Prasidėjus antrajai nuotolinių studijų savaitei Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultete (KK MUF), galima pasidžiaugti, jog pradžia, nors ir nelengva, buvo sėkminga. „Pirmąjį slenkstį įveikėme, o kaip bus toliau – priklausys nuo daugelio dalykų. Norėtųsi, kad nuotolinių paskaitų kokybė gerėtų, o tai priklauso ne tik nuo dėstytojų, bet ir nuo studentų, todėl kviečiu juos būti aktyviais, sąžiningais ir sąmoningais nuotolinių studijų proceso dalyviais, nes rezultatas, kurio siekiame, įmanomas tik bendru darbu“, – studentus ragina KK MUF dekanė Jolanta Bareikienė. KK MUF padaliniams – Menų akademijai, Pedagogikos katedrai ir Kalbų centrui – daugiausiai nerimo kėlė techninis pasirengimas ir studentų aktyvumas, tačiau Kauno kolegijos pasirinktos nuotolinio mokymo sistemos garantavo gerą techninę paskaitų vedimo nuotoliniu būdu kokybę, o studentų lankomumas pranoko lūkesčius.

Kūrybiškas požiūris į pasikeitusį studijų procesą

„Menų akademijos dėstytojai į pasikeitusį studijų procesą reagavo kūrybingai ir netgi tokiam studijų dalykui kaip tapyba rado sprendimų kaip paskaitas vesti per atstumą. Kadangi ir anksčiau studentų bei dėstytojų bendravimas buvo artimas, tai ir dabar, manau, studijuojantys nejaučia diskomforto kreipdamiesi į dėstytojus per medijas. Žinoma, padaugėjo asmeninių konsultacijų, tačiau grupėse nėra didelių studentų skaičių, todėl tai įveikti įmanoma. Bendros paskaitos skaitomos naudojantis „Hangout Meet“, „Messenger“, „Skype“ programomis. Kad nuotolinių studijų procesas pradėtų vykti, dėstytojai dirbo su jiems pažįstamais įrankiais, o kad viskas sklandžiai įsivažiuotų – mokosi valdyti ir naujus darbo įrankius“, – pozityvia patirtimi dalinasi Menų akademijos vadovė dr. Inga Valentinienė.

Pozityvumo ir motyvacijos suteikia studentų lankomumas

„Dirbti nuotoliniu būdu, kai nėra galimybės matyti studentų, nėra paprasta, tačiau dar kartą pasitvirtino taisyklė, jog nėra nieko neįmanomo – reikia tik drąsos ir noro. O taip pat pozityvumo ir papildomos motyvacijos suteikia studentų lankomumas – net 90 procentų!“, – džiaugiasi Pedagogikos katedros vadovė Asta Jakimavičienė. Katedros studentai ne tik mokosi, bet ir praktikas darželiuose atlieka nuotoliniu būdu. „Tai – iššūkis visiems, tačiau pedagogams tenka dirbi ir neplanuotomis, o šįkart – net ekstremaliomis – sąlygomis, todėl mokomės. Studentai padeda pedagogams darželiuose dalindamiesi savo idėjomis bei IT žiniomis“, – pasakoja A. Jakimavičienė. Paskaitas nuotoliniu būdu katedroje jau veda dėstytojos Nijolė Meškelienė, Raimonda Sadauskienė, netrukus prie jų prisijungs Giedrė Slušnienė, Algimantas Bagdonas, Jolanta Stūronaitė. O išleidžiant studentus praktikuotis, bus vedami praktikos instruktažai, kuriuos skaitys dr. Sigita Saulėnienė, Audronė Vizbarienė, Asta Jakimavičienė.

Pirmosios nuotolinių studijų savaitės pasiekimai – aukštesni už vidutinius

Kalbų centro studijų vedėjas, dėstytojas Albertas Juodeika sako, kad gyvų paskaitų ir gyvo bendravimo technologijos tikrai nepakeis ir to nereikėtų siekti, tačiau XXI a. visuomenė, o ypač švietimo sistema, privalo būti pasiruošusi teikti savo paslaugas nuotoliniu būdu. „Išsivysčiusiose pasaulio šalyse tai sėkmingai taikoma jau daugelį metų, o Lietuvoje apie tai buvo daugiau diskutuojama, nei realiai daroma. Džiaugiuosi, kad Kauno kolegija gali priimti tokį iššūkį ir perkelti savo studijų procesą į virtualias aplinkas. Nors kolegos šiek tiek nerimavo dėl pasikeitusios darbo metodikos, tačiau pirmosios nuotolinio darbo savaitės pasiekimai yra aukštesni už vidutinius. Studijų procesas nenutrūko, dėstytojai imliai ir noriai naudojo įvairius nuotolinio darbo įrankius, studentų susidomėjimas nuotolinio darbo galimybėmis pranoko lūkesčius“, – pažymi A. Juodeika. Kalbų centro dėstytoja Ieva Brazauskaitė–Zubavičienė taip pat džiaugiasi studentų aktyvumu ir sako, jog ir pačiai šis procesas yra labai įdomus, nes naujas. „Per pastarąsias savaites išmokau labai daug, jaučiuosi kur kas stipriau. Iki šiol nemaniau, kad nuotolinis mokymas(-is) galėtų būti puikia alternatyva kontaktui. Tačiau tik alternatyva ar planas „B“, nes gyvas kontaktas tai – didžiulė vertybė“, – savo patirtimi dalinasi I. Brazauskaitė–Zubavičienė.

„Pademonstravome sutelktumą, profesionalumą ir brandą įveikiant mums metamus iššūkius. Didžiuokimės tuo ir džiaukimės žinodami, kad kartu galime padaryti labai daug“, – sako Kauno kolegijos direktorius Paulius Baltrušaitis.