Kauno kolegija kartu su Japonijos Kanagavos universitetu (angl. Kanagawa University) pateikė paraišką bendram Lietuvos–Japonijos projektui pagal Lietuvos mokslo tarybos kvietimą bendradarbiavimo programai. Projektas orientuotas į inovatyvių robotikos sprendimų taikymą aviacijoje, siekiant sumažinti kuro sąnaudas ir aplinkos taršą.
Tarptautinis bendradarbiavimas plečiasi
Šiemet Kauno kolegijos vadovybė dalyvavo pirmą kartą per 35 metus surengtame Lietuvos–Japonijos mokslo ir ekonomikos forume Japonijoje. Vizito metu aplankytas Kanagavos universitetas, surengti susitikimai su jo vadovybe ir tyrėjais. Diskusijų metu sutarta dėl glaudesnio bendradarbiavimo – prie projekto paraiškos rengimo prisijungė net du Japonijos profesoriai.
„Bendradarbiavimas su Japonijos mokslininkais atveria naujas galimybes – tiek akademines, tiek technologines. Šis projektas gali tapti svarbiu žingsniu kuriant tarptautinę pridėtinę vertę Lietuvos aviacijos sektoriui“, – sako projekto vadovas dr. Laimonas Kairiūkštis.
Inovatyvi idėja: mažesnės kuro sąnaudos, mažesnė tarša
Projekto esmė – robotikos technologijų taikymas aviacijoje. Siūloma technologija – mobilūs išmanieji robotai, skirti sklandytuvų paviršiams poliruoti. Paviršiaus kokybė turi tiesioginės įtakos sklandytuvo skriejimo efektyvumui, todėl jie tampa idealiu bandymų objektu.
Planuojama, kad ateityje robotų spiečiaus technologijos galėtų būti pritaikytos civilinėje aviacijoje. Skaičiuojama, jog paviršiaus kokybę pagerinus 2–3 proc., vieno orlaivio kuro sąnaudos galėtų sumažėti iki 100 tūkst. eurų per mėnesį.
Šis projektas siejasi su 100 metų jubiliejumi nuo pirmojo lietuviško lėktuvo ANBO gimimo. Kaip ir jaunas aviakonstruktorius Antanas Gustaitis 1925 m. siekė, kad jo lėktuvas nuskristų kuo toliau sunaudodamas minimaliai degalų, taip ir šiandien mūsų tikslas – pasitelkiant moderniausias technologijas mažinti energijos sąnaudas, gerinti orlaivių efektyvumą ir tęsti pažangos bei inovacijų dvasią.
Prieš šimtmetį A. Gustaičio sukurti lėktuvai tapo Lietuvos aviacijos simboliu, o šiandien, minėdami šią sukaktį, siekiame parodyti, kad moderni Lietuva tebėra pajėgi kurti ateities aviacijos sprendimus.
Projektas sujungia Lietuvos ir Japonijos pajėgas
Numatoma, kad darbai vyks Kauno kolegijos Robotikos centre, kuris šiuo metu įsigijo naują robotą, taip pat Japonijos partnerių laboratorijose. Sprendimai bus testuojami Kauno technologijos universiteto (KTU) Ultragarso institute bei Lietuvos aviacijos gamykloje „Lak.lt“, turinčioje daugiau nei 65 metų patirtį sklandytuvų gamyboje ir remonte.
Džiaugiamės galimybe dalyvauti šiame inovatyviame projekte ir tikimės, kad ateityje mūsų bendradarbiavimas su Japonijos partneriais atvers dar daugiau galimybių kurti pažangius sprendimus Lietuvos aviacijos sektoriui bei skatins tarptautinį mokslinį ir technologinį bendradarbiavimą.