Sausio 24–28 dienomis, plėtojant studijų tarptautinį atvirumą, į Kauno kolegiją sugrįžo pasiilgtas šurmulys. Kauno kolegijos Verslo fakulteto bei „Avans Hogeschool“ (Nyderlandai) studentus antrąjį kartą fiziniu būdu subūrė tarptautinis projektas „B2B Nyderlandai-Lietuva“. Šiais metais vykusios intensyvios savaitės metu studentai gilinosi į Kauno kolegijos socialinių partnerių, –  Lietuvos išmaniųjų skaitiklių gamintojos „Axioma Metering“, daiktų interneto prietaisų gamybos grupės „Teltonika“, technologijų bendrovės „Agmis“ ir B2B azartinių žaidimų kūrėjos „Evolution“, – skirtas užduotis – parengė eksporto planą bei rekomendacijas, plečiant verslą į užsienio rinkas.

Projekto dalyviai, 55 Nyderlandų Avans UAS bei 70 Kauno kolegijos Verslo fakulteto  Logistikos, Tarptautinio verslo, Sporto vadybos bei Taikomosios komunikacijos studentų, visą savaitę dirbo tarptautinėse tarpdisciplinėse komandose – taikė įvairius analizės metodus, bendraudami su organizacijų ekspertais, vykdami į organizacijas ir sistemindami informaciją.

Pasak Kauno kolegijos Karjeros centro vadovo Mindaugo Samuolaičio, tai projektas, orientuotas į tyriminių kompetencijų ugdymą bei rinkos analizę: „Projekto metu studentai analizavo grėsmes, galimybes, konkurencinę aplinką, potencialius partnerius. Tai puiki treniruotė, ruošiantis baigiamiesiems darbams, tobulinant analitinius įgūdžius“.

Tyrimas, kurio ėmėsi studentai, pasak Verslo fakulteto Komunikacijos katedros vedėjos Viktorijos Navickienės, iš esmės susijęs su užsienio rinkos ištyrimu, orientacija į konkurentus, partnerius bei kaštus. „Dalijimasis žiniomis, patirtimis, teorijos pritaikymas bei praktinių įgūdžių ugdymas, naujų ryšių atradimas, galbūt ir ateities bendradarbiavimo galimybės – visa tai atveria platesnį požiūrį, didina studentų motyvaciją patirti mobilumo vertę“, – įsitikinusi V. Navickienė.

Papildydamas M. Samuolaitis priduria, jog studentams tokio tipo projektai leidžia  patirti tinklaveikos pranašumą: „Dirbdami tarpdisciplininėse tarptautinėse komandose tenka prisitaikyti vieniems prie kitų, susibendrauti ir kartu siekti rezultatų.  Lygiai taip pat tai yra galimybė pateikti save įmonėms, kurių atvejus analizuoja, galbūt susirasti potencialų darbdavį ar praktikos vietą“, – intensyvaus projekto privalumus pabrėžia Karjeros centro vadovas.

Projekto pabaigoje keturios organizacijas atstovaujančios komandos komisijai, sudarytai iš Kauno kolegijos ir Avans aukštosios mokyklos atstovų, pristatė tyrimų rezultatus. Nugalėtojais pripažinta komanda, kuri gilinosi į organizacijos „Teltonika“ plėtrą Australijos rinkoje. Su tyrimo rezultatais progą susipažinti turės ir pačios įmonės, kurioms bus pateikta studentų paruošta infografika.

Projektas „B2B Nyderlandai-Lietuva“ vykdomas trečiąjį kartą. Praėjusiais metais dėl COVID-19 pandemijos projektas buvo vykdomas nuotoliniu būdu. Bendradarbiauti, tęsiant projektinę partnerystę, planuojama ir toliau. Viena iš šiais metais pasiūlytų minčių – kitąmet projektines veiklas perkelti į Avans aukštąją mokyklą.