Kelerius metus vykdyta HOBBYPRO iniciatyva, kvietusi darbuotojus su savo pomėgiu supažindinti kolegas, šiemet peraugo į HOBBYLAB – projektą, siūlantį bendruomenei keletą mėnesių trunkančius, reguliarius užsiėmimus.

Abiejų projektų iniciatorius, kultūrinės veiklos koordinatorius Eimantas Zaksas atskleidžia, kad pasisekimo sulaukusį HOBBYPRO projektą norėjosi plėtoti, įtraukiant į veiklas ir studentus bei suteikiant kolegijos bendruomenei galimybę puoselėti jau turimus ar atrasti naujus pomėgius čia, Kauno kolegijoje, ir tai daryti ne vieno užsiėmimo metu, o reguliariai.

Sulaukė didžiulio studentų ir darbuotojų įsitraukimo

Priešingai nei HOBBYPRO, HOBBYLAB projekto užsiėmimuose kviečiami dalyvauti ne tik darbuotojai, bet ir studentai. E. Zaksas pažymi, kad pastebėjus, jog reguliarius užsiėmimus lankantys studentai maždaug po pusmečio juos lankyti nustoja, buvo nuspręsta jiems pasiūlyti 3–5 mėnesius trunkančias veiklas: „Tad subūrę studentus ir darbuotojus pirmosioms veikloms tikėjomės išlaikyti jų susidomėjimą.“

Pirmąjį projekto pusmetį darbuotojai buvo kviečiami į tapymo akvarele ir solo latino šokių užsiėmimus, o studentai – į stalo žaidimų ir solo latino šokių užsiėmimus. E. Zaksas džiaugiasi, kad visi užsiėmimai surinko maksimalų galimą dalyvių skaičių: stalo žaidimus lankė 20 studentų, solo latino šokius – 18 darbuotojų ir 28 studentai, o tapymą akvarele – 10 darbuotojų.

„Šio projekto rezultatai išties maloniai nustebino, kadangi tiek darbuotojai, tiek studentai noriai įsitraukė į siūlomus užsiėmimus ir aktyviai juos lankė. Visos grupės buvo pilnos arba beveik pilnos visą 3 mėnesių laikotarpį“, – dalinasi HOBBYLAB projekto sumanytojas E. Zaksas.

Pats vedęs vieną iš užsiėmimų – stalo žaidimus, E. Zaksas sako besidžiaugiantis projekto sėkme bei aktyviu bendruomenės įsitraukimu.

„Pavyzdžiui, studentai taip įsitraukė į stalo žaidimų pasaulį, kad sukūrė „Facebook“ grupę ir, kadangi Kauno kolegijos bibliotekoje galima rasti beveik 90 skirtingų stalo žaidimų ir pasiskolinti juos savaitei, dabar stalo žaidimus studentai reguliariai žaidžia bendrabučiuose“, – sako E. Zaksas ir priduria, kad ateityje ir toliau bus ieškoma veiklų, kurios sudomintų ir įtrauktų studentus.

Nors HOBBYLAB projektas dar tik įsibėgėja, tačiau matant pirmuosius rezultatus sustoti neplanuojama – užsiėmimai bus vykdomi likusius mokslo metus ir, tikimasi, kitais mokslo metais.

„Sausį planuojame išsiaiškinti studentų ir darbuotojų lūkesčius ir atsižvelgdami į tai ieškosime užsiėmimų vadovų. Šiuo metu svarstoma apie debatų, viešojo kalbėjimo, keramikos, fotografijos telefonu veiklas, tačiau viskas priklausys nuo bendruomenės, kurios norai šiame projekte yra patys svarbiausi“, – dalinasi E. Zaksas.

Skatina bendruomeniškumą ir stiprina tarpusavio ryšius

Solo latino šokių užsiėmimus lankiusi Bendrosios praktikos slaugos studentė Paula Plaušinytė sako, kad šokiai jai paliko nepakartojamą įspūdį.

„Labiausiai įsiminė akimirka, kad visiškai atsipalaidavau ir visi judesiai tiesiog „sušoko“ su muzika. Ypač įstrigo, kaip laisvai ir natūraliai kūnas sekė muzikos ritmą, o aš galėjau išreikšti savo emocijas per kiekvieną šokio žingsnelį. Šie momentai, kai šokis tampa intymiu ryšiu tarp kūno ir muzikos ir yra tai, kas labiausiai įsiminė ir įkvepia toliau šokti“, – įspūdžiais dalinasi P. Plaušinytė.

Studentė taip pat atskleidžia, kad Kauno kolegijos iniciatyvą organizuoti tokius užsiėmimus vertina itin teigiamai, kadangi taip net tik suteikiama galimybė atsipalaiduoti, bet ir išbandyti naujas veiklas, ugdyti bendruomeniškumą bei stiprinti tarpusavio ryšį.

„Šokiai ir kitos kultūrinės veiklos gali padėti studentams atsikvėpti nuo akademinės veiklos ir jos iššūkių, taip pat lavina kūno koordinaciją ir pasitikėjimą savimi, mažina stresą, skatina kūrybiškumą“, – sako Bendrosios praktikos slaugos studentė.

Jai antrina ir Finansų studijų programos trečiakursė Ugnė Tamulionytė, lankiusi stalo žaidimų užsiėmimus. Studentė atskleidžia, kad jai labiausiai patiko tai, jog užsiėmimai suteikė galimybę susipažinti su naujais žmonėmis ir linksmai praleisti vakarus.

„Tai buvo puiki galimybė išbandyti ką nors naujo ir atrasti naują hobį. Labai patiko išbandyti daug skirtingų žaidimų, o atsirinkus kas labiausiai patinka, tuos žaidimus nusipirkti ir žaisti namuose su draugais ar šeima. Jei tokie užsiėmimai vyktų ne Kauno kolegijoje, manau, kad juose nedalyvaučiau, tačiau žinodama, kad užsiėmimus organizuoja kolegija, nusprendžiau dalyvauti, todėl šią iniciatyvą vertinu labai teigiamai“, – dalinasi studentė.

Kaip didžiausią HOBBYLAB projekto privalumą U. Tamulionytė išskiria galimybę skirtingų studijų programų studentams susitikti ir leisti laiką užsiimant bendru hobiu: „Studentai įsitraukia į veiklas, susitikę pasidalina apie kitus užsiėmimus, kuriuose galima dalyvauti ir tokiu būdu kolegijos studentų bendruomenė tampa aktyvesnė.“

Tapybos akvarele užsiėmimus lankiusi apskaitos vyresnioji specialistė Virginija Kairienė Kauno kolegijos iniciatyvą organizuoti HOBBYLAB veiklas taip pat sako vertinanti labai teigiamai, kadangi tai padeda geriau pažinti kolegas, skatina bendravimą ir bendruomeniškumą.

„Kaip ir daugumai, su menais teko susidurti mokykloje. Prieš keletą metų vėl pabandžiau piešti ir ši veikla išties patiko, tad sakyčiau, kad tai susigrąžintas pomėgis, kuris padeda atsipalaiduoti – tai tarsi savotiška meditacija. Taip pat patiko užsiėmimų metu įgytos naujos teorinės žinios, kurias pritaikiau praktiškai, betarpiškas bendravimas“, – dalinasi V. Kairienė.

Tuo tarpu solo latino užsiėmimus tiek darbuotojams, tiek studentams vedusi trenerė Eugenija Sabaliauskaitė prisipažįsta nustebusi dėl ypač aktyvaus darbuotojų įsitraukimo: „Pavyzdžiui, jei kuri nors darbuotoja negalėdavo ateiti į užsiėmimą savo laiku, tuomet ateidavo į užsiėmimą su studentais, o dar iš šokių batelius visos įsigijo! Labai džiugu, kai patys žmonės taip aktyviai ir noriai įsitraukia.“