Rugsėjis – intensyvus mėnuo projekto „Universitetų potencialo panaudojimas, kuriant inovatyvius ir darnaus vystymosi principais paremtus klasterius“ (angl. “Enhancing Capacity Of Universities To Initiate And To Participate In Clusters Development On Innovation And Sustainability Principles”) (UniClaD) (Nr. 609944-EPP-1-2019-1-LT-EPPKA2-CBHE-JP), vykdomo pagal „Erasmus+“ programos KA2 gebėjimų stiprinimo veiksmų priemones, partneriams ir studentams. Rugpjūčio 26 – rugsėjo 22 dienomis Kauno kolegijoje svečiavosi 13 maisto technologijos ir agroverslų studijų krypties bakalauro, magistro ir doktorantūros studentų iš Ukrainos ir Moldovos.

Per beveik mėnesį trukusias stažuotes studentai tobulino savo baigiamuosius darbus – atliko tyrimus mikrobiologijos, chemijos, maisto laboratorijose, konsultavosi su dėstytojais, gilinosi į naujausią mokslinę literatūrą pasinaudodami bibliotekos teikiamomis galimybėmis. Užsienio studentai, kartu su Kauno kolegijos dėstytojais-mentoriais aplankė ir Kauno kolegijos socialinius partnerius: ūkius, maisto pramonės įmones, taip praktiškai galėdami susipažinti su darbo ypatumais, taikomais kokybės standartais. 

Kaip teigia Olesia Iver, studentė iš Poltavos valstybinio agrarinio universiteto (Ukraina), galimybė dalį studijų praleisti Europos aukštojoje mokykloje leidžia įgyti profesinį pranašumą, patobulinti anglų kalbos žinias, užmegzti ryšius su įmonių atstovais ir kitais studentais.

Rugsėjo 16–20 dienomis projekto partneriai iš Ukrainos, Moldovos ir Azerbaidžano dalyvavo vienoje iš projekto veiklų – „Study Tour“ Kauno kolegijoje. Šios veiklos metu, dalyviai lankėsi Lietuvoje įsikūrusiose verslo įmonėse, mokslo centruose, išgirdo pranešimus, kuriuose įmonių atstovai pasidalino gerosios praktikos pavyzdžiais, taikomais žemės ūkio ir maisto perdirbimo sektoriuose.

Susitikimo pradžioje išklausę Maisto ir Agrotechnologijų katedros vedėjos dr. Ingridos Kraujutienės pranešimo apie vykdomus tyrimus ir projektus bei susipažinę su inovatyviomis Kauno kolegijos laboratorijomis bei moderniomis erdvėmis, kolegijos vykdoma moksline veikla agroverslų ir maisto technologijų srityje, antrąją dieną UniClaD projekto partneriai vyko į Babtuose įsikūrusį Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrą, Vaisių ir daržovių perdirbimo technologijų modeliavimo atviros prieigos centrą. Pastarajame dalyviai susipažino su tyrimų ir prototipinių produktų kūrimo centro veikla, taip pat dalyvavo specialiai projektui organizuotoje diskusijoje. Užsienio partneriai buvo pakviesti dalyvauti produktų degustacijoje, suteikusioje galimybę išsamiau sužinoti apie kuriamus gaminius, tokius kaip sveiki ir maistingi užkandžiai bei gėrimai. 

Trečią dieną projekto dalyviai susipažino su Žemės ūkio kooperatyvo „PienasLT“ veikla, jo istorija. Kooperatyvo atstovė dalinosi gerąja patirtimi, pabrėždama bendradarbiavimo svarbą. Ketvirtadienį, UniClaD komanda vyko į VDU Žemės ūkio akademijos eksperimentinę stotį bei mokomąją fermą. Paskutinę dieną ypatingas dėmesys buvo skirtas maisto ir agroverslų klasterių plėtrai, o „AgriFood Lithuania“ klasterio vadovė Kristina Šermukšnytė-Alešiūnienė pasidalino savo įžvalgomis apie klasterių plėtojimą ir kylančius iššūkius Lietuvoje. Taip pat partneriai dalyvavo praktinėse dirbtuvese ir kartu su Technologijų fakulteto prodekane mokslui dr. Lina Skinuliene gilinosi į tvaraus ūkininkavimo koncepcijas, kūrė praktinius modelius.

„Vizitai į ES šalis visada naudingi, nes tai – galimybė ne tik išgirsti, bet ir aplankyti, pamatyti, suprasti; nauji ryšiai, nauji susitikimai, naujos idėjos, kurias galima įgyvendinti naujuose projektuose. Lankydamiesi Kauno kolegijoje galėjome geriau suprasti institucijų veikimą, jų ryšius su mokslo ir pramonės aplinka, o apsilankymas nacionaliniame maisto klasteryje sužavėjo didele inovatyvių produktų palete. Interaktyvios dirbtuvės – puiki galimybė gimti naujoms idėjoms“, – dalinasi projekto vadovė iš Aukštojo ir ikimokyklinio ugdymo mokslinio ir metodinio centro (Ukrainos) Ludmila Stepura.

Pasak projekto vykdytojų, stipri tarptautinė partnerystė yra tvirtas pagrindas tolesnėms iniciatyvoms, tokioms kaip bendros mokslinių tyrimų publikacijos, mokslinių tyrimų projektai ir pan.

Projekto UniClaD tikslas – remiantis inovacijomis ir darnaus vystymosi principais stiprinti aukštųjų mokyklų potencialo panaudojimą, kuriant ir sėkmingai plėtojant agrarinės pramonės klasterius. UniClaD – pirmasis tokio pobūdžio projektas, įgyvendinamas Kauno kolegijoje ir suvienijantis siekti bendrų tikslų daugiau kaip 20 partnerių iš Europos ir Azijos šalių.