2024 m. vasario 28 d. Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Reabilitacijos katedros kineziterapijos studentai vyko į mokomąją praktiką Kauno rajono Akademijos mokykloje – darželyje „Gilė“ kartu su „Kineziterapija vaikams“ modulio lektore dr. Ligita Šiline.

 

Apsilankymo tikslas buvo teorines žinias pritaikyti praktiškai, įvertinti antros klasės mokinių laikyseną ir ją lemiančius veiksnius bei paruošti rekomendacijas atsižvelgiant į gautus rezultatus. Vizito metu vaikų laikysena buvo vertinama vizualiniu būdu ir kineziterapiniais testais. Buvo vertinama vaikų pėdų skliautai, čiurnų, kelių, klubų, pečių, galvos padėtis, judesio amplitudės (kojų, nugaros, pečių), raumenų ilgis ir jėga.

Laikysenos problemos gali pasireikšti bet kokio amžiaus žmonėms, tačiau dažniausiai jos pradeda išryškėti vaikystėje. Ypač jautrus laikotarpis – pradinės klasės (pirma, antra klasė) ir paauglystė, kai vaikai aktyviai auga ir vystosi.

Pagrindinė laikysenos problemų atsiradimo priežastis dažnai būna susijusi su netinkamais sėdėjimo, stovėjimo arba nejudrumo įpročiais, kurie gali paveikti raumenų, kaulų ir sąnarių vystymąsi. Dažniausios laikysenos problemos: plokščiapėdystė, skoliozė, čiurnų, kelių deformacijos. Svarbu suprasti, kad tokio amžiaus vaikų laikysena dar formuojasi ir laiku pastebėjus pakitimus svarbu juos stebėti ir koreguoti nuo pat pradžios. Ankstyvas laikysenos problemų aptikimas ir tinkama terapija gali padėti užkirsti kelią didesnėms problemoms ateityje. Todėl yra labai svarbu mokyti vaikus teisingos laikysenos praktikos ir skatinti aktyvų gyvenimo būdą, kuris prisideda prie sveikos laikysenos ir gerovės.

Esame dėkingi Kauno rajono Akademijos mokyklos – darželio „Gilė“ administracijai ir mokinių tėvams už leidimą mokytis, mokytojai Rasai Kazakevičienei už skirtą laiką ir vaikams, kurie taip noriai bendradarbiavo su studentais ir uždavė daug klausimų.  Gera tobulėti kartu.