Balandžio 8 d. Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Socialinio darbo 2 – ro kurso studentai, kartu su lektore dr. Laima Sajiene, lankėsi M. Montessori akademijoje. Vizito tikslas – identifikuoti alternatyvaus ugdymo metodų panaudojimo galimybės teikiant socialinę pagalbą socialinės rizikos šeimoms.
Socialinio darbuotojo profesinė veikla neatsiejama nuo socialinės paramos į gyvenimo akligatvį patekusioms šeimoms. Į šeimą žvelgiant kaip į bendrą visumą intensyvios pagalbos priemonės reikalingos tiek tėvams, tiek jų vaikams. Vizito tikslas – ieškoti atsakymų, kaip įgyti trauminių patirčių paliesto vaiko pasitikėjimą ir paskatinti atsiverti panaudojant alternatyvaus udgymo metodus.
Montessori akademijoje studentai turėjo galimybę stebėti 2 – 10 metų vaikų ugdomąją veiklą. Akademijos direktorė dr. Indrė Vitkuvienė išsąmiai paaiškino M. Montessori pedagoginės sistemos esmę, atskleidė pedagogų bendravimo su vaikais ypatumus, atsakė į studentų klausimus. Prie arbatos puodelio vyko diskusija ir vizito aptarimas su dėstytoja dr. Laima Sajiene ir akademijos direktore dr. Indre Vitkuviene.
„Dėkingi Montessori akademijos direktorei dr. Indrei Vitkuvienei už šiltą studentų priėmimą, išsąmų Montessori pedagoginės sitemos esmės atskleidimą, diskusijas ir kuklias vaišes“. Dėstytoja dr. Laima Sajienė
Studentų refleksijos
„Aš visuomet galvojau, kad socialinės rizikos šeimai būdingos tokios turi tokias priklausomybės kaip alkoholio, narkotikų vartojimas. Tačiau po apsilankymo Montessori akademijoje supratau, jog tėvų priklausomybė nuo socialinių medijų, telefono, kompiuterio taip pat yra rimta problema sutrikdanti šeimos gyvenimo harmoniją, į kurią dar nelabai kreipiama dėmesio, nes dažniausiai kalbama apie informacinių technologijų žalingą poveikį vaikams“. Kornelija L.
„Mane sužavėjo, kaip ramiai, nekeldamos per aukštai balso mokytojos bendrauja su vaikais. Vaikams, pradėjusiems elgtis netinkamai, pavyzdžiui, erzinti vienas kitą, mokytoja ramiu, aiškiu tonu padeda suprasti vaikui, kad nedera taip elgtis, ir prašo grįžti prie veiklos. Mano nuostabai, vaikas nustoja ir grįžta prie veiklos, nejausdamas pykčio, nusivylimo emocijų. Supratau, kad Montessori akademijos pedagogai suvokia, kokius metodus yra geriausiai naudoti ir kaip reikia reaguoti atsitikus bet kokiai situacijai ir siekiant, kad vaikas nepatirtų intensyvių stresinių situacijų ir emocijų, kurios gali sužaloti vaiko psichiką. Akademijoje stebėjome autizmo spektro sutrikimą turintį. Nepastebėjau iš pradžių, nes jis neišsiskyrė kažkuo ypatingu iš kitų“.
Montessori akademija priima net ir tokius vaikus ir yra kompetentingi mokyti net ir raidos sutrikimą turintį vaiką. Aš labai viliuosi, kad ateityje Lietuvoje toks alternatyvus, atsisakantis autoritarinių vertybių ir nereikšmingų metodų, mokymas pasieks visas tradicines mokyklas, nes Montessori akademijoje taikomi metodai yra ypatingai naudingi vaikui“. Kornelija P.
„Montessori akademijos pedagogai daug dėmesio skiria darbui su šeima. Tai man buvo netikėta. Po diskusijos apie veiklą Montessori akademijoje supratau, kad dažniausiai vaikų ugdymo problemos atsiranda dėl dėl to, kad didžiausias dėmesys yra skiriamas mokymosi rezultatams, o ne vaiko savarankiškumo skatinimui, dėl nepakankamo arba netinkamo tėvų dėmesio vaikui. Jeigu anksčiau aš galvojau, kad vaikų ugdymas ir mokymas turi būti įprastas, kaip ir dauguma Lietuvos mokyklų, vaikai turi sėdėti pamokose, klausytis mokytojų dėstomų dalykų, atlikti namų darbus, tai dabar aš suprantu, kad svarbiausia yra siekti atverti vaiko kūrybinį potencialą, vidinę motyvaciją mokytis ir tobulėti, skatinant savarankiškumą ir bendradarbiavimą, o egzaminai ir testai yra ne tikslas, o tik savo pasiekimų pasitikrinimo priemonė“. Egidija T.