Kauno kolegija „Erasmus+“ programoje dalyvauja nuo 1999 m. Kasmet programos teikiamais privalumais pasinaudoja apie 300 kolegijos studentų. Sėkmingai išvykusios į Kroatiją ergpoterapijos studentės, Gabija Ališauskaitė ir Dovilė Račkauskaitė, dalinasi atliktos praktikos Dauno sindromo centre (angl. Down Syndrome center) įspūdžiais.

 

“Apie galimybę atlikti praktiką Kroatijoje sužinojome Reabilitacijos katedros šventėje. Susitikus su Erasmus+  koordinatoriumi, buvome informuotos, kokius veiksmus atlikti iki sėkmingo išvykimo. Pavasario kelionės organizavimo eiga vyko sklandžiai, išvykimas turėjo įvykti pavasarį, tačiau dėl COVID-19 viruso kelionė buvo perkelta į vasaros vidurį.

Atskridus į Kroatiją, nusileidome Rijekos mieste, bet dar laukė 3-jų valandų kelionė autobusu iki Pulos miesto. Važiavome sutemoje, tačiau patys gražiausi vaizdai matėsi. Atvykus į Pulos miestą mus svetingai pasitiko Dauno sindromo centro darbuotojas, kuris džiaugsmingai kitą dieną aprodė centrą, supažindino su veiklomis, praktikos valandomis ir atsakė į visus mums rūpimus klausimus. Praktikos vieta mums suteikė apgyvendinimą bei maitinimą.

Pirmąsias dvi savaites praktika prasidėdavo nuo 8 valandos ryto, tačiau po dviejų savaičių mūsų buvimo Kroatijoje, prie mūsų prisijungė dar dvi Kauno kolegijos absolventės podiplominei praktikai, todėl kas savaitę praktikos laikai keitėsi, vieną savaitę mūsų praktika prasidėdavo 8 val., ryto, o kitą- 15.30 val.

Kroatijos orai labai džiugino, todėl karštomis dienomis su vaikais bei darbuotojais keliaudavome prie jūros. Žaisdavome, bendraudavome, vaikams padėdavome apsirengti, pavalgyti ir suteikdavome reikalingos pagalbos. Pasitaikius lietingoms ir šaltesnėms dienoms, pasilikdavome centre, užsiimdavome su vaikais bei stebėdavome dirbančius centro darbuotojus.

Praktikos metu susipažinome labiau su vaikais turinčiais Dauno sindromą, taip pat pamatėme ir daug kitų atvejų, tokių kaip protinis atsilikimas, Patau bei Edvardso sindromai. Supratome, jog kiekvienas vaikas yra individualus ir kiekvieną reikia nuodugniai stebėti ir suprasti, kokia pagalba jam labiausiai yra reikalinga. Vaikai buvo įvairaus amžiaus, nes Pulos Dauno sindromo centras dirba dvejopai: kaip dienos ir užimtumo centras vyresniems vaikams ir kaip reabilitacijos centras mažiems vaikams. Vyresniuosius vaikus tėveliai atveždavo ryte į centrą ir vakare juos pasiimdavo į namus, o jaunesnieji atvažiuodavo su tėveliais dviem savaitėms, kadangi jaunesnieji vaikai kas dvi savaites keitėsi, todėl turėjome galimybę pamatyti dar įvairesnių atvejų bei su jais susipažinti.

Centro darbuotojai labai nuoširdžiai ir noriai bendravo su mumis, jei kildavo kokių neaiškumų suteikdavo reikiamos informacijos. Su vaikais bendravimas vyko gestų kalba, o laikui bėgant, išmokome specifinius kroatų kalbos žodžių, kurie padėjo labiau vienas kitą suprasti.

Džiaugiamės sėkminga išvyka, įgijome ne tik profesinės praktikos žinių, bet ir gyvenimiškos patirties, tapome labiau savarankiškos, praplėtėme savo akiratį, praturtinome žinias, bei tuo pačiu, tai buvo geros vasaros atostogos su didesniu žinių kraičiu prie karštos saulės, bei druskingos Adrijos jūros”

Ergoterapijos studijų programos studentai dažniausiai savo praktinius gebėjimus tobulina Kroatijoje, Maltoje, Estijoje ir kitose ES šalyse, o studijoms pagal Erasmus+ programą gali rinktis universitetus Suomijoje, Čekijoje, Nyderlanduose ir Estijoje.

 

Kodėl verta pasinaudoti Erasmus+ programos galimybėmis?

  • Asmenybės tobulėjimas ir karjeros galimybės
  • Kitokia studijų aplinka ir kultūra
  • Savarankiškumas
  • Naujos pažintys
  • Tarpkultūrinė tolerancija
  • Užsienio kalbos tobulinimas

Daugiau informacijos  apie Erasmus+ programą

 

Erasmus+ praktikos akimirkos