Siekiant padėti darbuotojams spręsti šeiminius įsipareigojimus bei iššūkius, visą praėjusią savaitę Kauno kolegijos erdvėse šurmuliavo vaikai – pirmą kartą darbuotojų atžaloms buvo organizuojama 5 dienų stovykla, subūrusi 40 vaikų.

Nuo veiklų fakultetuose iki išvykų į Kauno zoologijos sodą ir batutų parką

Stovyklos sumanytoja ir organizatorė bendruomenės gerovės vadovė Smiltė Juraitė sako, kad idėja organizuoti stovyklą kilo iš noro padėti darbuotojams, kurie vasaros metu susiduria su iššūkiais planuodami užimtumą savo vaikams.

„Galvodami apie savo darbuotojus taip pat nustatėme itin nedidelę šios stovyklos kainą vienam vaikui, kuri siekė 50 eurų ir į kurią įėjo visos pramogos, išvykos ir maitinimas 3 kartus per dieną. Darbuotojai už tai labai dėkojo, mat panašios miesto dienos stovyklos kainuoja bent 3 kartus daugiau“, – dalinasi S. Juraitė.

5–11 metų vaikus subūrusioje stovykloje darbavosi ne tik 3 stovyklos vadovai – praktinius įgūdžius lavino ir Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos studentės. Mažieji stovyklos dalyviai ne tik susipažino su tėvų darbo vietomis, kurios ne vienam jų paliko įspūdį, bet ir aplankė fakultetus, sporto ir laisvalaikio erdves, zoologijos sodą, aktyviai leido laiką batutų parke.

„Vaikai Technologijų fakultete aplankė Robotikos centrą, dėjo aplikacijas ant drobinių maišelių Spaudos centre, ragavo šviežiai pagamintų ledų maisto technologijų laboratorijoje, žiūrėjo Technologijų fakulteto studentų kurtus edukuojančius filmukus apie gamtos saugojimą, šiukšlių rūšiavimą ir maisto nešvaistymą, o Medicinos fakultete mokėsi svarbiausių pirmosios pagalbos įgūdžių bei aiškinosi, kodėl svarbu kruopščiai plauti rankas“, – pasakoja bendruomenės gerovės vadovė S. Juraitė.

Ji atskleidžia, kad didelio vaikų susidomėjimo taip pat sulaukė Kauno kolegijos biblioteka, meno paroda „Pelėdų kalno“ galerijoje, Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos studenčių spektakliukai.

„Menų ir ugdymo fakultete vaikai pamatė kaip raižomas stiklas, dalyvavo kūrybinėje piešimo užduotyje, o Kalbų centro dėstytojos supažindino juos su japonų ir ispanų kalbomis bei šių šalių kultūra. Stovyklos dalyviai taip pat turėjo pažintinę išvyką į atnaujintą Kauno zoologijos sodą ir itin aktyvų laiką batutų parke“, – stovyklos veiklas vardija S. Juraitė.

Išbandytos buvo ir sportui skirtos erdvės Kauno kolegijoje – daugiafunkcė sporto salė, krepšinio salė, stadionas. Dienos pabaigoje vaikai rinkosi jiems labiausiai patinkančias veiklas: kas šoko, kas ilsėjosi sensoriniame kambaryje bei maldos, tylos ir meditacijos kambaryje, o kas žaidė stalo žaidimus bei piešė.

Prie įgyvendinimo prisidėjo ir darbuotojai, ir studentai

S. Juraitė dalinasi, kad buvo siekiama, jog į stovyklos veiklų vaikams organizavimą įsitrauktų kuo daugiau Kauno kolegijos padalinių ir jų darbuotojų, taip siekiant puoselėti vieną iš kolegijos vertybių – bendruomeniškumą.

„Į kiekvieną organizacinę detalę, į kiekvienos veiklos organizavimą buvo įdėta ne tik daug pastangų, bet taip pat daug meilės ir šilumos – taip, tarsi darytum sau ir savo vaikui. Nė vienas darbuotojas neatsisakė padėti, o kur tik buvo prašoma prisidėjimo, visi mielai sutikdavo“, – džiaugiasi bendruomenės gerovės vadovė.

Stovykloje praktiką atlikusioms Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studentėms tai buvo puikus būdas „pasimatuoti“ pedagogo profesiją, išmėginti save sprendžiant įvairiausius iššūkius, bandant išlaikyti vaikų dėmesį veiklomis ir svarbiausia – užtikrinti jų saugumą.

„Visa tai atliepia mūsų, kaip ugdymo ir švietimo įstaigos, pagrindinę užduotį ruošiant studentus – neatitolinti jų nuo realių darbinės veiklos situacijų, o visada ieškoti būdų, kaip geriau paruošti specialistą darbo rinkai“, – sako S. Juraitė.

Bendruomeniškumą puoselėjanti iniciatyva

Bendruomeniškumas yra viena iš penkių Kauno kolegijos vertybių, o jos puoselėjimas kuria glaudžius, tvarius ir ilgalaikius bendruomenės narių santykius.

„Žvelgiant iš bendruomenės gerovės kūrimo perspektyvos, kiekviena iniciatyva, renginys ar projektas, kuris gali daryti teigiamą įtaką ar poveikį mūsų organizacijos darbuotojų fizinei, psichinei, emocinei ar socialinei gerovei yra labai vertinga ir laukiama. Dienos stovykla darbuotojų vaikams yra dar viena graži iniciatyva, kurios organizavimo idėja subrendo iš nuolat keliamo klausimo: „O ką dar gero ir naudingo galėtume padaryti savo darbuotojams?“, – mintimis dalinasi S. Juraitė.

Ji pažymi, kad darbuotojų padėkos ir atsiliepimai apie stovyklą įkvepia nesustoti, o vaikų apkabinimai ir vis pasikartojantys pasakymai, kad čia buvo geriausia stovykla, kokioje tik yra tekę būti, buvo lyg didžiausia premija.

„Širdingai dėkoju, kad idėjas darbuotojų gerovei kurti visada aktyviai palaiko ir skatina direktoriaus pavaduotoja organizacijos vystymui dr. Inga Stravinskienė, o dėl šios stovyklos organizavimo labiausiai dėkoju pagrindiniams vadovams – Kauno kolegijos Sveikatingumo ir sporto centro darbuotojams Šarūnui Stanioniui ir Jolantai Simanavičienei, o taip pat Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos studentei Andželikai Anisimenkaitei“, – dėkoja bendruomenės gerovės vadovė S. Juraitė.

Suartino su kolegomis ir padėjo geriau pažinti vieniems kitus

Technologijų fakulteto prodekanė mokslui dr. Lina Skinulienė sako besidžiaugianti, kad kolegijoje buvo suorganizuota vaikų stovykla. Pasak jos, vaikai ne tik turiningai praleido laiką, bet ir turėjo galimybę susipažinti su vieta, kurioje dirba tėvai.

„Vieną vakarą vežant vaikus namo, jie sako: „Mama, kaip gaila, kad kolegija taip toli nuo mūsų namų“, – šypsosi dr. L. Skinulienė, į stovyklą leidusi tris vaikus.

Kaip vieną didžiausių stovyklos privalumų ji išskiria turiningą ir aktyvų laiko leidimą, supažindinant vaikus į su įvairiausiomis veiklomis.

„Vaikai kiekvieną dieną pilni įspūdžių, o jau vežami namo užmiega. Vadinasi, vaikai yra labai susidomėję ir įsitraukę į veiklas, kurios pateiktos labai įdomiai. Vieną rytą, dukra vis bandė kalbėti japoniškai gerdama pieną iš stiklinės, kuri buvo išgraviruota stiklo dirbtuvių metu. Stovyklos metu vaikai tiek turi daug naujų patirčių ir vis spirga laukdami kitos dienos“, – pasakoja Technologijų fakulteto prodekanė mokslui.

Ji džiaugiasi, kad savaitę, kai vyko stovykla, vaikai buvo taip įsitraukę į veiklas, kad sumažėjo jų susidomėjimas kompiuteriniais žaidimais.

Anot dr. L. Skinulienės, ši iniciatyva prisideda prie darbuotojų gerovės didinimo, mat padeda vaikus auginantiems darbuotojams tiek vykdant kasdienes tėvų pareigas, tiek skatina kurti ir stiprinti ryšius su kolegomis.

„Galima pradėti vien nuo to, kad namuose nereikia nei pusryčių gaminti, nei tepti sumuštinių pietums – kolegijoje vaikai gavo pilną maitinimą tris kartus per dieną, tad tauposi tėvų laikas. Vaikai kartu su tėvais ruošiasi važiuoti į darbą, tarsi būtų lygiaverčiai kolegijos darbuotojai – labai smagu ryte vedant, o vakarais paimant vaikus susitikti kolegas, su kuriais aptariami ne darbiniai klausimai, o kaip mūsų vaikai susidraugavo ir kartu klausytis, kaip jie čiauška apie dienos įspūdžius“, – mintimis dalinasi dr. L. Skinulienė ir džiaugiasi, kad tokios veiklos suartina kolegas, padeda geriau pažinti vieniems kitus.