Kauno kolegija stiprina savo mokslinį potencialą, bendradarbiaudama su tarptautinio lygio tyrėjais. Vienas jų – charizmatiškasis dr. Iosebas Gabelaia, mokslininkas ir dėstytojas, savo žiniomis bei įžvalgomis praturtinęs Verslo fakulteto bendruomenę. Neseniai apgynęs jau antrąją daktaro disertaciją, – šįkart švietimo srityje, – dr. I. Gabelaia atveria naujas perspektyvas inovatyviam mokymui ir pažangiems moksliniams tyrimams kolegijoje.

Dr. I. Gabelaia kelias į Kauno kolegiją prasidėjo prieš daugelį metų Belgijoje, kur vykdydamas akademinį projektą jis užmezgė ryšius su kolegomis iš Lietuvos. Šis profesinis kontaktas ilgainiui peraugo į tvirtą bendradarbiavimą, galiausiai atvedusį mokslininką į Kauno kolegijos Verslo fakultetą. Čia jis ne tik dėsto, bet ir aktyviai vykdo mokslinius tyrimus. „Progresyvus kolegijos požiūris į švietimą, atvirumas naujovėms ir tvirtas įsipareigojimas siekti mokslinės kompetencijos, užtikrino idealias sąlygas mano veiklai“, – teigia dr. I. Gabelaia, neslėpdamas simpatijų ir pačiam Kaunui.
Nenugalimas smalsumas vedė į švietimo sritį
Nors dr. I. Gabelaia jau turėjo Verslo administravimo daktaro laipsnį, jo intelektualinis smalsumas ir didelis susidomėjimas mokymosi analitika bei tarpdisciplininiais tyrimais paskatino jį imtis dar vienos daktaro disertacijos – šįkart švietimo srityje. „Verslo administravimo doktorantūros studijos suteikė man tvirtą verslo ir vadybos pagrindą, tačiau norint iš esmės prisidėti prie švietimo ateities formavimo, būtina dar giliau suprasti, kaip dėstytojai integruoja skaitmeninius įrankius ir pedagoginę analizę. Mano tyrimas apie mokymosi analizės įsisavinimą jungia švietimo, technologijų ir verslo strategijos sritis, leisdamas reikšmingai prisidėti prie akademinės bei verslo mokymų aplinkos tobulinimo“, – aiškina dr. I. Gabelaia.
Disertacija, pakeitusi požiūrį į dėstytojų pasirengimą
Jo disertacijos tema „Pedagoginės analitikos ir skaitmeninio raštingumo tyrimas aukštajame moksle: dėstytojų pasirengimo pritaikyti mokymosi analizę prognozavimas“ tapo tikru proveržiu. Tyrimo metu buvo nuodugniai analizuojamas dėstytojų pasirengimas ir mokymosi analitikos diegimo procesas aukštojo mokslo institucijose. Esminiai tyrimo rezultatai atskleidė, kad dėstytojų skaitmeninis raštingumas ir pedagoginės analitinės kompetencijos tiesiogiai veikia jų norą ir gebėjimą integruoti mokymosi analitiką į savo kasdienį mokymo procesą.
Remdamasis šiais reikšmingais atradimais, dr. I. Gabelaia sukūrė PADL (Pedagoginės analitikos ir skaitmeninio raštingumo) teoriją ir indeksą – inovatyvią sistemą, skirtą objektyviai įvertinti ir prognozuoti dėstytojų pasirengimą diegti mokymosi analitiką. Unikalų tyrimo pobūdį ir jo vertę patvirtina autorių teisės į PADL indeksą. Mokslininkas taip pat inicijavo knygos leidybos projektą ir šiuo metu intensyviai kuria praktinę programą, skirtą PADL teorijos ir indekso įgyvendinimui realioje švietimo aplinkoje.
Dr. I. Gabelaia yra įsitikinęs, kad sukurtas PADL indeksas gali tapti tvirtu ir struktūruotu dėstytojų tobulinimosi pagrindu ne tik Kauno kolegijoje, bet ir kitose aukštojo mokslo institucijose. Platesniu mastu ši sistema turi potencialo tapti globaliu projektu, padedančiu įvertinti ir stiprinti dėstytojų pasirengimą neišvengiamai skaitmeninei transformacijai aukštajame moksle. „Toliau tobulindamas šį įrankį, siekiu pateikti duomenimis grįstas įžvalgas, kurios galėtų formuoti dėstytojų mokymo programas ir institucines politikas, susijusias su mokymosi analitikos diegimu. Esu įsitikinęs, kad tai bus didžiulė pagalba ne tik dėstytojams, bet ir studentams“, – pabrėžia tyrėjas.
Platus mokslinių interesų spektras Kauno kolegijoje
Pagrindinė dr. I. Gabelaia veikla Kauno kolegijoje yra glaudžiai susijusi su moksliniais tyrimais. Jo interesų sritis yra itin plati ir apima dirbtinio intelekto taikymą rinkodaroje, skaitmeninę transformaciją ir šiuolaikinės darbo rinkos iššūkius. „Būti tarpdisciplininiu tyrėju yra didelis pranašumas, tačiau man ne mažiau svarbus ir pats atradimų paieškos procesas“, – atskleidžia dr. I. Gabelaia. Jis yra atlikęs reikšmingus tyrimus apie dirbtinio intelekto pagrindu veikiančią nuomonių analizę korporatyvinėje komunikacijoje, DI ir dizaino mąstysenos vaidmenį inovacijų vadyboje, dvejopą rinkodaros funkciją, formuojant vartotojų norus ir kuriant šiuolaikinius poreikius, verslo skaitmeninės transformacijos strategijas, šiuolaikinę vergovę „gig“ ekonomikoje ir jos etinius aspektus.
Be to, dr. I. Gabelaia vadovauja devynių narių tyrėjų grupei „Inovatyvūs rinkodaros ir komunikacijos sprendimai“, veikiančiai Kauno kolegijoje. Ši tarpdisciplininė grupė, pavadinta „Skaitmeninė transformacija ir komunikacija“, teikia mokslinių tyrimų paslaugas verslui ir organizacijoms. Tyrėjai specializuojasi skaitmeninės brandos vertinime, skaitmeninių įrankių taikymo analizėje organizacijos veikloje, darbuotojų skaitmeninių kompetencijų vertinime ir tobulinimo planų rengime. Taip pat atliekami vartotojų elgsenos tyrimai (įskaitant kainodarą, lojalumą ir pirkimo įpročius), rinkos analizė prieš naujų produktų ar paslaugų įvedimą, prekės ženklo žinomumo ir pozicionavimo tyrimai, konkurencinės aplinkos analizė bei efektyviausių – ypač skaitmeninių – komunikacijos kanalų nustatymas verslui.
Šiuo metu mokslininkas aktyviai dalyvauja keliuose tarpdisciplininiuose tyrimuose, integruojančiuose DI, rinkodarą, psichologiją ir skaitmeninės komunikacijos strategijas, siekdamas optimizuoti verslo ir akademinės veiklos procesus.
Studentų vaidmuo šiuolaikiniame mokyme: partnerystė ir augimas
Dr. I. Gabelaia itin vertina Kauno kolegijos studentų motyvaciją mokytis ir jų gebėjimą analizuoti bei spręsti realaus pasaulio verslo iššūkius. „Kauno kolegijos studentai pasižymi puikiu gebėjimu prisitaikyti, o tai leidžia rengti dinamiškas diskusijas, įtraukiančias problemų sprendimo veiklas ir kritinio mąstymo pratimus. Ypač džiugina matyti, kaip studentai ugdo strateginius gebėjimus ir sėkmingai taiko teorines žinias praktikoje“, – savo įspūdžiais dalinasi dėstytojas.
Dr. I. Gabelaia mokymo filosofijos pagrindą sudaro taikomasis mokymasis, realių verslo atvejų analizė ir patirtinis ugdymas. Jis yra didelis Harvardo verslo atvejų analizės metodo šalininkas, leidžiančio studentams gilintis į realias verslo situacijas, diskutuoti skirtingais požiūriais ir kurti duomenimis grįstas strategijas. Be to, savo paskaitose jis aktyviai integruoja dizaino mąstymą, Agile metodologijas ir įvairius skaitmeninius įrankius, siekdamas stiprinti studentų problemų sprendimo ir sprendimų priėmimo įgūdžius. Mokslininkas pats yra įgijęs DT ir „Six Sigma“ sertifikatus, kad galėtų dar efektyviau tobulinti savo mokymo metodus ir programas.
Pusiausvyra tarp trijų aukštųjų mokyklų ir ateities vizija
Be darbo Kauno kolegijoje, dr. I. Gabelaia taip pat sėkmingai dirba Graceland universitete (JAV) ir RISEBA (Latvija), kur dėsto marketingą, inovacijų ir pokyčių vadybą bei dirbtinio intelekto taikymą versle. „Subalansuoti darbą ir asmeninį gyvenimą, ypač gyvenant ir dirbant skirtingose laiko zonose, yra nemenkas iššūkis. Tačiau aš tai priimu kaip įdomią ir įkvepiančią patirtį. Svarbiausia – efektyvus laiko planavimas, gebėjimas nustatyti prioritetus ir išlaikyti aistrą savo veiklai“, – įsitikinęs mokslininkas.
Šiuo metu dr. I. Gabelaia rašo knygą, nagrinėjančią sudėtingą ryšį tarp DI marketingo ir psichologinio kondicionavimo. Nors trečiosios daktaro disertacijos planuose kol kas nėra, mokslininkas siekia toliau plėtoti savo tyrimus, ypač daug žadantį PADL indeksą, gilinti žinias apie dirbtinį intelektą, skaitmeninę transformaciją ir „gig“ ekonomiką, aktyviai prisidėti prie reikšmingų akademinių publikacijų ir tarptautinių konferencijų bei remti iniciatyvas, kurios sėkmingai jungia akademinį tyrimą su praktiniu pritaikymu realiame pasaulyje. Esminis dr. I. Gabelaia siekis išlieka tas pats – savo moksliniais tyrimais skatinti teigiamus pokyčius, palaikyti inovacijas ir prisidėti prie prasmingų iniciatyvų, o Kauno kolegija didžiuojasi turėdama tokį talentingą ir perspektyvų mokslininką savo bendruomenėje.
Nuo mokslo prie verslo: tyrimai, kurie kuria vertę
Turėdamas du daktaro laipsnius – verslo administravimo ir švietimo srityse – dr. Iosebas Gabelaia kartu su savo vadovaujama tyrėjų grupe siūlo verslui platų spektrą taikomųjų tyrimų ir duomenimis grįstų įžvalgų. Remdamiesi jo sukurta Pedagoginės analitikos ir skaitmeninio raštingumo (PADL) teorija ir indeksu, mokslininkai gali įvertinti bei prognozuoti ne tik dėstytojų, bet ir organizacijų darbuotojų pasirengimą diegti skaitmenines technologijas bei analitinius sprendimus.
Be to, tyrimų grupė vykdo tarpdisciplininius tyrimus, apjungiančius dirbtinį intelektą, rinkodarą, korporatyvinę komunikaciją, verslo skaitmeninę transformaciją ir net šiuolaikinę vergovę „gig“ ekonomikoje – padėdama įmonėms optimizuoti strategijas ir prisitaikyti prie dinamiškos, skaitmenizuotos realybės.
Kviečiame įmones pasinaudoti šia galimybe ir kreiptis į Kauno kolegijos Verslo fakultetą (aiste.lastauskaite@kaunokolegija.lt), norint kartu įgyvendinti projektus, kurie padės Jūsų organizacijai įgyvendinti tyrimais grįstus pokyčius.
Straipsnis publikuotas portale vz.lt