Kauno kolegijos darbuotojai ir studentai spalio 27–31 dienomis lankėsi Suomijoje, Tamperės taikomųjų mokslų universitete (TAMK). Čia vyko pirmoji, darbuotojams skirta, Europos universitetų aljanso UNINOVIS mišrioji intensyvioji programa (angl. Blended Intensive Programme, BIP), subūrusi aukštųjų mokyklų atstovus iš Lietuvos, Prancūzijos, Vokietijos, Nyderlandų, Albanijos ir Suomijos. Kauno kolegijai atstovavo tarptautinės partnerystės vystymo koordinatorė ir UNINOVIS vadovė Kauno kolegijoje Jolanta Valiaugienė, Medicinos fakulteto prodekanė studijoms dr. Giedrė Jarienė, mokslo kokybės koordinatorė dr. Kristina Grumadaitė, Informatikos, inžinerijos ir technologijų fakulteto dėstytojas ir tyrėjas doc. dr. Jonas Cicėnas, projektų koordinatorė Lina Navalinskaitė ir Alytaus fakulteto komunikacijos koordinatorė Šarūnė Ramanavičė.
Vizitas į Tamperės taikomųjų mokslų universitetų suteikė vertingą galimybę geriau susipažinti su partnerinių institucijų patirtimi įgyvendinant mokslinius tyrimus, kuriant inovacijas, sėkmingo projektų rengimo, paramos sistemų pavyzdžiais, kurie stiprina institucijų tvarumą ir tarptautinį konkurencingumą. Renginio metu taip pat buvo aptartos praktinės įžvalgos, kaip mišraus mokymosi ir tarptautiškumo strategijos gali būti integruojamos į aukštojo mokslo studijų programas, glaudžiau susiejant akademinį mokymą, mokslinius tyrimus ir inovacijų veiklas.
„Buvo įdomu ir labai naudinga išgirsti apie Tamperės taikomųjų mokslų universiteto patirtį, susijusią su UNINOVIS veiklų įgyvendinimu šioje aukštojoje mokykloje ir jos padaliniuose, susipažinti su struktūra, artimiausiais planais plėtojant projektinę ir kitą veiklą, aptarti, kaip toliau galėtų būti plėtojama bendra Kauno kolegijos ir Tamperės taikomųjų mokslų universiteto veikla“, – dalinasi UNINOVIS vadovė Kauno kolegijoje J. Valiaugienė.
„Labiausiai mane įkvėpė partnerių sukaupta projektų valdymo patirtis – tiek sėkmingai įgyvendinti, tiek šiuo metu vykdomi projektai. Ypač įspūdį paliko gebėjimas sistemingai planuoti, koordinuoti ir siekti rezultatų, taip pat atvirumas dalinantis gerąja praktika ir patirtimi su kitais. Tokia bendradarbiavimo kultūra ir nuolatinis tobulėjimo siekis skatina mokytis, semtis idėjų ir taikyti veiksmingus sprendimus savo profesinėje veikloje“, – pažymi L. Navalinskaitė.
Renginio programa apėmė seminarus, akademines diskusijas ir praktinius užsiėmimus, suskirstytus į dvi kryptis: BIP, Collaborative Online International Learning (COIL), skirtą virtualiam ir mišriajam mobilumui bei tarptautiškumo plėtrai institucijų viduje; mokslinius tyrimus, eksperimentinę plėtrą ir inovacijas (angl. Research, Development and Innovation, RDI), orientuotą į bendradarbiavimo tyrimų procesus ir institucinių gebėjimų stiprinimą. Dalyviai taip pat įsitraukė į tinklaveikos veiklas bei bendrus renginius su studentais, dalyvavusiais paraleliai vykusioje mišriojoje intensyviojoje programoje „Cyber4Care“, kurioje dalyvavo ir Kauno kolegijos studentai. Ši programa baigėsi tarpdisciplininiu hakatonu, skirtu skaitmeninėms inovacijoms ir kibernetiniam saugumui sveikatos priežiūros srityje.
Ši, Suomijoje vykusi, mišrioji intensyvioji programa yra pirmoji iš keturių UNINOVIS aljanso BIP ciklo dalių, kurias vienija bendra tema – „Paslaugomis grįstas mokymas(is) tarp aukštojo mokslo ir verslo: duomenimis grįsti tvarūs sprendimai“. Kiekviena dalis vyks vis kitoje partnerinėje institucijoje, derinant nuotolinį pasiruošimą, tarpdisciplininį bendradarbiavimą ir fizinį mobilumą su realių įmonių tvarumo iššūkių analize. Trečioji ciklo dalis vyks Lietuvoje, kur Kauno kolegija organizuos BIP, skirtą logistikos ir pardavimų sričių paslaugų iššūkiams spręsti. Visas BIP ciklas skirtas ne tik duomenų rinkimui ir analizei skirtinguose verslo sektoriuose, bet ir rekomendacijų socialiniams partneriams rengimui bei tvarių studijų modelių stiprinimui aljanso institucijose.