Viešojo kalbėjimo baimė – dažnai nematomas, tačiau plačiai paplitęs reiškinys, galintis ženkliai paveikti studentų savijautą, įsitraukimą ir akademinius rezultatus. Ši problema aktuali ne tik mokykliniame, bet ir aukštajame ugdyme, kur viešas kalbėjimas – neatsiejama studijų proceso dalis.

Tarptautinis projektas SpeakEASE, kurį Lietuvoje įgyvendina Kauno kolegijos Medicinos fakultetas, siekia kurti įtraukius sprendimus glosofobijos (viešojo kalbėjimo baimės) atpažinimui ir įveikai.

Jau parengtas pirmasis projekto rezultatas – „Gerosios patirties vadovas pedagogams ir ugdytojams“, kuris išverstas į lietuvių kalbą ir artimiausiu metu bus prieinamas. Šiame metodiniame leidinyje pateikiamos praktinės gairės, kaip atpažinti glosofobijos apraiškas, palaikyti besimokančiųjų emocinę savijautą, ugdyti pasitikėjimą savimi bei lavinti kalbinę raišką. Veiklos grįstos refleksija, žaidybiniais elementais, grupiniu bendradarbiavimu ir palaikančia grįžtamojo ryšio kultūra.

Siūlomi metodai, tokie kaip pozityvios kalbos dirbtuvės, vizualizacijos pratimai ar auditorijos palaikymo modeliai, gali būti lengvai pritaikomi ir aukštojo mokslo aplinkoje, stiprinant studentų pasirengimą kalbėti viešai akademiniuose ar profesiniuose kontekstuose.

Ši metodinė medžiaga – tai  praktinis įrankis, prisidedantis prie viešojo kalbėjimo baimės keliamų iššūkių sprendimo, kultūros ir aplinkos,  kurioje saugu kalbėti, klysti, mokytis ir augti, kūrimo. Tokia aplinka tampa pagrindu tvariems pokyčiams – tai žingsnis link psichologiškai atsparios akademinės bendruomenės, kurioje viešas kalbėjimas suvokiamas ne kaip grėsmė, bet kaip galimybė saviraiškai, dialogui ir profesiniam tobulėjimui.