Spalio 16–17 dienomis Malagos universitete (Ispanija) vyko Kauno kolegijos koordinuojamo „Erasmus+“ projekto „Personal Green Skills in Higher Education“ baigiamoji konferencija „Personal Green Skills in Action: Shaping Sustainable Higher Education“. Šis hibridiniu formatu organizuotas renginys subūrė ne tik projekto partnerius, bet ir tvarumo tematikai neabejingas suinteresuotąsias šalis iš išorės: aukštųjų ir vidurinių mokyklų pedagogus, Europos universitetų aljanso UNINOVIS partnerius, vietos nevyriausybinių organizacijų atstovus.

Konferencijos metu nagrinėti dvejus metus trukusio tarptautinio projekto rezultatai, aptarti pasiekti pokyčiai ir iššūkiai, susiję su žaliųjų įgūdžių integracija į aukštojo mokslo studijų procesus. Pranešimuose pristatytos metodikos, skirtos studentų asmeninių žaliųjų kompetencijų ugdymui, dėstytojų vaidmens stiprinimo būdai, skaitmeninių bei inovatyvių mokymosi priemonių taikymas, taip pat pasidalinta patirtimis iš pagal projekte parengtą metodiką sukurtos intensyvios programos, vykusios Vokietijoje, kurioje studentai gilino tvarumo žinias per praktines veiklas. Daug dėmesio skirta ir kūrybiškumo bei saviraiškos skatinimui, pristatant kūrybinius studentų projektus – tarp jų ir vaizdo įrašų konkursą, atskleidusį jaunimo požiūrį į žaliuosius sprendimus. Konferencijos pranešimais stengtasi akcentuoti, kad tvarumas prasideda nuo asmens – nuo kiekvieno studento, dėstytojo ir institucijos pasirinkimų kasdienėje veikloje. Aukštasis mokslas turi galią šį suvokimą paversti veiksmu, o žalieji įgūdžiai tampa ne tik žinių, bet ir naujos kultūros bei socialinės atsakomybės pagrindu.

Projekto koordinatorius Povilas Beseckas teigia, kad konferencijos metu vykusiose diskusijose išryškėjo bendra nuostata, kad žalieji įgūdžiai yra kur kas daugiau nei techninės žinios – tai vertybinis, socialinis ir asmeninis pasirengimas gyventi darnioje visuomenėje. Dalyviai akcentavo, kad tvarumo ugdymas turėtų tapti neatsiejama aukštojo mokslo kultūros dalimi, o aukštosios mokyklos – pavyzdžiu savo bendruomenėms diegiant tvarias praktikas, kuriant atsakingo elgesio modelius bei stiprinant tarpinstitucinį bendradarbiavimą.

Projekto administratorė Vytautė Giedraitienė pabrėžia, kad tokie projektai kaip šis yra itin svarbūs aukštajam mokslo sektoriui, nes jie skatina sisteminius pokyčius ir naują požiūrį į tvarumą. Žalieji įgūdžiai tampa integralia studijų dalimi – nuo inžinerijos iki socialinių mokslų – ir ugdo studentų gebėjimą mąstyti kritiškai, priimti atsakingus sprendimus bei veikti aplinkai draugiškai. Be to, projektas sustiprina tarptautinį akademinį bendradarbiavimą, leidžia keistis gerosiomis praktikomis ir kurti tvarumo tradicijas, kurios išlieka ilgiau nei pats projekto laikotarpis.

Kauno kolegijos koordinuojamas projektas „Personal Green Skills in Higher Education“ (Nr. 2023-1-LT01-KA220-HED-000160132), yra dviejų metų trukmės, 250 tūkst. eurų vertės „Erasmus+“ iniciatyva, vienijanti penkis tarptautinius partnerius iš Lietuvos, Vokietijos, Ispanijos, Suomijos bei Austrijos. Keturi iš jų – kartu su Kauno kolegija – priklauso Europos universitetų aljansui UNINOVIS. Projekto tikslas – skatinti studentų asmeninius elgsenos pokyčius ir žaliųjų įgūdžių ugdymą, siekiant prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimo. Siekiant šio tikslo, projektu stiprinami dėstytojų gebėjimai perduoti tvarumo kompetencijas bei kuriamos inovatyvios skaitmeninės ir žaliosios priemonės, padedančios studentus įtraukti į aktyvų mokymąsi.