Vilniaus dailės akademijos Atviroji dailės, dizaino ir architektūros mokykla, Liepojos universitetas, Lietuvos dailės ugdytojų draugija ir Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Pedagogikos katedra ketvirtus metus iš eilės organizavo tarptautinį simpoziumą „Meninio ugdymo gerinimas: pedagogų patirtys, tyrimai, kūrybinė raiška”, šiais metais vykusį hibridiniu būdu.

Simpoziumo tikslas – skatinti meninio ugdymo kaitą, aptariant perspektyvos aktualijas su ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specialistais, menų ir technologijų mokytojais, dėstytojais, mokslininkais, pristatant metodinės veiklos rezultatus, atskleidžiant savo kūrybinės (mokslinės/meninės) veiklos originalumą, savitumą, išskirtinumą, veikiant ypatingomis sąlygomis.

„Svarbu tai, kad visos švietimo sistemos grandys, nuo ikimokyklinės ugdymo institucijos iki aukštosios mokyklos – kolegijos ir universiteto, turi galimybę išsakyti savo mintis – aptarti patirties rezultatus bei diskutuoti apie ateitį – posthumanizmo ir antropoceno laikmetį. Gyvendami greitai besivystančių informacinių technologijų kaitoje, nuolatinėje reformoje, kai pedagogams niekas negali užtikrinti stabilios pozicijos, o aplink tvyro vartotojiška visuomenė, vaikai negali išlaikyti dėmesio, o mąstymas ir atmintis tampa trumpalaikėmis, prarandame humanistinę paradigmą. Todėl dabar, kaip niekad, svarbu gilintis į ateities perspektyvą atliepiant sudėtingą užduotį – rengti kūrybišką žmogų ateities visuomenei”, – tardama sveikinimo žodį simpoziumo dalyviams, pažymėjo LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos vyr. patarėja dr. Loreta Žadeikaitė.

Dr. L. Žadeikaitės įvardyta užduotis „rengti kūrybišką žmogų ateities visuomenei” kelia daug klausimų: kaip tai daryti?, kaip turi keistis ugdymo turinys?, ar gali padėti menų sinergija, linjinė dalykų integracija, patyriminis ir reflektyvus ugdymas, naujų reikšmių ir prasmių suvokimas? Ieškodami atsakymų, simpoziumo dalyviai, tarp kurių buvo net trys Pedagogikos katedros atstovai – absolventė B.Tubelytė, doc. dr. S. Saulėnienė ir dr. A. Bagdonas, pristatė savo pranešimus, pasižymėjusius temų įvairove ir problematika.

Kaip ir kasmet, simpoziumą „Meninio ugdymo gerinimas: pedagogų patirtys, tyrimai, kūrybinė raiška” lydėjo paroda, kurią atidarė profesorius dr. Ričardas Bartkevičius.