Kauno kolegija, bendradarbiaudama su Tolerancijos ir fizinės gerovės ugdymo centru, skatina jaunų žmonių sveiką maitinimąsi ir fizinį aktyvumą. Šių organizacijų iniciatyva sausio 25-ąją buvo suorganizuoti mokymai švietimo įstaigų vadovams apie sveikatą stiprinančią ugdymo aplinką. Technologijų fakulteto Viešojo maitinimo katedros dėstytojai kartu su studentais renginio svečiams paruošė patiekalus, reprezentuojančius sveikos mitybos rekomendacijas, išdėstytas mokymų metu.

Mokymų tikslas – suteikti žinias ir priemones, padedančias stiprinti ugdymo įstaigų konkurencingumą, pasitelkiant saugaus ir sveikatą stiprinančio ugdymo proceso modelį. Paskaitą skaitęs Tolerancijos ir fizinės gerovės ugdymo centro atstovas, Lietuvos antsvorio ir nutukimo asociacijos „Lobesity“ valdybos narys ir intervencinės programos paaugliams su antsvoriu sumanytojas Artiomas Šabajevas pabrėžė opiausias vaikų ir paauglių mitybos ir fizinio aktyvumo problemas. Pagal A. Šabajevo atliktą tyrimą, Lietuvos gimnazistai juda net kelis kartus mažiau nei rekomenduoja pasaulio sveikatos šalininkai. Taip pat klausytojams buvo pabrėžta, jog žmonės yra linkę manyti, kad persivalgo. Atlikus išsamesnę suvartoto maisto analizę nesunku pastebėti, jog suvalgytų produktų kiekis nebūtinai byloja apie jo naudingumą sveikatai. Mat suaugusieji vartoja per mažai baltymų, per mažai grūdinės kultūros produktų ir kt. „Sveika mityba – visavertė mityba,“ – susirinkusiems priminė A. Šabajevas.

Sveika mityba – tai subalansuoto, tinkamai apdoroto, ekologiško ir šviežio maisto vartojimas. Valgant netinkamai paruoštą ar sveikatai nenaudingą maistą, gresia virškinimo ir kraujotakos sutrikimai, viršsvorio problemos ir net moksleivių pasiekimų bei motyvacijos mokytis pokyčiai. Mokymų metu buvo pristatyti Jungtinėse Amerikos Valstijose atlikti tyrimai apie sveikatą stiprinančią ugdymo aplinką, vaikų ir suaugusių visavertės mitybos Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijų apžvalga, mokinius motyvuojančio fizinio aktyvumo galimybės, socialinių-emocinių kompetencijų stiprinimo būdai, aptartas ugdymo įstaigos bendruomenės įtraukimas į sveikos gyvensenos ugdymo veiklas.

