Kauno kolegijos tikslas – įveiklinti eksterjero erdvę, kuri studentams taptų patraukli ir patogi leisti laiką, susiburti, organizuoti bendras laisvalaikio veiklas. Pasiekti šį tikslą buvo patikėta patiems studentams, kurie geriausiai žino, ko jiems reikia ir kaip patraukliai tai įgyvendinti.

Menų akademijos Dizaino studijų programos antrakursiai parengė Kauno kolegijos studentų rekreacijos zonos eksterjero įveiklinimo projektus. Kviečiame susipažinti su jaunųjų dizainerių idėjomis, kurias taip pat galite pamatyti Verslo fakulteto I-ojo aukšto fojė (Pramonės pr. 20, Kaunas) eksponuojamoje parodoje.

1. Nugludinta geometrija

Apskritimas, ratas arba sfera yra ne tik universali, bet ir viena tobuliausių geometrinių formų, simbolizuojantys vienybę, užbaigtumą, pradžią. Tai – nuolatinio judėjimo, kūrybos simboliai. Visos tautos šią formą suvokia panašiai – kaip pradžią, visumą. Apibrėždamas jos ribas, žmogus tarsi apibrėžia savo vidinę erdvę, kurioje gali jaustis saugus, išbandyti naujus elgesio modelius, keistis, atkurti savo vidinę vienybę, pajausti gyvenimo, laiko tėkmę.

Projektuojamoje rekreacijos erdvėje kuriamos plastiškos, futuristiškos, nugludinto akmens  landšafto struktūros, susijungdamos į mažą oazę didelėje plokštumoje, kviečiančios prisėsti, prigulti ar tiesiog stebėti. Apskritimo dalis erdvėje tampa vieta projektuojamai darbo, pietų ir atokvėpio zonai su stacionariu baldu po medžio laja.

Įrengiau reikiamas studentų kiemelio zonas atsižvelgdama į išsakytus poreikius. Rekreacijos zona pažymėta nr. 1 yra palikta atviresnė erdvė srautams, laisvam judėjimui. Nr. 2 amfiteatro zonoje siūlau dažyti sienos plotą balta spalva, kad būtų galimybė atsinešti projektorių ir stebėti filmus, dokumentiką ar peržiūras renginių metu. Rūkomojo zonoje įrengta stoginė su šviečiančiu reklaminiu stendu, kuriame galima matyti įvairią informaciją ir ją keisti pagal poreikį. Po medžiu 4 nr. žalioji zona ir 5 nr. darbo bei pietų zona, kur galima patogiai prisėsti pavalgyti ar padirbėti. Ir taip pat 6 zona – sėdėjimo, amfiteatro pobūdžio bendravimo zona, šalia kurios jungiama išlengvinto betono plokštumos ir vazonai.

Darbo autorė: Betina Rymonytė

2. Trapecijos emocija

Geometrinės formos egzistuoja visoje mus supančioje aplinkoje. Nekyla abejonių, kad formos daro įtaką žmogaus elgesiui ir emocijoms.

Kauno Kolegijos studentų rekreacijos zonoje kuriama trapecinių formų dinamika. Trapecija – tai kvadrato ir trikampio junginys. Kvadratas simbolizuoja vidinį stabilumą, tvarką, tvirtumą. Trikampiai skatina veikti. Tai – intuicijos ir kūrybiškumo simbolis, kuris motyvuos, pripildys studentus tvirtumo ir kūrybiškumo.

Darbo autorė: Rugilė Jonuškaitė

 

3. Komunikacija

Atvirumas kitam žmogui yra svarbiausia sąlyga tikram žmogiškam ryšiui atsirasti. Dažnai net ir su artimiausiais žmonėmis mes neatviraujame, nes neturime bendruomenės ryšių tradicijų, mažai turime ar neturime bendrų pomėgių, veiklų, projektų, kas mus darytų artimesniais, neturime noro ar laiko. O gal tiesiog neturime reikiamos erdvės?

Mano projektuojamoje rekreacijos erdvėje kuriamos mažos salelės susėsti, susipažinti, bendrauti, atvirauti, dalintis ir kartu kurti akademinės bendruomenės bendrystės tradicijas. Tai erdvė su ketvirčiu valandos – grafiniu simboliu grindinyje, simbolizuojančiu paskaitų pertraukos trukmę. Kitas aktyvus eksterjero objektas, vienijantis mūsų bendruomenę – sieninė tapyba su Kauno kolegijos fakultetų logotipais, mistifikuotais personažais, bet kuriantis miško bendruomenės įvaizdį. Grafikos autorius Dizaino studijų programos trečiakursis Povilas Kupčinskas.

Kartais tik reikia drąsos – išdrįsti pradėti pokalbį, kurti planą, generuoti idėjas, sieti su organizacijai reikšmingomis veiklos sritimis, dalintis, pakviesti bendraminčius.

Darbo autorė: Sima Žagarinskaitė

4. Žmogaus ir visatos dialogas

Pagrindinė rekreacijos zonos projekto idėja – kuriama erdvė, savitai interpretuojant gamtos ir žmogaus ryšį, pasitelkiant geometrinių formų erdvines struktūras bei apvalius sferinius skulptūrinius gyvosios ir negyvosios gamtos objektus. Tai tarsi kitokios formos gyvybė – dangaus kūnai, nukritę ir įstrigę žemėję, priartėję prie žmogaus ir susitapatinę su aplinka, turintys savo emociją, simbolizuojantys sukauptos energijos būvį, kuris siejamas su pradžia ir pabaiga.

Tai vizualios trimatės mintys – iš naktinio ir dienos dangaus.

Projektuojamos funkcinės zonos: studentų rekreacijos-poilsio, rūkomojo, amfiteatro, skirto poilsiui, bendravimui arba kino vakaro erdvei, pasitelkus mobilią įrangą, mėgautis šiltais vakarais su kolegomis po atviru dangumi.

Darbo autorė: Gintarė Jakubauskaitė

5. Nuolydžio kryptis – veidu į saulę

Rekreacijos zonos koncepciją inspiravo Jolitos Herlyn romano „Veidu į saulę“ pavadinimas. Tai rekreacijos zonos „veidu į saulę“  erdvė, kur galima pasikrauti energijos, o ne ją eikvoti, galimybė patirti energetinius mainus su žeme, pasotinti fizinį kūną, sielą ir protą naujomis švariomis mintimis, susimatyti su draugais, gerai praleisti laiką bei pasirengti naujai paskaitai. Šiai idėjai realizuoti rekreacijos erdvėje projektuojamos dvi tūrinės žaliųjų zonų struktūros su nuolydžiu. Jas apkabina dinamiškos laiptuotos suoliukų plokštumos. Platūs mediniai gultai projektuojamo amfiteatro zonoje padės pavargusiam kūnui ir sielai pabūti horizontalioje padėtyje, pasimėgauti dangumi. O tai reiškia – stipriau jausti, aktyviau ir produktyviau dirbti ir kurti.

Darbo autorė: Neringa Marcinkutė

 

 

Projektų vadovės: Gražina Šutienė, Dovilė Vilkienė
Parodos kuratorė: Gražina Šutienė

Balsavimas