Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Reabilitacijos katedros vedėja Milda Gintilienė kartu su projektų koordinatoriumi Povilu Besecku, dėstytojomis Aiste Pranskaityte – Bielevičiene ir Emilija Strimaityte bei Ergoterapijos studijų programos pirmo kurso studentais dalyvavo „Empowering puppetry“ projekto savaitėje, kuri vyko š. m. gegužės 24-27 dienomis.

Projekte taip pat kartu dalyvavo dėstytojai ir studentai iš Suomijos, Latvijos ir Estijos. Projekto metu studentai buvo supažindinami su įvairiomis socialinės rizikos grupėmis, parodant, kokios gali būti sunkios ir sudėtingos jų klientų situacijos, gyvenimo istorijos. Kūrybinis istorijų perteikimas per mediatorius suteikė studentams naudingų ir skirtingų žinių bei metodikų, kaip prieiti prie kliento, kaip jį prakalbinti, kaip atsiverti ir padėti išspręsti sunkiausias problemas.

Tęstinis projektas, kuris padeda sudėtingas situacijas spręsti kitaip

Projekto metu, studentai turėjo skirtingas temas ir įvairias paskaitas, kurių metu mokėsi ir susipažino su įvairiomis problemomis. Projekto savaitės Lietuvoje tema – demencijos diagnozė. Supažindinant sudentus su demencijos diagnoze, paskaitas skaitė gyd. psichiatras iš Latvijos ( angl. Workshop/ Psychiatrist Doctor Matīss Pudāns Clients with dementia specific features – from Latvia). Paskaitą apie demenciją skaitė dėstytoja iš Estijos, kuri dalyvavo projekte ( angl. Lecture / workshop Communication with people who have dementia and relatives – from Estonia (Merle Varik)). Apie demenciją ir kvapus, 5 sensorines sistemas, paskaitą skaitė Kauno kolegijos lektorė Emilija Strimaitytė, kuri studentams vedė ir kvapų atpažinimo dirbtuves, kuriose mokėsi susieti kvapus su pažinimo funkcijom.

Kiekvienas projekto etapas truko savaitę laiko, paskutinę dieną, studentai, pasitelkdavo įvairius mediatorius, kuriuos patys sukurdavo projektinės savaitės eigoje ir kartu bendraudami su klientais, (at) kurdavo jo gyvenimo įvykį, įsimintiną istoriją, išlikusią akimirką.

Gegužės 24-27 dienomis, „Empowering puppetry“ projekto dalyviai bendravo su senjorais iš VšĮ „Globos ir priežiūros centro“. Studentų tikslas buvo susipažinti su demencijos diagnoze, atskleisti asmenų patirtis, istorijas, būklę. VšĮ „Globos ir priežiūros centro“ seneliai labai noriai įsitraukė į diskusiją, pokalbį. Su didžiule motyvacija pasakojo savo gyvenimo istorijas: linksmas, skaudžias, liūdnas ir džiugias. Noriai įsitraukė ir į bendras veiklas, prisidėjo prie galutinių studentų projektų pristatymo, parinko muzika, kartu dalyvavo kaniterapijos užsiėmime.

Susipažinimas su kitokiu terapijos būdu

Lietuvoje vykusio projekto metu dalyviai galėjo iš arčiau susipažinti ir patys išbandyti kaniterapijos metodą. Kaniterapija – tai terapija, kurios metu specialiai parengti ir dresuoti šunys įtraukiami į paciento reabilitaciją. Kaniterapijos metu pasiekiami geresni fizinės ir emocinės sveikatos rezultatai, gerinami pažintiniai ir socialiniai įgūdžiai. „Kaniterapijos pagalbos centras“, taip pat prisijungė prie „Nordplus“ projekto ir ne tik supažindino visus dalyvius su terapijos veikimo principais, bet ir įtraukė VšĮ „Globos  ir priežiūros centro“ gyventojus į terapijos procesą.

Kitoks priėjimas prie kliento

Studentai dalyvaudami paskaitose ir kūrybinėse dirbtuvėse, kuriu metu susipažįsta su skirtingomis metodikomis, mokėsi ne tik rasti priėjimą prie savo būsimų klientų / pacientų, pasitelkdami įvairius tarpininkus, bet lygiai taip pat pažindinosi ir su savimi, kitos šalies studentais, gerino anglų kalbos žinias, gilino bendravimo ir socialinius įgūdžius bendraudami tarpusavyje.

Projekte dalyvauja 20 studentų iš skirtingų šalių, jie yra suskirstomi į komandas po 4-5, grupėse būtinai būdavo po vieną tos šalies studentą, kurioje vykdavo projektas, kad būtų lengviau komunikuoti su klientų grupe. Šiuo atveju projektas vyko Lietuvoje, kiekvienoje studentų komandoje buvo po vieną lietuvį studentą. Su globos namų seneliais bendraudavo visa grupė kartu, lietuvis studentas atliko vertėjo-tarpininko vaidmenį.

Kiekvienos savaitės paskutinę projekto dieną vykdavo laukiamiausias finalinis pasirodymas, kurio metu studentai pademonstruodavo, kaip įsisavino projektinės veiklos metu įgytas žinias, suvaidindavo išgirstas istorijas ir atskleisdavo sudėtingas problemas, kūrybišku ir visiems suprantamu būdu.

Dalyviai iš projekto parsivežė ne tik džiugias emocijas, gausų žinių ir pažinčių bagažą, bet ir įgavo drąsos bei gebėjimo kitaip pažvelgti į problemas, atrasti kūrybiškus problemų sprendimo būdus, kuriuos ateityje galės pritaikyti ir darbinėje aplinkoje.