Žydrė Gavelienė

Lapkričio mėnesį bendrovės „Norstat“ atlikto tyrimo duomenimis, 54 proc. Lietuvos gyventojų keliones įvardijo kaip vieną labiausiai per pandemiją pasiilgtų veiklų. Tokią tendenciją vienbalsiai tvirtina pastebintys turizmo industrijų vystytojai bei ekspertai, tikindami, kad nenugalimas noras keliauti pastebėtas iškart atlaisvinus karantino draudimus. Vis dėlto, ši rinka jau niekada nebebus tokia, kaip buvusi, o tai, atitinkamai, diktuoja naujas sąlygas šios srities specialistams.

Kokios šios rinkos tendencijos pastebimos jau šiandien? Tai pasikeitęs žmonių santykis su kelionėmis – jis nebebus toks, kurį buvo galima prilyginti greito vartojimo prekei. „Per pandemiją supratome, kad žmonės labai pasiilgo kelionių ir tikrai ruošiasi keliauti. Tačiau žymiai atsakingiau vertina ir kelionės kryptį, ir keliavimo būdą, ir laikotarpį. O kelionių organizatoriai turi turėti žymiai daugiau kompetencijų nei iki šiol“, – įžvalgas pateikia Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė, kelionių organizatorės „Estravel“ vadovė Žydrė Gavelienė. Ji prognozuoja, kad situacija, kuri pastebima šiuo metu, augins poreikį profesionaliems kelionių organizatoriams: „Juolab kad per metus netekome turbūt pusės šiame sektoriuje dirbusių žmonių. Ir tai matau, kaip labai gerą galimybę jauniems specialistams integruotis į turizmo industriją“, – pastebi specialistė.

Kokių kompetencijų reikalaujama pastaruoju metu?

Kalbėdama apie viešbučių vadybos specialistų kompetencijas, viešbučio „Corner Hotel“ generalinė direktorė, Kauno kolegijos Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros lektorė Rima Mikalauskienė prognozuoja, kad šioje srityje vis daugiau reikšmės įgis IT bei marketingo žinios, todėl kompiuterinis raštingumas – itin svarbus momentas, – pastebi lektorė. „Bendrauti žodžiu sugebame, o štai rašyti sklandžiai ir be klaidų jaunimui vis sunkiau ir sunkiau. Nors programų ir aplikacijų kūrėjai reklamuoja atsakymų šablonus, visgi asmeninis ryšys paslaugų sektoriuje vaidina ryškų vaidmenį“.

Tai, kad svetingumo sektoriuje žmogiškasis kontaktas ypatingai svarbus paantrina ir kelionių organizatorės „Estravel“ vadovė Ž. Gavelienė. Jos teigimu profesionalus turizmo srities specialistui labai svarbios asmeninės vertybės, tokios kaip svetingumas, lankstumas – gebėjimas prisitaikyti. Šios srities specialistui ypatingai svarbus platesnis matymas: užsienio kalbos, tarptautinė komunikacija, kuo įvairesnė praktika užsienyje, savanorystės patirtys.

Siekis turizmo specialistus ruošti arčiau gyvenimo

Kauno kolegijoje prieš 20 metų Turizmo ir viešbučių vadybos studijų programą kūrusi Audronė Lukšaitienė pastebi, kad pastaruoju metu vis daugiau turistų pageidauja specialistų ar ekspertų (kelionių organizatorių, kelionių agentų) konsultacijų ir pagalbos keliaujant, o vis platesnis technologijų taikymas turizmo srityje, kintančios keliavimo sąlygos, reikalavimai saugumui lemia ir atitinkamų šios srities specialistams svarbių kompetencijų poreikį.

Aušra Liorančaitė-Šukienė

Šiai dienai, kai po kilusių iššūkių vyksta itin spartūs verslo pokyčiai, apčiuopti rinkos pulsą tampa dar svarbesnis aukštųjų mokyklų uždavinys. Kauno kolegijos dėstytojos pasakoja, kad šioje aukštojoje mokykloje realizuojama Turizmo ir viešbučių vadybos programa gali pasigirti ne tik subrandintomis tradicijomis, bet ir stipria socialine partneryste, tampančia orientyru pateisinti rinkos lūkesčius.

Ne vienerius metus ekspertine patirtimi su studentais besidalijanti A. Liorančaitė-Šukienė pasakoja, kad nuolatinis dialogas su verslu būsimiems specialistams padeda į darbo rinką įsilieti greičiau, o kai kurie studentai darbus pagal specialybę susiranda dar studijų metais. „Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros studentų praktika užima solidžią studijų proceso dalį, kas daro juo pranašesnius. Studentai po kiekvienų studijų metų savo gebėjimus tobulina praktikos vietose tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, paklodami pamatus savo būsimai karjerai – juk ir darbdaviai suinteresuoti, kad būsimas specialistas užaugtų kaip profesionalas, toks, kokio tikimasi“, – pastebėjimais dalijasi lektorė.

„Mes džiaugiamės gerais atsiliepimais apie mūsų programos absolventus, kurie mus pasiekia iš darbdavių ir kitų socialinių partnerių. Tai dar labiau motyvuoja tobulėti ir tobulinti studijų programas, atliepiant ir derinant naujausias tendencijas pasaulyje su darbo rinkos poreikiais“, – įvardija A. Liorančaitė-Šukienė.

Tokias tendencijas patvirtina ir naujausi studijų reitingai, kuriais remiantis Turizmo ir viešbučių vadyba 2021 m. kolegijų studijų krypčių sąraše įvardijama tarp geriausiai Lietuvoje vertinamų specialybių.

Visą straipsnį skaitykite naujienų portale „Kauno diena“