Vartotojų visuomenėje vartojimo kultūros pokyčiai vyksta keičiantis kartoms ir dažniau. Šiandien visoje Europoje populiarios sveikos gyvensenos tendencijos lemia žmonių mitybos ypatumus, vartojamų produktų pasirinkimo kardinalius pokyčius. Esant didelei maisto produktų pasiūlai išsiskirti sudėtinga, o tarpkultūriniai vartojimo įpročiai – sunkiai nuspėjami. Įmonė UAB „Samsonas“, siekdami plėsti mėsos produktų pasiūlą ir ją pritaikyti Europos Sąjungos rinkai, gręžiasi į mokslo taikomąją veiklą Kauno kolegijoje. Verslo fakulteto Verslo katedra tarptautinio projekto „MAC2KAUNAS“ metu suorganizavo kūrybines dirbtuves, kurių metu svečiai iš užsienio šalių dirbdami komandose formulavo mėsos užkandžio koncepciją.

Išlaikant ir tęsiant Verslo fakulteto ir verslo įmonių bendradarbiavimo tradicijas, vyko vienos dienos idėjų generavimo dirbtuvės. Tarptautinio projekto metu į Kauno kolegiją atvyko daugiau negu 40 studentų ir 10 dėstytojų iš Lietuvos, Suomijos, Belgijos ir Latvijos. UAB „Samsonas“ kūrybinėse dirbtuvėse Kauno kolegijoje pateikė naujus dviejų rūšių mėsos užkandžius. Komandos, suformuotos iš tos pačios arba gretimų šalių atstovų, degustavo užkandžius ir vertino, kokie išvaizdos, skonio ir pakuotės kriterijai galėtų lemti produkto populiarumą skirtingose Europos Sąjungos valstybėse. Taip pat dirbtuvėse buvo charakterizuotos potencialios tikslinės vartotojų grupės ir galiausiai sugeneruotos naujo mėsos užkandžio idėjos. Komandos savo produkto koncepcijas pristatė komisijai, tarp kurios narių – UAB „Samsonas” atstovai.

Kauno kolegijoje viešėjusi UAB „Samsonas“ Marketingo skyriaus vadovė Gabija Kirkickienė teigia, kad įmonė gamina įvairius mėsos gaminius, tačiau pastaruoju metu buvo ieškota naujų sprendimų, kuriais būtų galima išplėsti produktų pasiūlą ir išeiti į užsienio rinką. Būtent į mėsos užkandžių kategoriją buvo pažvelgta naujai. „Šios kūrybinės dirbtuvės – puikus aukštojo mokslo ir verslo sektoriaus bendradarbiavimo pavyzdys: mes ateiname kaip gamintojai su savo patirtimi, o studentai su žiniomis, kūrybiškumu. Taip pat mums ypač vertinga, kad užsienio studentai, gerai žinodami savo šalių rinką, siūlo, kas galėtų patikti jų tautiečiams“, – teigia G. Kirkickienė.

Verslo katedros vedėja dr. Raminta Andrėja Ligeikienė teigia, kad vienas iš Kauno kolegijos strateginių tikslų – stiprinti mokslo, studijų ir verslo sąveiką ir jį atliepia šis projektas: „Tokios sąveikos pavyzdžiu tapo Kauno kolegijos Verslo fakulteto ir įmonės UAB „Samsonas” bendradarbiavimas. Verslo fakultetas siekia studijų procesą priartinti prie praktinių situacijų ir problemų, su kuriomis susiduriama versle, todėl įmonės UAB „Samsonas” išreikštas poreikis – naujo mėsos užkandžio koncepcijos sukūrimas – tapo puikia galimybe studentams priartėti prie versle vykstančių procesų.“

Katedros vedėja pabrėžia, kad šios kūrybinės dirbtuvės buvo tik pirmasis projekto žingsnis, tačiau jau esama tolimesnių planų: „Šis renginys – pirmas etapas tęstiniame projekte su įmone. Balandžio mėnesį planuojamas ilgesnės trukmės hakatonas, kurio metu bus generuojami sprendimai tarptautinio projekto metu sugeneruotų idėjų pagrindu“, – apie projekto tęstinumą pasakoja dr. R. A. Ligeikienė, kuriai antrina UAB „Samsonas“ Marketingo skyriaus vadovė. G. Kirkickienės teigimu, pirmasis etapas patvirtino, kad esama bendradarbiavimo su aukštojo mokslo institucija perspektyvų: „Esame atviri naujovėms ir pasiruošę savo įmonės jėgas pajungti tam, kad įgyvendintume geriausias studentų idėjas.“