Kauno kolegija skatina atrasti praktiškas studijas, kuriose netrūksta įdomių pažinčių, tarptautinių projektų, vertingos patirties ir naujų galimybių. Studentai dalyvauja projektuose, užima aukštas pozicijas konkursuose, tačiau, jų teigimu, kur kas svarbiau, kad stiprėja studentų pasitikėjimas savo jėgomis, gimsta netikėtų ateities idėjų ir kaip lygūs su lygiais gali stovėti šalia pasaulio verslo lyderių.

Konkursas skatino kūrybiškumą

Šveicarijoje vykusiame Jaunųjų svetingumo viršūnių susitikime „Young Hospitality Summit 2023“ Kauno kolegijos Verslo fakulteto Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros trečio kurso studentė Rugilė Balaišytė su tarptautine komanda pelnė antrąją vietą. Studentė neslepia, kad tik šios katedros dėstytojos Aušros Liorančaitės paskatinta ji tris dienas praleido tarp gerai žinomų tarptautinių verslų vadovų, vienos didžiausių inovacijų ir technologijų įmonių NEOM atstovų ir motyvuotų studentų, kurie kūrė naujas ateities svetingumo strategijas. Lozanoje įsikūrusioje Turizmo ir svetingumo mokykloje, atrodančioje kaip „Google“ biuras Kalifornijoje, vyko pristatymai, diskusijos, forumai, kuriuose kiekvienas žodis, kiekviena mintis, pasak Rugilės, kaustė dėmesį.

„Pripažinkime, švietimo renginiuose retai taip būna. Apskritai jau gavusi atrankinę užduotį – parengti dviejų minučių vaizdo įrašą ir atsakyti į tris netradicinius klausimus, atlikti kūrybinę užduotį, paruošti savo CV ir dar pridėti motyvacinį laišką – supratau, kad šis renginys nebus dar vienas nuobodus ir varginantis moksliukų susitikimas“, – prisimena studentė.

Rugilė pasakoja, kad Jaunųjų svetingumo viršūnių susitikimo dalyviai buvo suskirstyti į grupes, kurios ruošė 4 minučių pristatymus – kūrė strategijas, kaip ateities vertikalus miestas turėtų gyvuoti per 5 skirtingas dimensijas: kultūrą, viešąsias erdves, mobilumą, technologijas ir pramogas. Be to, strategijos turėjo sujungti visas rases ir religijas, įvairaus amžiaus žmones, būti moksliškai pagrįstos ir realiai įgyvendinamos.

„Štai ir paneigtas mitas, kad studijos žlugdo kūrybiškumą. Kauno kolegijoje kūrybiškumas gali užaugti kaip ant steroidų, žinoma, jei pasiryžti dalyvauti dėstytojų siūlomuose projektuose“, – teigia Rugilė. Taip pat priduria: „Maža to, kolegija sudarė man visas sąlygas pasinaudoti šiuo pasiūlymu – tai yra suteikė finansinę paramą.“

Tarptautinių projektų nauda – daugiau nei laimėta vieta

Rugilė ir jos komanda laimėjo antrą vietą tarp geriausių 17 tarptautinių komandų.

„Mums pavyko, nes visi kalbėjo apie technologijas, o mes pasirinkome visai kitą liniją – sveikatingumą, gamtą ir kultūrinių tradicijų išsaugojimą. Nusprendėme ne parduoti savo idėjas komisijai, o apsimesti, kad jau dirbame inovacijų ir technologijų įmonėje NEOM ir pristatome tai, ką jau įgyvendino projektas“, – studentė pasakoja, kas jos komandai padėjo laimėti.

Pasak Rugilės, tokių projektų nauda – kur kas daugiau nei laimėta vieta.

„Jie suteikia progą kaip lygūs su lygiais atsistoti šalia turtingesnių, šaunesnių, sėkmingesnių pasaulinio lygio verslininkų, susipažinti su ambicingais studentais ir įgyti vertingų žinių ir patirties. Šis renginys man sugrąžino tikėjimą savo gebėjimais ir suteikė motyvacijos ateities karjerai ar verslui“, – sako Rugilė ir priduria supratusi, kad sėkmė ir galimybės priklauso nuo jos pačios pasiryžimo ir darbo.

Dėstytojai skatina dalyvauti tarptautiniuose projektuose

Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros dėstytoja A. Liorančaitė sako, kad labai skatina studentus dalyvauti įvairiuose konkursuose ir projektuose, nes jų praktinė nauda yra didžiulė ir neįkainojama ne tik studentams, bet ir jų dėstytojams.

„Neseniai Olandijoje vykusiame konkurse aš, kaip derybų valdymo dalyko dėstytoja, taip pat turėjau vaidmenį – tapau Wittenborgo universiteto IT padalinio vadove, kuri antrame derybų etape priima sprendimą toliau derėtis, ar įsigyti produktą, arba atmesti derybas. Tai labai vertinga patirtis, padedanti suprasti, kurios derybų dalyvių kompetencijos ir asmeninės savybės lemia sėkmingą derybų baigtį“, – teigia A. Liorančaitė.

Verslo fakulteto studentai Greta Dragūnaitė ir Nojus Mažintas, Pardavimų ir marketingo studijų programos trečiakursiai gegužės 31 – birželio 2 dienomis Wittenborgo taikomųjų mokslų universitete (Apeldornas, Olandija) vykusiame Europos pardavimo konkurse jėgas išbandė tarp 23 aukštųjų mokyklų iš 10 šalių. Tai labai dinamiškas renginys, vykęs keliais etapais, kurių metu studentai tiek individualiai, tiek nedidelėmis grupelėmis pristatė produktus, pardavinėjo ir derėjosi su potencialiais partneriais.

Verslo fakulteto studentai, dalyvavę tarptautiniame Europos pardavimo konkurse, turėjo parodyti drąsą ir kūrybiškumą, o jų išradingumas bei teorinių žinių pritaikymas praktikoje leido jiems pasiekti puikius rezultatus.

Pasak dėstytojos, konkursui  reikėjo daug drąsos ir kūrybiškumo. Pavyzdžiui, arbatos pakeliui sukurti pridėtinę vertę remiantis vien gebėjimu pasakoti (angl. storrytelling) ir iškeičiant jį į vis vertingesnę prekę.

„Konkurso dalyviai buvo labai originalūs. Po trijų šiai užduočiai skirtų valandų, 8 konkurso dalyvių komandos grįžo su 2 dviračiais, meno kūriniu, šampano ir kolekcinio vyno buteliais, kavos aparatu, šilkinėmis skarelėmis, knygomis ir meno albumais, laikrodžiu už 140 eurų, 120 eurų vertės viešbučio kuponu ir pora proginių sidabrinių monetų su Didžiosios Britanijos karalienės Elžbietos II atvaizdu“, – apie studentų išradingumą ir teorinių žinių pritaikymą praktikoje tarptautiniuose konkursuose pasakoja A. Liorančaitė.

Kartu dėstytoja priduria, kad tarptautiniai konkursai ir yra viena iš unikalių terpių šiems gebėjimams parodyti, vertingai patirčiai įgyti ir naujoms galimybėms atrasti.