptys bei sudaromas veiksmų planas kokybei gerinti.
Grįžtamasis ryšys
Vadovaujantis Grįžtamojo ryšio iš suinteresuotųjų šalių valdymo Kauno kolegijoje tvarkos aprašu, Kauno kolegijoje periodiškai vykdomos studentų, darbuotojų, absolventų, darbdavių apklausos.
Grįžtamojo ryšio iš suinteresuotų šalių organizavimo kolegijoje planas 2024–2025 mokslo metams.
Dalyko / modulio turinio ir dėstymo kokybės vertinimas
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2023-2024 m. m. pavasario semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2023-2024 m. m. rudens semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2022-2023 m. m. pavasario semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2022-2023 m. m. rudens semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2021-2022 m. m. pavasario semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2021-2022 m. m. rudens semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2020-2021 m. m. pavasario semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2020-2021 m. m. rudens semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio dėstymo kokybę (2019-2020 m. rudens semestras)
- Studentų apklausos apie dalyko / modulio ir jo dėstymo kokybę rezultatai (2019 – 2020 m.m. pavasario semestras)
- Dalyko ir jo dėstymo kokybės vertinimo anketa
- Modulio ir jo dėstymo kokybės vertinimo anketa
Pirmo kurso studentų apklausos rezultatai
Apklausos apie pasitenkinimą studijomis rezultatai
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2024 m.
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2023 m.
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2022 m.
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2021 m.
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2020 m.
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2019 m.
- Studentų apklausos apie studijų kokybę rezultatai 2018 m.
Baigiamojo kurso studentų apklausos rezultatai
Studentų apklausų rezultatai fakultetuose
Absolventų apklausos praėjus metams nuo studijų baigimo rezultatai
- Absolventų apklausos apie jų pasirengimą profesinei veiklai bei integracijai į darbo rinką rezultatai 2023 m.
- Absolventų apklausos apie jų pasirengimą profesinei veiklai bei integracijai į darbo rinką rezultatai 2022 m.
- Absolventų apklausos apie jų pasirengimą profesinei veiklai bei integracijai į darbo rinką rezultatai 2021 m.
- Absolventų apklausos apie jų pasirengimą profesinei veiklai bei integracijai į darbo rinką rezultatai 2020 m.
- Absolventų apklausos apie jų pasirengimą profesinei veiklai bei integracijai į darbo rinką rezultatai 2019 m.
- Absolventų apklausos apie jų pasirengimą profesinei veiklai bei integracijai į darbo rinką rezultatai 2018 m.
Absolventų apklausos praėjus 36 mėnesiams nuo studijų baigimo rezultatai
Absolventų apklausų rezultatai fakultetuose
Darbdavių apklausų rezultatai
Darbdavių apklausų rezultatai fakultetuose
<b>Jūs pasakėte, mes padarėme</b>
#1
Jūs pasakėte:
Bendros apklausos neleidžia įvertinti atskirų dėstytojų dėstymo kokybės.
Mes padarėme:
Nuo 2020 m. Kolegijoje studijų dalyko / modulio dėstymo kokybės vertinimas pradėtas vykdyti instituciniu lygiu Studijų valdymo sistemoje ir pakeitė iki šiol decentralizuotai vykdytas šio tipo apklausas. Visų studijų programų studentai turi galimybę išsakyti savo nuomonę apie kiekvieno dalyko / modulio dėstymo kokybę.
#2
Jūs pasakėte:
Būtinos pertraukėlės tarp nuotolinių paskaitų ir šių pertraukų reikia laikytis.
Mes padarėme:
2020 m. sausio 2 d. KK direktoriaus įsakymu Nr. 1-4 „Dėl 2018 m. 5 d. įsakymo Nr. 1-304 „Studijų tvarkaraščių sudarymo ir keitimo principų“ pakeitimo“ patvirtintas KK studijų užsiėmimų laikas, kuriame numatytos pertraukų tarp paskaitų laikas.
#3
Jūs pasakėte:
Kai kurių dėstytojų paskaitose pasigendama interaktyvių dėstymo metodų.
Mes padarėme:
Kasmet dėstytojams organizuojami mokymai, siekiant dėstymo kokybės tobulinimo. Praplėstos mokymų tematikos, įtraukiant didaktikos aspektus, pavyzdžiui, „Įvadiniai mokymai naujiems KK dėstytojams“, „Interaktyvūs studentų žinių patikrinimo ir nuotolinio komandinio darbo įrankiai“, „Aukštosios mokyklos didaktika“, „Mokymasis virtualioje aplinkoje. Adobe Connect sistema“; „Veiksminga prezentacija ir jos valdymas“; kt.
Per dvejus metus studentų dalis, nepritariančių apklausos teiginiui „Dėstytojai taikė įvairius mokymo metodus, aktyvinančius mano dalyvavimą paskaitoje“, sumažėjo beveik 5 proc. – nuo 12,4 proc. iki 7,6 proc.
#4
Jūs pasakėte:
Visi dėstytojai turėtų kelti paskaitų informaciją į virtualią mokymosi aplinką Moodle.
Mes padarėme:
2019 m. gruodžio 23 d. Akademinė taryba patvirtino KK nuotolinių studijų organizavimo tvarkos aprašą, pagal kurį visi vykdomi studijų dalykai / moduliai privalo atitikti pirmą nuotolinių studijų dalyko / modulio lygį, t. y. studijų dalykas / modulis skirtas studentų savarankiškam darbui virtualioje mokymosi aplinkoje.
#5
Jūs pasakėte:
Studentams labai stinga prieigos prie elektroninių knygų: trūksta skaitmeniniu vadovėlių lietuvių kalba, galėtų būti daugiau pdf formato skaitmeninių knygų.
Mes padarėme:
Atsižvelgėme į dabartinę situaciją ir 2021 metams buvo užprenumeruota ženkliai daugiau el. knygų lietuvių kalba. Vis dėlto ne visos lietuviškos knygos yra išleistos el. būdu. Daug vadovėlių lietuvių kalba nėra el. formate ir jų negalima tokiu formatu pateikti.
Dėl autorių teisių apsaugos negalima skenuoti bibliotekoje esamų spausdintų knygų ir teikti jų el. formatu.
#6
Jūs pasakėte:
Studentai nežino kaip naudotis e-biblioteka, nežino prieigos prie duomenų bazių, kt.
Mes padarėme:
Informaciją apie el. išteklius bei jų prieigą nuolat teikiama bibliotekos interneto svetainėje, kolegijos Moodle kurse „Akademinis raštingumas“, Youtube vaizdo mokomuosiuose filmukuose, socialinių tinklų Facebook ir Instagram įrašuose, siunčiama visiems kolegijos studentams el. paštu. Bibliotekoje nuolat teikiami įvairūs interaktyvūs ir tradiciniai mokymai apie informacijos šaltinių paiešką ir jų naudojimą, studentai konsultuojami grupėse ir individualiai. Informacija apie el. išteklius bei prieigą taip pat teikiama atskirų studijų dalykų ar modulių paskaitose. Studentams reikėtų minimalių pastangų sužinoti apie el. išteklius bei jų prieigą, nes informacija teikiama visais įmanomais komunikacijos kanalais bei įvairiais formatais.
#7
Jūs pasakėte:
Nevyksta sporto užsiėmimai vakariniu laiku.
Mes padarėme:
Nuo 2019 – 2020 m. m. rudens semestro sudarytos sąlygos sportuoti popaskaitiniu laiku su trenerio priežiūra (pirmadieniais – penktadieniais iki 20 val.). Vyko grupiniai ir individualūs užsiėmimai.
Nuo 2021 – 2022 m. m. studentams, negalintiems prisijungti sportuoti darbo laiku, siūloma rinktis Visuomenės sveikatos centro inciatyva organizuojamas „Judėk sveikai“ treniruotes, kurios vyksta Kolegijos sporto salėje. Sporto komandų (krepšinio, futbolo, tinklinio, stalo teniso) treniruotės vyksta vakariniu laiku.
#8
Jūs pasakėte:
Studentams reikalinga parama, norint įsidarbinti.
Mes padarėme:
Karjeros centro Facebook paskyroje platinami praktikos ir darbo pasiūlymai.
Kasmet lapkričio mėnesį organizuojamos Karjeros dienos. Organizuojami seminarai darbo paieškos, kontaktų tinklo kūrimo, laiko planavimo, verslumo ugdymo ir pan. temomis.
Teikiamos karjeros konsultavimo paslaugos studentams.
#9
Jūs pasakėte:
Automobilių stovėjimo aikštelės netvarkingos, duobėtos, mažai parkavimo vietų.
Mes padarėme:
2019 m. Kolegijos lėšomis sutvarkyta automobilių stovėjimo aikštelė Pramonės pr.: išplėstas automobilių stovėjimo aikštelės plotas, naujai išasfaltuota, subraižytos parkavimo linijos.
Senamiestyje nėra galimybių didinti parkavimo vietų skaičiaus, todėl rekomenduojama rinktis kitą susisiekimo priemonę.
#10
Jūs pasakėte:
Bendrabučiams reikalingas atnaujinimas.
Mes padarėme:
Parengtas bendrabučių atnaujinimo planas, pagal kurį vykdoma bendrabučių renovacija, atnaujinamos gyvenamosios ir kitos patalpos.
2021 m. bus pradėti bendrabučio Nr. 4 (Kalniečių g.) renovacijos darbai.
#11
Jūs pasakėte:
Nėra valgyklos Muitinės g., Menų ir ugdymo fakulteto pastatuose.
Mes padarėme:
Muitinės g. 15 yra mini virtuvėlė poilsio zonoje, sudaryta galimybė pasišildyti maistą mikrobangų krosnelėje, pasidaryti kavos, įsigyti sumuštinių savitarnos prekybos vietoje.
M. K. Čiurlionio galerijoje įrengta savitarnos parduotuvėlė, kur galima įsigyti užkandžių, sudarytos sąlygos pasišildyti maistą mikrobangų krosnelėje. Mini virtuvėlė įrengta MUF pagrindinių rūmų trečio aukšto koridoriuje. Šklėrio g. 1 pastato antrame aukšte irgi yra mikrobangų krosnelė maistui pasišildyti.
#12
Jūs pasakėte:
Poilsio zonų trūkumas Muitinės g., Puodžių g. pastatuose, Dizaino katedroje, kt.
Mes padarėme:
Muitinės g. 15 pastate suformuotos poilsio zonos, kurios yra nedidelės – 26 m2 antrame aukšte ir 24 m2 trečiame aukšte. Puodžių g. 11 yra platūs koridoriai ir nišos koridorių galuose, kur padarytos poilsio erdvės. Nėra galimybės plėsti poilsio erdvių pastatų viduje, nes tai tektų daryti mokymosi erdvių sąskaita.
Norėdami pagerinti studentų studijų ir poilsio sąlygas, siekiame sukoncentruoti Medicinos fakulteto studentų rengimą K. Petrausko gatvėje. Tuo tikslu rengiama paraiška / projektas Kauno kolegijos Medicinos fakulteto miestelio plėtrai.
Deja, dėl vietos stokos pastate A. Mackevičiaus g. 60, kuriame yra Dizaino katedra, to padaryti negalima.
Išorinis vertinimas
- Kauno kolegijos veiklos tobulinimo planas išorinio vertinimo metu nustatytiems trūkumams šalinti
- Kauno kolegijos veiklos vertinimo išvados
- Kauno kolegijos studijų programų akreditavimo terminai
- Kauno kolegijos akredituotų studijų programų išorinio vertinimo išvados
- Kauno kolegijos studijų programų pažangos ataskaitos
Darbuotojų kompetencijų tobulinimas
Kauno kolegijos darbuotojų kompetencijų tobulinimo tikslas – įgyti ir (arba) atnaujinti mokymo(si) (didaktines, pedagogines), dalykines (profesines), tyrimų ir bendrąsias kompetencijas, plėtoti žinias, lavinti profesinius įgūdžius, meistriškumą bei formuoti vertybines nuostatas, būtinas siekiant įgyvendinti Kauno kolegijos tikslus ir uždavinius.
Uždaviniai darbuotojų kompetencijoms tobulinti:
- nustatyti ir įvertinti kolegijos darbuotojų poreikį kompetencijoms tobulinti;
- planuoti darbuotojų kompetencijų tobulinimą;
- organizuoti kompetencijų tobulinimo renginius, siekiant tobulinti dėstytojų dalykines, mokymo(si), tyrimų ir bendrąsias kompetencijas;
- organizuoti kompetencijų tobulinimo renginius, siekiant tobulinti administracijos ir ūkio dalies darbuotojų bendrąsias, dalykines kompetencijas;
- sudaryti sąlygas darbuotojams dalyvauti kompetencijų tobulinimo renginiuose;
- atlikti darbuotojų kompetencijų tobulinimo stebėseną ir vertinimą;
- efektyviai naudoti išteklius, skirtus darbuotojų kompetencijų tobulinimui.
Kompetencijų tobulinimo formos: individualus mokymasis (savišvieta), mokymasis grupėje pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymo programas, seminaras, konferencija, kursai, stažuotė, diskusija, kūrybinės dirbtuvės, plenerai, parodos ir kt.
2024 m. pradžioje buvo atliktas tyrimas dėl darbuotojų kompetencijų tobulinimo renginių poreikio 2024 metams. Apklausoje iš viso dalyvavo 108 darbuotojai, kurie nurodė, jog reikalinga tobulinti kompetencijas*:
- profesines;
- psichologinių žinių gilinimo (bendravimo psichologijos, konfliktų valdymo ir kt.);
- užsienio kalbų;
- asmeninių įgūdžių tobulinimo (gebėjimas save motyvuoti, analizuoti, lavinti ir kt.);
- tyrimų;
- užsienio kalbų;
- didaktines;
- informacinių technologijų ir kompiuterinio raštingumo;
- komandinio darbo stiprinimo;
- bendrųjų įgūdžių tobulinimo;
- vadybos.
*Išvardinta pagal atsakymų pasiskirstymą, nuo dažniausiai pasirinkto iki rečiausiai.
Kiekvienais metais, remiantis nustatytu mokymosi poreikiu, sudaromas metinis kompetencijų tobulinimo renginių planas, pagal kurį organizuojami įvairūs mokymai, praktiniai seminarai ir kt. 2024 m. Kauno kolegijos darbuotojų kompetencijų tobulinimo renginių planas metų eigoje atnaujinamas pagal poreikį.
Kolegijos darbuotojų kompetencijų tobulinimo stebėsena vykdoma remiantis Dėstytojų veiklos planavimo ir į(si)vertinimo informacinėje sistemoje (DVP-IS), akademinių padalinių veiklos ataskaitose, darbuotojų veiklos vertinimo išvadose pateiktais duomenimis. Kompetencijų tobulinimas vertinimas vykdomas veiklos vertinamųjų pokalbių metu.