Įkvepiančios idėjos gimsta tada, kai sukaupiama drąsa išsivaduoti iš įprastų ribų. Šia žinute dalijasi Kauno kolegijos Verslumo ir kūrybiškumo centras „ideaPoint“, balandžio 23 dieną Kaune, Gedimino gatvėje pirmą kartą pravėręs duris ir sukvietęs į atidarymo renginį Kauno kolegijos studentus, alumnus, verslininkus, startuolių ekosistemos dalyvius.
Aplinka, įkvepianti kurti
Verslo fakulteto inicijuoto centro „ideaPoint“ tikslas – integruoti verslumo ir kūrybiškumo kompetencijų ugdymą į visus mokymosi aspektus. „Siekiame išauginti studentų kartą, turinčią antreprenerišką mąstyseną, reikalingą inovacijoms bei savo paties ateičiai kurti. Kauno kolegija yra atvira partnerystei su verslo įmonėmis ir startuoliais, keičiantis savo žiniomis ir patirtimi, vykdant mokslinius tyrimus ir organizuojant bendrus renginius“ , – teigia Kauno kolegijos direktorius dr. Andrius Brusokas.
Anot jo, versliam ir kūrybiškam žmogui nebaisūs jokie pokyčiai – nei rinkoje, nei gyvenime. Reikia įžvelgti ne barjerus, o naujas galimybes. „Štai kodėl Kauno kolegijoje kuriama aplinka, kurioje mūsų studentai ir ne tik rastų galimybę ugdytis gebėjimus generuoti naujas idėjas, įdomius problemų sprendimus ir atrasti būdus, kaip turimą bagažą pritaikyti praktikoje“, – akcentuoja kolegijos vadovas.
Naujai atidaryto centro „ideaPoint“ vadovė Goda Kacilevičiūtė, greta antreprenerystės ir kūrybiškumo ugdymo, pabrėžia partnerystės su užsienio mokymo įstaigomis ir startuoliais stiprinimą, bendradarbiavimą su verslu, o svarbiausia – ragina studentus ieškoti netradicinių, inovatyvių sprendimų. Lengviausia to pasiekti įsitraukiant į hakatonų veiklas, kūrybines dirbtuves, mokymus. „Be to, centras teikia informaciją apie atvirus kvietimus, paraiškas bei fondus, kad būsimųjų startuolių kelias taptų kuo sklandesnis“, – priduria G. Kacilevičiūtė.
Nuo kitų mokslo metų dalyje Kauno kolegijos siūlomų studijų programų startuos naujas studijų dalykas „Kūrybiškumas ir antreprenerystė“. „Sieksime suburti tarpdisciplinines įvairius produktus ir paslaugas vystančias komandas. Svarbiausia – atrasti ir suteikti gerą terpę kurti norintiems studentams, o jų idėjos, kaip gyvi organizmai, tikėtina, keisis, augs, transformuosis, užges ir gims iš naujo“, – pasakoja „ideaPoint“ vadovė.
Verslumo ir kūrybiškumo centro vizualinį identitetą kūrė kūrybinė marketingo agentūra „Adface“. „Logotipo kūrimo procesas, diskusijos ir priėjimas prie bendros idėjos – visada žavi. Kiekvienas etapas yra unikalus ir suteikiantis vis kitokias patirtis, o ši buvo labai įdomi ir kūrybinga“, – teigia Inga Grincevičienė, „Adface“ projektų vadovė.
Programoje – hakatonas, diskusija, tinklalaidė
Atidarymo dienos rytas prasidėjo startuolio „Orbio World“ studentams pasiūlytu iššūkiu – kaip kasdien naudojamiems produktams suteikti originalumo ir atsparumo ateities iššūkiams. Konkursą laimėjo originaliausią idėją pasiūliusi Kauno kolegijos studentų komanda, sukūrusi modernią pagalvę, pasižyminčia terapinėmis savybėmis ir padedančia įveikti nerimo sutrikimus.
Po konkurso kūrybiškumo psichologijos ir elgesio ekspertė, kūrybiškumo laboratorijos „Creativity Lab“ įkūrėja ir vadovė dr. Ieva Martinaitytė dalijosi patarimu, kaip pasiekti geresnio rezultato. Pasak jos, kūrybiniame procese svarbiausia per ilgai neužsibūti idėjų mąstymo stadijoje, būtina imtis ir realių veiksmų – kurti prototipus, kadruotes.
Renginyje dalyvavusi I. Martinaitytė moderavo diskusiją apie tai, kodėl reikia ir kaip galima mokytis kūrybiškumo. Šia tema savo mintimis dalijosi Kauno kolegijos Verslo fakulteto dekanė Dalia Ilevičienė, vienaragio vardo siekiančios bendrovės „Orbio World“ produktų vadovė Rasa Čekauskienė ir skaitmeninių sprendimų įmonės „Iron Cat“ kūrybos vadovas Linas Jurkštas,
Po diskusijos pranešimą skaitė iš Suomijos Tamperės taikomųjų mokslų universiteto atvykusi Projektų valdymo biuro vyriausioji specialistė Tiina Koskiranta. Vakaro programa baigta tinklalaidės „5AM“ filmavimu, kurioje Jurgis Terleckas kalbino repo atlikėją Pijų Operą.
Centras „ideaPoint”, esantis Kauno centre (Gedimino g. 41), skirtas kūrybiškiems, veržliems, idėjas paversti veiksmais norintiems Kauno kolegijos studentams ir alumnams, inovacijų ir šviežių idėjų siekiančiam verslui ir startuolių ekosistemos dalyviams, norintiems suremti jėgas bendriems tikslams.
Straipsnis publikuotas „Kas vyksta Kaune“