Kaunas, kaip dinamiškai besivystantis antrasis pagal dydį Lietuvos miestas, nuolat ieško inovatyvių būdų, kaip stiprinti savo poziciją tarp Europos miestų. Kovo 24–28 dienomis dėmesys šiai temai skirtas Kauno kolegijoje vykusios tarptautinės mišrios intensyvios programos (angl. Blended Intensive Programme, BIP) „Vietos prekės ženklo kūrimas, pasitelkiant kūrybiškumo metodus“ (angl. Place Branding Using Creativity Methods) metu. Ši programa, skirta inovatyviems miesto įvaizdžio formavimo būdams, subūrė Verslo fakulteto Turizmo ir laisvalaikio vadybos bei Komunikacijos katedrų studentus. Projekte kartu dalyvavo septynių tautybių studentai iš penkių šalių – Belgijos, Latvijos, Suomijos, Kroatijos ir Lietuvos, įskaitant Indijos ir Kinijos piliečius.
Studentų kūrybiškumas – miesto turizmo naudai
Šiuolaikiniame pasaulyje miesto įvaizdis – tai ne tik architektūros paveldas ar istorinė atmintis, bet ir strategiška emocinio ryšio su potencialiais lankytojais kūryba, įtraukiančių naratyvų, atspindinčių miesto unikalų charakterį, formavimas, bei nepamirštamų patirčių, kurios kviečia tyrinėti ir išgyventi, siūlymas.
Programos metu pasiūlytos tokios idėjos:
-
- Kauną pozicionuoti kaip krepšinio sostinę, akcentuojant „Žalgirio“ fenomeną;
- Orientuotis į porų segmentą ir vienišus keliautojus, kuriant romantiškus pasakojimus ir emocinį ryšį;
- Pritraukti Kinijos studentus, sujungiant istorinį Kauno paveldą su krepšinio kultūra ir siūlant personalizuotus maršrutus;
- Organizuoti šviečiantį naktinį maratoną;
- Reprezentuoti Kauną kaip pozityvių emocijų ir žalios gamtos miestą.
Įvertinus komandų pasiūlymus, buvo pripažinta, kad kiekviena komanda pateikė perspektyvių ir praktiškai pritaikomų idėjų, todėl atskiros nugalėjusios komandos nuspręsta nerinkti.
Komunikacijos katedros vedėja Viktorija Navickienė pažymi, kad itin nustebino studentų kūrybiškumas, kuriant reklaminius video ir plakatus savo idėjoms pristatyti: „Studentai ne tik įvaldė esminius vizualinės komunikacijos principus, bet ir sugebėjo perkelti Kauno unikalumą į įtaigias istorijas, pritaikytas tikslinės auditorijos poreikiams“.
Studentų idėjos nustebino net ir patyrusią Kauno miesto turizmo, rinkodaros ir verslo agentūros „Kaunas IN“ Turizmo ir rinkodaros skyriaus projektų vadovę Raimondą Patapavičienę. „Esu nustebinta, nesitikėjau. Iš kiekvienos studentų komandos pristatymo užsirašiau įdėjų, kurias mes galbūt ateityje įgyvendinsime. Visuomet džiaugiamės netikėtom, gaiviom ir stebinančiom idėjom ir kitokiu požiūriu į mūsų miestą“, – po įvykusio finalinio idėjų pristatymo renginio įspūdžiais dalinosi ji.
Sėkmės paslaptis – tarpdisciplininis bendradarbiavimas
Visą savaitę studentai dirbo komandomis, taikydami inovatyvius metodus, siekiant sukurti veiksmingas turizmo strategijas: dalyviai analizavo rinką, nagrinėjo konkurencinę aplinką ir kūrė realiai pritaikomus sprendimus, o bendradarbiavimas su kolegomis iš įvairių šalių skatino platesnį požiūrį į miesto įvaizdžio formavimą.
Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros vedėja Jūratė Dabravalskytė-Radzevičė pasidžiaugė, kad šiemet renginys tikrai pasisekė: „Tokie projektai padeda studentams ugdyti tiek asmenines, tiek profesines kompetencijas. Studentams paruošėme tikslingą paskaitų ciklą, siekiant ugdyti jų kūrybiškumą ir problemų sprendimu grįstą mokymąsi. Kauno kolegija, kaip taikomųjų mokslų aukštoji mokykla, turi daug verslo ir viešųjų įstaigų partnerių, kuriems mūsų specialistai teikia konsultacijas. Labai smagu, kai prie pasiūlymų gali prisidėti ir studentai, o jų sukurti sprendimai gali būti realiai įgyvendinti“.
BIP programos Kauno kolegijoje – tai ne tik akademinė patirtis, bet ir galimybė kurti realius pokyčius, tobulinti asmeninius bei profesinius įgūdžius, pasisemti tarpkultūrinės patirties. Tai puikus pavyzdys, kad studentų idėjos – nepakartojamas išteklius, galintis įkvėpti net įgudusius specialistus ir tapti įgyvendinamais pasiūlymais.