Pastaruoju metu darbdaviai susiduria su darbuotojų trūkumu – rugpjūtį Užimtumo tarnyboje buvo užfiksuotas didžiausias darbo pasiūlymų skaičius šį dešimtmetį – darbdaviai įregistravo 40,2 tūkst. laisvų darbo vietų.

Ką įmonės pasiruošusios padaryti, kad prisiviliotų darbuotojus, kokias papildomas naudas jiems siūlo ir kokius reikalavimus darbdaviams kelia patys darbuotojai pasakoja Kauno kolegijos organizuojamose „Praktikos ir karjeros dienose‘21“ dalyvavusių įmonių atstovai.

Darbuotojų trūkumas verčia ieškoti naujų būdų juos prisivilioti

„TransUnion Baltics“ personalo verslo partnerė Jekaterina Rymonienė

Pasak „TransUnion Baltics“ personalo verslo partnerės Jekaterinos Rymonienės, darbuotojų trūkumas išties juntamas, todėl siekiant pritraukti specialistus įmonių siūlomos papildomos naudos jau tampa norma ir būtinybe. „Transunion Baltics“ turi nemažą paketą naudų, kurias siūlo savo darbuotojams: sveikatos ir gyvybės draudimas, nemokami užkandžiai ir gėrimai, įvairūs renginiai ir komandos formavimo iniciatyvos, mokymai, karjeros galimybes – visa tai mes siūlome ir aš to nebeakcentuočiau kaip išskirtinumo.

Savo įmonėje daug dėmesio skiriame ir darbuotojų emocinei gerovei, todėl siūlome įvairiausią pagalbą ir palaikymą, pvz., nemokamas specialistų konsultacijas, kurios prieinamos visą parą ne tik darbuotojams, bet ir jų šeimos nariams, „Headspace“ programą, globaliai inicijuojamas papildomas poilsio dienas ir kitas iniciatyvas, skirtas darbuotojų emocinei sveikatai palaikyti. Mes taip pat vertiname ir palaikome mūsų įmonės vertybes, todėl įmonėje veikia vertybių apdovanojimų programa, kurios tikslas – pastebėti ir paskatinti darbuotojų pasiekimus, iniciatyvas ir veiklas, kurios atspindi mūsų vertybes.

„TransUnion Baltics“ mes labai daug dėmesio skiriame mūsų darbuotojų tobulėjimui ir augimui, todėl čia veikia įvairios vidinės akademijos, mentorystės programos, darbuotojams siūlome asmeninį mokymų biudžetą, nemokamai pasiekiami visi „LinkedIn Learning“ platformos resursai. Esame įsikūrę unikalioje vietoje – „Žalgirio“ arenoje, todėl turime galimybę pasiūlyti savo darbuotojams renginius stebėti ložėje, įsigyjant bilietus už mažiausią kainą, o „Žalgirio“ komandos rungtynės mūsų darbuotojams yra nemokamos“, – pasakoja J. Rymonienė.

„ACME Grupė“ personalo partnerė Ala Bačinina

„ACME Grupė“ personalo partnerė Ala Bačinina taip pat pritaria, jog su darbuotojų trūkumu susiduria kone visos Lietuvos įmonės, todėl itin svarbu atrasti būdus ir priemones, kurie padėtų pritraukti naujus ir išlaikyti esamus darbuotojus. „Labai rūpinamės savo darbuotojų gerove, siekiame, kad jie turėtų kuo lankstesnes darbo sąlygas. Dirbantiems nuotoliniu būdu suteikiame visas reikiamas darbo priemones,  dirbantiems biure – maksimalų komfortą. Kauno „ACME Grupės“ biure įrengėme ne tik patogias darbo erdves, bet ir laisvalaikio vietas, kuriose mūsų darbuotojai gali atsipalaiduoti žaisdami biliardą, stalo tenisą, smiginį, stalo ar virtualius žaidimus, žiūrėdami kiną ir gerdami kavą. Taip pat turime treniruoklių sporto salę, kurioje kiekvienas gali sportuoti ir palaikyti gerą fizine formą. Biure taip pat yra savitarnos parduotuvė.

Kalbant apie mūsų vidinę kultūrą, manome, kad asmenybę formuoja ne tik darbas ir nauji projektai, bet ir mūsų leidžiamas laisvalaikis, edukacija, todėl „ACME Grupės“ bendrovių komandos aktyviai laisvalaikį leidžia su iniciatyva „ACME CUP“. Šios iniciatyvos dėka mūsų komandos kas mėnesį laukia vis kitos pramogos: nuo kartingų, protmūšių iki vandenlenčių, baidarių, dviračių, riedučių žygių. Mėgstame drauge ir mokytis, tam turime „ACMErship academy“ programą, kur drauge mokomės dalydamiesi savo patirtimi arba pakviečiame kitų bendrovių atstovus, lektorius. Visos iniciatyvos kuria jausmą, kad bendrovę ir verslą kuriame kartu“, – mintimis dalijasi A. Bačinina.

„Mūsų bendrovėje yra siūlomos įvairios papildomos naudos, kurių sąrašą atnaujiname kiekvienais metais pagal poreikį. Į papildomų naudų sąrašą įtraukiame tokias naudas, kaip mankštos, masažai, kineziterapijos paslaugos, kava, arbata, bandelės, ledai ar kiti užkandžiai, įvairios loterijos, renginiai, sveikatingumo programos, dovanėlės darbuotojams ir jų vaikams ir kt.“, – pasakoja „Theca Furniture“ personalo bei darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vadovė Mida Kalvaitienė.

Svarbu ne tik papildomos naudos

Įmonių atstovės sutinka, jog papildomų naudų siūlymas jau tapo gan įprastas ir nuostabą potencialiems darbuotojams gali kelti jų nebuvimas. Tačiau „TransUnion Baltics“ personalo verslo partnerė J. Rymonienė atkreipia dėmesį, jog be papildomų naudų itin svarbu ir gebėti atliepti konkretaus darbuotojo poreikius bei sukurti tokią darbo aplinką, kurioje darbuotojas jaustųsi reikalingas ir įvertintas.

„Pastebime, kad dabar svarbiau tampa ne tiek turėti įvairias papildomas naudas, kiek užtikrinti, kad jos atitiktų individualius darbuotojų poreikius. Pandemija gerokai pakoregavimo mūsų darbo organizavimo ypatybes, todėl kiekvieno iš mūsų poreikiai taip pat atitinkamai pasikeitė. Gebėjimas būti lankstiems ir atliepti individualius poreikius dabar tapo daug svarbesni nei bet kada anksčiau. Be visų papildomų naudų, kurios yra neatsiejama kompensavimo paketo dalis, svarbu sukurti tokią darbo aplinką, kurioje darbuotojai jaustųsi vertinami, įtraukti, pripažinti ir jaustų savo darbo kuriamą vertę. Todėl vadovų laikas, dėmesys ir palaikymas tampa daug svarbesni nei kai kurios naudos“, – sako J. Rymonienė. Jai pritaria ir „ACME Grupė“ personalo partnerė A. Bačinina, atkreipdama dėmesį, kad svarbu ne tik papildomos naudos, bet ir įmonės kultūra.

„Papildomos motyvacinės priemonės yra labai svarbios renkantis būsimą darbdavį – daugelis įmonių konkuruoja tarpusavyje, kurios biuras patrauklesnis ir šaldytuvas pilnesnis. Tačiau, visgi, tai nėra pagrindinis kriterijus, lemiantis žmogaus pasirinkimą dirbti bendrovėje. Daugeliui darbuotojų visų svarbiausia yra savirealizacija ir įdomus darbo pobūdis, kuriame jis galėtų augti ir ugdyti savo gebėjimus, palaikantis vadovas ir geras mikroklimatas darbe“, – atskleidžia A. Bačinina.

„Manau, kad šiuolaikinėje darbo rinkoje svarbu siūlyti papildomas naudas darbuotojams. Tai jau yra tapę savaime suprantamu dalyku ir įmonė be papildomų naudų darbuotojams šiandien išsiskirtų kaip „balta varna“. Mes siūlome papildomas naudas, nes tokiu būdu padėkojame darbuotojams už jų indėlį, motyvuojame bei sveikatiname“, – sako „Theca Furniture“ generalinė direktorė Jurgita Mišeniovienė.

Kaip pandemija pakoregavo darbuotojų reikalavimus darbdaviams

Praėjusiais metais prasidėjusi pandemija sujaukė darbo rinką – iki tol pakankamai retu laikomas nuotolinis darbas ar lankstus grafikas tapo daugelio darbuotojų kasdienybe. J. Rymonienė pastebi, kad šie reikalavimai darbuotojų sąraše liko iki šiol. „Vienas pagrindinių pokyčių, kuris atėjo su pandemija – tai lankstumas. Atsirado galimybės ieškoti žmonių ne tik Kaune, kur yra mūsų biuras, bet ir kituose Lietuvos miestuose. Tad kartu tai padarė įtaką ir kandidatų lūkesčiams – galimybė dirbti nuotoliniu būdu, lanksčiu darbo grafiku tampa vienu iš pagrindinių darbuotojų pageidavimų. Tiesa, reikia paminėti, kad tai kartu pakoregavo ir darbo užmokesčio situaciją rinkoje, nes nebe miestas ar regionas tampa darbo užmokesčio įtakos faktoriumi, o verslui reikalingos kompetencijos ir konkuravimas dėl talentų, kuris ypač būdingas IT sektoriui“, – pastebi „TransUnion Baltics“ personalo verslo partnerė J. Rymonienė.

„Šiuo metu iš darbdavio tikimasi ypatingo lankstumo – tiek darbo vietos, tiek darbo laiko atžvilgiu. „ACME Grupė“ savo darbuotojams suteikia galimybę lanksčiai planuoti savo darbo laiką, dirbti iš namų ir netgi turėti vis labiau populiarėjančią „darbostogų“ galimybę ir iki 2 savaičių per metus darbuotis iš bet kurios ES šalies.

Dar viena tendencija išryškėjusi pastaruoju metu – žmonėms vis svarbiau tampa ne tik įmonės finansinė sėkmė, tačiau ir tvarus, socialiai atsakingas verslo požiūris į komandą, darbo organizavimą, santykius su partneriais, visuomene. Šiuo tikslu „ACME Grupėje“ jau penkerius metus veikia „Gerų darbų“ komanda, kurią sudaro grupės bendrovių darbuotojai. Pastaroji grupė nuolat inicijuoja socialiai atsakingas veiklas, renginius, iniciatyvas, įtraukia kolegas į savanorystės projektus“, – pasakoja „ACME Grupė“ personalo partnerė A. Bačinina.

„Reikalavimai darbdaviui nuolat kinta. Šiuo metu pastebime, kad vis daugiau kandidatų tikisi lankstaus darbo grafiko ir nuotolinio darbo galimybių, ieško prasmingesnės veiklos, geresnio asmeninių ir įmonės vertybių atitikimo. Mūsų atrankų specialistai pastebi, jog kandidatams svarbesniais tapo psichologinio mikroklimato, saugaus darbo, darbo ir asmeninio gyvenimo balanso aspektai“, – mintimis dalijasi „Theca Furniture“ personalo bei darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vadovė M. Kalvaitienė.

Daugiau informacijos apie Kauno kolegijos „Praktikos ir karjeros dienas‘21“ galima rasti čia.

Straipsnis publikuotas naujienų portale 15min.lt