2021–2025 metams suformuotoje Kauno kolegijos strategijoje, 2025 metais Kauno kolegija yra matoma kaip pažangi Europos aukštojo mokslo institucija, todėl kryptingai brėžiamos strateginės gairės kolegijos veiklos tarptautiškumo didinimui. Tarptautiškumas Kauno kolegijos bendruomenėje suvokiamas kaip priemonė, kuri ženkliai prisideda prie kokybiško kolegijos misijos įgyvendinimo.

Svarbiu žingsniu šio tikslo įgyvendinimui tampa geriausių užsienio dėstytojų iš Europos ir kitų šalių taikomųjų mokslų universitetų pritraukimas. Vienas tokių pavyzdžių – antrą kartą Kauno kolegijoje viešėjęs tarptautinio kulinarinio turizmo tyrėjas, Čiko Kalifornijos valstijos universiteto docentas Metju Stounas. Kauno kolegijoje vykdomos Turizmo ir viešbučių studijų programos studentams dėstyti atvykęs M. Stounas žiniasklaidoje dalijosi įžvalgomis, kaip Kaunui prisivilioti gastronominius turistus.

„Gastronominiai turistai dažniau nei kiti aplanko ir kitas vietas, išleidžia daugiau pinigų apsipirkinėdami, dažniau renkasi aplankyti teatrą ar eiti į sporto renginius“, – teigia tyrėjas.

Į ką, anot Metju, reikėtų atkreipti dėmesį šiame mieste įsikūrusioms maitinimo įstaigoms? Jis siūlo pirmiausia pradėti nuo suvokimo, kad maistas yra būdas pajusti ryšį su vietos kultūra. 

„Vis dažniau turistai nori pasijusti tarsi vietiniai ir būtent maistas leidžia ieškoti sąsajų su vietos gyventojais. Pavyzdžiui, jei keliauju į Čikagą tikriausiai nekils didelio noro kiekvieną sykį aplankyti Vilio bokštą (angl. Willis Tower), bet galiu norėti grįžti į savo mėgstamą piceriją arba susirasti naują kavinę. Taip pat, jei kartą jau mačiau „Mona Lizą“, mažai tikėtina, kad atvykęs į Paryžių norėsiu vėl pamatyti šį paveikslą, tačiau didelis šansas, kad grįšiu į restoranus, kurie prieš tai sužavėjo“, – teigia Metju, pridurdamas, kad aplankyti matytus turistinius objektus gali būti nuobodu, tačiau dar kartą patirti jau ragauto patiekalo skonį – greičiausiai ne.

Lietuviškam kuklumui čia ne vieta 

Paklausus, ką patartų vietos restoranams, norintiems pritraukti turistus į Kauną, Metju pabrėžia autentiškumą. Pasak jo, norint išsiskirti iš kitų, reikėtų pamiršti lietuvišką drovumą. „Maitinimo įstaigoms vis svarbiau tampa istorijos pasakojimo (angl. „storytelling“) elementai. Galbūt restoranas įsikūręs istorinėje vietoje, gal turi receptą, kuris tobulintas šimtmečiais, o galbūt produktai yra užauginti pačių? Visa tai tampa itin reikšmingomis detalėmis, siekiant gastronominių turistų dėmesio. Regiono istorijos yra pati galingiausia priemonė kurti naują maisto patirtį“, – įsitikinęs tyrėjas. 

Dar vienas būdas, kuris gana neįprastas Lietuvoje, tačiau sparčiai populiarėja JAV, anot Čiko Kalifornijos valstijos universiteto docento, yra besikuriantys rančų muziejai. „Šie muziejai išsiskiria ne tik įsikūrusiais vietos ūkiais, bet ir specifiniais maisto produktais, neįprastais suvenyrais. Pavyzdžiui, jei ūkininkas turi kopūstų lauką, turistams siūloma įsigyti iš jo pagaminto muilo ir kitų neįprastų gaminių. Kodėl gi tokios patirties neatnešus ir į Kauno regioną?“, – retoriškai klausia Metju.

„Kuriant muziejinį ūkį, reikėtų suprasti, kad iš jo gaunamos žaliavos, greičiausiai, yra skirtos regiono poreikiams tenkinti. Kalbant apie turistus, siūlyčiau galvoti apie tokius suvenyrus, kurie galėtų tapti lauktuvėmis ir taptų būdu parodyti kitiems apie ką yra ši šalis ar regionas. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad tokie ūkiai – puikus būdas prisidėti prie socialinio ir ekonominio šalies vystymosi“, – pastebi Metju. 

Ir, žinoma, tarptautinio kulinarinio turizmo tyrėjas siūlo nepamiršti maisto festivalių, kurie pasaulyje turi senas tradicijas bei pastaruoju metu vis labiau populiarėja ne be reikalo – mat tai vienas lengviausių būdų privilioti skonių paieškos keliais žygiuojančius turistus.

„Natūralūs, organiški, ekologiški ir tvarūs produktai, taip pat informacija meniu apie tai, ar maistas vegetariškas, ar veganiškas, ar turi jūros produktų, kiaušinių ir kitų alergenų – visa tai vis dar neįprasta Amerikoje, tačiau, maloniai nustebino Kaune“, – apibendrindamas įspūdžius, kuriuos patyrė vizituodamas Kauno kolegijos Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedroje, teigia Metju, pridurdamas, kad, žinoma, tikslingiausias būdas prisivilioti gastronominius turistus – turėti aiškią strategiją ne tik šalies, bet ir miesto mastu.

Visą straipsnį skaitykite naujienų portale „Kauno diena“.