Prieš 25 metus Kaune įkurta kolegija šiandien yra ne tik viena didžiausių profesinio bakalauro studijas vykdančių aukštųjų mokyklų Lietuvoje – tai moderni, atvira ir inovatyvi institucija, kurioje formuojamos ateities studijų, mokslo ir tarptautinės partnerystės kryptys.
Per ketvirtį amžiaus Kauno kolegija nuosekliai augo – nuo pirmųjų žingsnių aukštojo mokslo reformos kontekste iki lyderiaujančios aukštosios mokyklos: priėmimo rezultatai rodo, jog Kauno kolegija bene kasmet sulaukia daugiausia pirmakursių tarp universitetų ir kolegijų Kauno mieste, o šalies kolegijų reitinguose užima lyderiaujančias pozicijas.

„Sąmoningai kuriame erdvę, kurioje kiekvienas balsas būna išgirstas, o idėja – įvertinta. Akcentuodami vienybę investuojame į tai, kas iš tiesų svarbu – žmogiškąjį kapitalą, bendrystę, poreikį veikti kartu, tobulėti. Kauno kolegija šiandien nėra institucija, kuri tik reaguoja į pokyčius – tai institucija, kuri juos formuoja. Šis rezultatas – visos mūsų bendruomenės sėkmė: dėstytojų, administracijos darbuotojų, studentų ir absolventų, kurie kiekvieną dieną daro mūsų darbą gyvu ir svarbiu. Mūsų stiprybė – tai ne tik modernios programos ir puikiai įrengtos erdvės. Mūsų stiprybė – žmonės“, – akcentuoja Kauno kolegijos direktorius dr. Andrius Brusokas.
Tarptautinis bendradarbiavimas – kelias į kokybišką studijų ir mokslo aplinką
Tarptautiškumas – viena iš kertinių Kauno kolegijos strateginės plėtros krypčių. Siekdama užtikrinti šiuolaikišką studijų turinį ir skatinti inovacijas, kolegija nuosekliai stiprina bendradarbiavimą su partneriais iš Europos ir už jos ribų. Vienas reikšmingiausių pastarojo meto žingsnių – tapimas Europos universitetų aljanso UNINOVIS – Data for L.I.F.E. nare, kuris atveria dar daugiau galimybių bendriems projektams, mokslo ir meno taikomosios veiklos plėtojimui bei darbuotojų ir studentų mobilumui.
„Tarptautinis bendradarbiavimas atveria duris naujoms idėjoms, inovacijoms ir metodams, kurie gali būti pritaikyti tiek mokslinių tyrimų, tiek praktinės veiklos srityse. Be to, šiandienos globaliame pasaulyje aukštosios mokyklos turi pasirūpinti, kad jų studentai būtų pasirengę dirbti ir bendradarbiauti tarptautinėse komandose, todėl tarptautiškumas tampa neatsiejama šiuolaikinio aukštojo mokslo veiklos dalimi“, – sako dr. A. Brusokas.
2025 metais pradėjęs veikti Europos universitetų aljansas UNINOVIS vienija daugiau nei 125 000 studentų ir 11 000 darbuotojų iš visų jam priklausančių institucijų. Kauno kolegijos priklausymas šiam aljansui studentams atveria plačias tarptautines galimybes – nuo trumpalaikių vizitų į užsienio institucijas iki bendrų studijų modulių, dvigubo diplomo studijų programų, o akademiniam personalui išplečia galimybes dalyvauti projektinėje ir mokslo taikomojoje veikloje.
„Priklausymas šiam aljansui leidžia Kauno kolegijai ne tik prisidėti prie bendrų Europos aukštojo mokslo tikslų, bet ir aktyviai formuoti tarptautiškumo praktiką savo kasdienėje veikloje. Tai – ne tik strateginis pasirinkimas, bet ir realus žingsnis į tarptautinę studijų, mokslo ir inovacijų erdvę, kurioje studentai ir dėstytojai turi galimybę augti, mokytis ir kurti kartu su partneriais iš viso pasaulio“, – pažymi Kauno kolegijos direktorius.
Šiandienos poreikius atliepiančios studijos

Per 25-erius veiklos metus Kauno kolegija mezgė ir stiprino bendradarbiavimą su įvairiomis įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis. Šiandien platus ir stiprus socialinių partnerių tinklas leidžia užtikrinti, kad stojantieji galėtų rinktis darbo poreikius atitinkančias studijų programas. Direktoriaus pavaduotoja studijoms Jolanta Bareikienė atkreipia dėmesį, kad žvelgiant į studijų programų pasiūlą prieš 25 metus ir šiandien galima pastebėti, jog tam tikros kryptys per daugiau nei 20 metų populiarumo neprarado.
„Studijų kryptys, tokios kaip medicina, vadyba, IT, buvo, yra ir, ko gero, liks populiarios. Tuo tarpu pastaraisiais metais išaugo pedagoginių studijų populiarumas, o Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programa jau kelerius metus pirmauja koleginių studijų sąraše pagal stojančiųjų pageidavimus. Pavyzdžiui, eilę metų stojančiųjų susidomėjimo nepraranda Kosmetologija ar Kineziterapija“, – dalinasi direktoriaus pavaduotoja studijoms.
Kolegijos studijų pasiūlos pokyčiai per ketvirtį amžiaus rodo gebėjimą lanksčiai reaguoti į darbo rinkos tendencijas ir visuomenės poreikius. Tačiau šiuolaikinės studijos – tai ne tik aktualios kryptys, bet ir moderni mokymosi aplinka, kuri studentams suteikia prieigą prie pažangiausių praktinių įrankių.
Kauno kolegija nuolat investuoja į studijų aplinkos gerinimą, vienas paskutinių pavyzdžių – Alytaus fakultete atidaryta „Bloomberg“ finansų rinkų laboratorija. „Bloomberg“ platforma, kuria visame pasaulyje naudojasi daugiau nei 355 tūkst. finansų profesionalų, suteikia prieigą prie realaus laiko finansų rinkų duomenų, analitikos, tyrimų ir įžvalgų. Dabar šia galimybe galės naudotis ir Kauno kolegijos studentai bei tyrėjai.
„Šiuolaikinės studijos neįsivaizduojamos be modernios, realius darbo rinkos iššūkius atliepiančios mokymosi aplinkos. Investicijos į tokias priemones kaip „Bloomberg“ finansų laboratorija – tai ne tik technologinis žingsnis į priekį, bet ir galimybė studentams praktiškai pažinti profesinę sritį dar studijų metu. Tokia aplinka ugdo konkurencingus specialistus, pasirengusius darbo rinkai nuo pirmos dienos“, – akcentuoja J. Bareikienė.
Pripažinta ir patikima aukštojo mokslo institucija: studijos, grindžiamos moksliniais taikomaisiais tyrimais ir menu

Kauno kolegija – tiek studijų, tiek mokslo aspektu tarpdisciplininė, tarpkryptinė institucija, telkianti daugiau kaip 5 000 studentų, virš 800 darbuotojų bei per 25-erius metus parengusi daugiau nei 35 000 absolventų. Patikima ir pripažinta tiek šalies, tiek tarptautiniu lygiu aukštojo mokslo organizacija šiuo metu sparčiai plečiasi į regionus – Tauragėje ir Alytuje vykdoma studijų bei mokslinių taikomųjų tyrimų, eksperimentinės plėtros ir meno (MTEP) veikla.
Esamas tarptautinis kontekstas, į kurį Kauno kolegija, kaip pripažinta ir pilnavertė partnerė, įžengė prieš nepilnus metus, tapdama universitetų aljanso UNINOVIS dalimi, praturtina studijų, mokslo ir meno turinį bei leidžia jį toliau kokybine prasme plėtoti bei vystyti.
Direktoriaus pavaduotoja mokslo ir organizacijos plėtrai dr. Inga Stravinskienė pažymi, kad „per bendrą visos Kauno kolegijos bendruomenės – studentų, darbuotojų, alumnų, socialinių partnerių – vertės kūrimą, nuolat kuriama tokia organizacija, kur kiekybė grindžiama kokybe, kur kūrybiškumas, telkiant visų studijų ir mokslo sričių skirtybes, leidžia pasiekti svarių rezultatų bei įgyvendinti aukštojo mokslo organizacijai deleguotą misiją – kurti tokias kompetencijas per studijų procesą, kurios aktualios ir reikalingos tiek darbo rinkai, tiek atsakingo ir aktyvaus piliečio ugdymui, plėtoti visuomenės gerovę per taikomųjų mokslinių tyrimų ir meno vystymą, kuriant atsakingus ir reikalingus kompleksinių problemų sprendinius bei vykdyti trečiąją misiją – socialinė atsakomybė ir jos plėtojimas, ypač suvokiant šios dedamosios svarbą dabartiniame geopolitiniame kontekste.“
Studijų kokybė Kauno kolegijoje neatsiejama nuo mokslo rezultatų integravimo į studijų turinį. Šiandien kolegija aktyviai plėtoja MTEP veiklą, orientuotą į praktinių, paveikių visuomenei iššūkių sprendimą, inovacijų kūrimą ir perkėlimą. Dr. I. Stravinskienė pabrėžia, jog „visos Kauno kolegijos bendruomenės sutartas MTEP ir meno kryptingumas leidžia užtikrinti svarbią sąsają – kokybiškas studijas, kurios grindžiamas mokslu ir atitinkamai menu“.
Studijų ir MTEP tarpkryptiškumas atveria itin plačias galimybes: siekiant atliepti regionų, šalies poreikius tiek per mikrokredencialus, tiek suteikiant profesinio bakalauro laipsnį, tiek vystant įvairius MTEP produktus, vykdant taikomuosius tyrimus ir profesionalųjį meną, plėtojamos įvairaus pobūdžio kompetencijos. Inovacijų diegimas ir taikomieji tyrimai tampa vis svarbesni ne tik tyrėjams, bet ir studentams. Aktyvus jaunųjų tyrėjų įsitraukimas į mokslinius procesus yra viena iš Kauno kolegijos stiprybių – tai patvirtina ir sėkmingas dalyvavimas Lietuvos mokslo tarybos organizuotame projektų konkurse „Studentų tyrimai semestrų metu“.
„Investuojame į mokslo laboratorijų, informacijos išteklių plėtrą, orių darbo sąlygų sudarymą tyrėjams ir dėstytojams, patrauklios ir konkurencingos infrastruktūrinės aplinkos vystymą tiek studentams, tiek personalui“, – teigia dr. I. Stravinskienė.
„Džiaugiamės, jog mokslo infrastruktūros plėtra vis dažniau finansuojama Lietuvos mokslo tarybos: nuo analoginės fotografijos mokslo centro įkūrimo iki restauravimo centro plėtros. Prie šios srities plėtojimo ženkliai prisidės Alytuje netrukus duris atversiantis studijų ir mokslo objektas – kolegijų pertvarką įveikusiame ir Kauno kolegijos Alytaus fakultetu tapusiame aukštojo mokslo padalinyje jau kitais metais veiklą pradės pažangus studijų ir mokslinių taikomųjų tyrimų centras, orientuotas į maisto ir sveikos gyvensenos tyrimus. Šie rezultatai liudija kolegijos bendruomenės darbo kokybę ir sėkmingą jaunųjų tyrėjų įsitraukimą į aktualius bei praktinius mokslinius projektus. Augame, plečiamės ir kokybine prasme stiprėjame“ – sako dr. I. Stravinskienė.
Straipsnis publikuotas žurnale „Reitingai“