Galima pastebėti, kad profesinis kelias vis dažniau pasirenkamas ne tik pagal numatomą atlyginimo dydį ar specialybės prestižą. Stojantieji studijų programą renkasi ir atsižvelgdami į savirealizacijos galimybes, veiklos, kuria užsiims po studijų, prasmingumą. Tuo tarpu pastarųjų aspektų darbe nerandantys darbuotojai atsigręžia į savanoriškas organizacijas ir prasmės bei savirealizacijos galimybių ieško uždarius  biuro duris.

Nuo savanoriškos veiklos neatsiejama ir socialinio darbuotojo profesija. Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Socialinio darbo katedros vedėja Virginija Kondratavičienė atskleidžia, jog socialinis darbas yra kildinamas iš savanoriškos veiklos ir tiek Lietuvoje, tiek ir kitose pasaulio šalyse, prieš įvardijant daugelį socialinio darbo sričių socialinėmis paslaugos, jos buvo teikiamos savanorių.

Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Socialinio darbo katedros vedėja Virginija Kondratavičienė

„Tobulesnių intervencijos priemonių poreikis, siekiant efektyviau spręsti naujai kylančias socialines problemas, reikalavo mokytis ir skatino socialinio darbuotojo profesijos atsiradimą. O savanoriai yra ta jėga, kuri inicijuoja paslaugų teikimo socialiniame darbe kokybinę ir kiekybinę plėtrą, naujas paslaugas. Reikia paminėti, kad savanoriška veikla neretai sulyginama su altruizmo sąvoka. Šie terminai glaudžiai siejasi tarpusavyje ir dažnai vartojami socialiniame darbe – tiek altruizmas, tiek savanoriška veikla orientuoti į besąlygišką rūpinimąsi visuomenės gerove, aukojant asmeninį savo laiką, bet nesiekiant asmeninės naudos sau“, – mintimis dalijasi V. Kondratavičienė bei pasakoja, jog Socialinio darbo studijų programos studentai savanoriaudami įgyja profesinių žinių, turinčių teigiamos įtakos tolesnei jų karjerai.

„Stebint Socialinio darbo studijų programos studentų atliekamas savanoriškas veiklas susidaro įspūdis, kad kur savanoriauti, su kokia klientų grupe dirbti, studentai pasirenkama laisva valia pagal savo pomėgius. Bendraujant su jais, atsiskleidžia jų noras pasijusti laimingu užsiimant jam priimtina veikla, būti naudingu visuomenei, spręsti aktualias socialines, bendruomenines ir kt. problemas. Savanoriškas veiklas jie atlieka su entuziazmu ir vidiniu pasitenkinimu, realizuoja visus savo talentus. Ir visi vieningai teigia, kad savanorystė – tai laiko, energijos, žinių ir sugebėjimų dovanojimas kitiems žmonėms bei profesinė patirtis, turinti įtakos jų karjerai“, – atskleidžia Socialinio darbo katedros vedėja V. Kondratavičienė.

Kauno kolegijos Socialinio darbo studijų programos pirmakursis Aidas Lazauskas prisipažįsta, jog šią, socialinio darbuotojo, profesiją atrado būtent savanorystės dėka. „Užsiimdamas savanoriška veikla Prienų socialinių paslaugų centre aš galėjau iš arčiau pamatyti darbą su žmonėmis, kurie turi fizinę bei intelekto negalias. Taip pat savanoriškos veiklos metu iš arčiau pamačiau, kaip socialiniai darbuotojai profesionaliai dirba ir užtikrina orią gyvenimo kokybę žmonėms su įvairiomis negaliomis. Tai mane dar labiau sužavėjo ir paskatino pasirinkti Socialinio darbo studijų programą“, – prisimena A. Lazauskas.

„Dirbant tiek su negalią turinčiais žmonėmis, tiek su savanoriais, mano patirtis ir požiūris į gyvenimą pasikeitė dar labiau. Supratau, jog atiduodamas save darbui su žmonėmis, turinčiais negalią, įgijau tokių asmeninių savybių, kurių reikalauja socialinio darbuotojo profesija. Mano manymu, tai – kantrumas, gebėjimas išklausyti, empatija, atlaidumas“, – mintimis dalijasi Kauno kolegijos Socialinio darbo studijų programos pirmakursis.

Visą straipsnį skaitykite naujienų portale „Kas vyksta Kaune“.