Dauguma tėvų sutiktų, kad auklėjimas yra labai sudėtingas ir iššūkius keliantis procesas. Vaikai negimsta sėkmingi ar nesėkmingi. Tėvai ir jų elgsena turi lemiamos įtakos tam, kuo vėliau vaikai tampa. Sveika, pozityvi tėvystė yra  būtina vaiko sėkmės, pasitikėjimo savimi ir savarankiškumo sąlyga. Tuo tarpu perdėta globa, “nesveika” tėvystė  gali pakenkti vaiko socialiniams įgūdžiams ir bendrai  gyvenimo sėkmei.

Kauno kolegijos Medicinos fakulteto dėstytojų kartu su kolegomis iš Portugalijos, Slovėnijos, Turkijos ir Rumunijos įgyvendinimo tarptautinį projektą, kurio metu atliktas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti mokytojų patirtis apie vaikų auklėjimo elgsenas ir atskleisti šiandieninėje vaikų auginimo praktikoje vyraujančius auklėjimo metodus.

Tyrimas atskleidė vyraujančias hiperglobos elgsenas bei leido išskirti pagrindinius sunkumus, su kuriais susiduria mokytojai, bendraudami su hiperglobojančiais tėvais ir jų vaikais.

Rezultatai rodo, kas mokytojai susiduria su pernelyg dideliais tėvų lūkesčiais, nežinojimu, nepasitikėjimu, pykčiu, abejingumu mokytojo pastaboms ir patarimams, neadekvačiu vaiko netinkamo elgesio ir mokymosi pasiekimų vertinimu. Mokytojai pastebi, kad per didelis tėvų dėmesys skatina vaikų nepasitikėjimą savo jėgomis, nenorą priimti iššūkius ir vengti sudėtingesnių mokymosi situacijų.

Išsamiau su tyrimo rezultatais susipažinti galima straipsnyje: MOKYTOJŲ PATIRTYS, DIRBANT SU HIPERGLOBOJANČIŲ TĖVŲ VAIKAIS

Tyrimas vykdytas įgyvendinant tarptautinį projektą “Overparenting – allow your children to make mistakes“, project No. 2020-1-PT01-KA204-078497.

Daugiau informacijos apie projektą:

http://www.freekidsproject.com/

https://www.facebook.com/freekidsproject/

https://twitter.com/freekidsproject