Minėdama 25-uosius veiklos metus, Kauno kolegija šią išskirtinę sukaktį pažymi ne tik šventinėmis iniciatyvomis, bet ir kūrybiškais sprendimais. Vienas jų – pirmasis kolegijos stalo žaidimas „Akademinis maratonas“, šiandien pristatytas bendruomenei.

Nuotaikingas ir turiningas stalo žaidimas kviečia pasinerti į studentiško gyvenimo nuotykius: nuo kolokviumų jaudulio ir paskaitų maratonų iki vakarėlių, draugysčių ir, žinoma, diplomo – kiekviena akimirka atgimsta šiame žaidime.

Apie šios idėjos gimimą, kūrybinio proceso užkulisius bei kilusius iššūkius pasakoja Kauno kolegijos Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus kultūrinės veiklos koordinatorius Eimantas Zaksas.

Įkvėpimo sėmėsi didžiausioje pasaulyje stalo žaidimų parodoje

Stalo žaidimo idėjos sumanytojas ir iniciatorius E. Zaksas sako stalo žaidimais besidomintis jau septynerius metus, todėl planuojant veiklas ir iniciatyvas, kuriomis būtų pažymėta Kauno kolegijos sukaktis, kilo mintis sukurti stalo žaidimą, kuris apie ypatingą sukaktį primintų ir pasibaigus šventiniams metams.

„Esu išbandęs daug įvairių stalo žaidimų, todėl sukaupus nemažą patirtį norėjosi pačiam prisiliesti prie kūrimo proceso. Tikimės, kad žaidimas sulauks bendruomenės ir visuomenės susidomėjimo bei bus tolesnio stalo žaidimų kūrybos kelio pradžia“, – dalinasi E. Zaksas.

Jis atskleidžia, kad nuo idėjos iki galutinio rezultato praėjo beveik metai – pernai rugsėjį gimė sumanymas, gruodį buvo išgrynintas pagrindinis stalo žaidimo konceptas, o vasarį pradėti testavimo darbai: „Gegužę pradėjome dirbti ties dizainu, liepą atidavėme galutinį variantą gamybai ir rugpjūtį žaidimą laikėme savo rankose.“

E. Zaksas atskleidžia, kad „Akademinio maratono“ įkvėpimu tapo Vokietijoje vykstanti didžiausia pasaulyje stalo žaidimų paroda „Spiel Essen“, pritraukianti žymiausius stalo žaidimų kūrėjus.

„Šioje parodoje jie dalinasi savo patirtimi, patarimais, kaip kurti stalo žaidimus, pristato naujausius produktus, dalinasi įžvalgomis apie stalo žaidimų rinką. Pernai šioje parodoje dalyvavo per 200 tūkst. žmonių“, – dalinasi stalo žaidimo „Akademinis maratonas“ kūrėjas.

Taisyklės, testavimai ir atradimai: stalo žaidimo kūrimo užkulisiai

Pasak E. Zakso, didžiausias iššūkis kuriant Kauno kolegijos stalo žaidimą buvo užtikrinti sklandžią žaidimo eigą ir sudėlioti mechanikas taip, kad žaidimas būtų įtraukiantis stalo žaidimų entuziastams, bet ne per sunkus naujokams.

„Nemažai iššūkių kėlė ir siekis užtikrinti, kad stalo žaidime neliktų spragų, kuriomis pasinaudojus sugriūtų žaidimo konceptas arba jį būtų galima laimėti ypač lengvai. Kiekvienas taisyklių pakeitimas privalo būtų ištestuotas ir patikrintas ne tik profesionalių žaidėjų, bet ir naujokų, taip užtikrinant, kad atlikti pakeitimai yra aiškūs ir palengvina žaidimo eigą“, – stalo žaidimo kūrimo iššūkius vardina kultūrinės veiklos koordinatorius.

Nepaisant jų, E. Zaksas prisipažįsta, kad visas procesas buvo išties įdomus ir įsimintinas, o labiausiai įstrigo mechanikų kūrimas ir idėjų generavimas.

„Labai norėjome sukurti žaidimą, kurį žaisdami žaidėjai jaustųsi būtent taip, kaip studentai studijų laikotarpiu – iš pradžių susipažintų su aplinka, vėliau susidurtų su pirmaisiais iššūkiais, o žaidimo pabaiga taptų tikru išbandymu. Tikimės, kad šis žaidimas leis patirti studentiško gyvenimo nuotykius – su visais jų pakilimais, netikėtumais ir išbandymais bei šypsenomis, atradimais ir draugystėmis“, – dalinasi kultūrinės veiklos koordinatorius.

Šiuo metu žaidimą „Akademinis maratonas“ galima rasti ir pasiskolinti Kauno kolegijos bei įvairių Lietuvos miestų viešosiose bibliotekose. E. Zaksas priduria, jog tikimasi, kad ateityje stalo žaidimą bus galima įsigyti Kauno kolegijos e. parduotuvėje bei rasti parduotuvių lentynose: „O iki tol kviečiame aktyviai dalyvauti mūsų organizuojamuose konkursuose, kuriuose stalo žaidimą galite laimėti arba užsukti į artimiausią viešąją biblioteką ir išbandyti savo jėgas įveikiant studentiškus iššūkius.“