Lektorė Violeta Dobrovolskienė ir doc. dr. Jovita Dargienė dėstančios pavasario praktiką, siekė dalyko „Meninių projektų valdymas ir praktinių tyrimų metodologijos pagrindai“ teorines žinias studentams perteikti per patyriminį mokymąsi. Todėl būsimos įvaizdžio dizaino specialistės atliko kasdienes užduotis ir sėmėsi patirčių neįprastoje aplinkoje, t. y. lankant edukacines erdves ir muziejus užsienyje. Dėstytojos kartu su studentėmis socialinio partnerio Aleksandro Vasiljevo fondo kvietimu vyko į parodą Estijoje Keila-Joa pilyje „Christian DIOR moters elegancija“ ir gilino profesines žinias mados istorijos bei įvaizdžio dizaino srityje.

Pasinaudojus Erasmus+ programos trumplalaikės praktikos galimybėmis, studentės idėjų pavasario praktikos projektams sėmėsi ne tik Aleksandro Vasiljevo fondo eksponatų parodoje Estijoje, bet ir Talino Kumu dailės muziejuje, Tartu mokslo centre AHHAA, Rygos Art Nouveau ir Mados muziejuose bei Rundalės pilyje.

V. Dobrovolskienė pabrėžė, kad muziejai yra puiki terpė patyriminei praktikai, kuri klaidingai didelės visuomenės dalies suprantama tik kaip laisvalaikio praleidimo forma. Tačiau tai nėra teisinga. Renesanso epochos metu menininkų mecenatų iniciatyva buvo pradėta kaupti meno kūrinius ir juos saugoti. Vėliau tai tapo muziejais, į kurių funkcijas įėjo restauruoti / konservuoti ir edukuoti plačiąją visuomenę. Todėl pasinaudojus užsienio edukacinėmis erdvėmis dėstytojos paruošė užduotis, kurioms įgyvendinti būsimos įvaizdžio dizaino specialistės turėjo rašyti refleksijas fiksuojant ne tik įspūdžius, bet ir sąsajas su įvaizdžio dizainu, lavinti kūrybiškumą stebint aplinką ir generuojant projektų idėjas, išbandyti tyrimų metodus (interviu, duomenų rinkimas, užsakovo profilio analizė) ne joms įprastose auditorijose, o kitų šalių edukacinėse erdvėse.

Tokia patirtis studentes sužavėjo, praplėtė jų akiratį, patobulino įvaizdžio dizainui reikalingus įgūdžius. Grįžusios į Menų akademiją būsimos specialistės pavasario praktikos projekto idėjas pristatė kolegoms, dalinosi parsivežtomis inspiracijomis. Keletas jų:

  • Žmonės nelinkę pakelti akių į viršų, žiūri tik žemyn arba horizontaliai. Kilo idėja projektui „Pamatyti daugiau ten, kur nepagalvoji ieškoti“, kuris paskatintų pakelti akis;
  • Rygos Art Nouveau stiliaus muziejus ir išslikusi Art Nouveau stiliaus architektūra miesto gatvėse išryškino koncepciją – derinti grožį ir praktiškumą. Tai stipriai siejasi su įvaizdžio dizainerio veikla;
  • Kino teatro Splendid palace afišos pasufleravo idėją kalbėti apie pop kultūros išraiškas skirtinguose perioduose / dešimtmečiuose ir jų sintezę;
  • Tartu AHHAA mokslo centre naudojant interaktyvius eksponatus šiluminės kameros pagalba buvo galima užfiksuoti prieš kelias sekundes uždėtas rankas ant kūno. Tokia patirtis įkvėpė kurti projektą tema „Praeitis palieka pėdsakus dabartyje ir ateityje“.

Mokymasis tiesiogiai iš muziejų saugomų objektų bei miesto architektūros paskatino studentes praktiškai išbandyti dėstytojos V. Dobrovolskienės patarimą – į viską žiūrėti atviromis akimis ir klausyti atviromis ausimis, nes, pasak kitos dėstytojos doc. dr. J. Dargienės, negali žinoti, ką gali rasti pasukęs už kampo. Kaip teigė būsimos įvaizdžio dizaino specialistės, šioje patyriminėje praktikoje kampų ir atradimų buvo daug. Pasinaudojusios Kauno kolegijos socialinio partnerio Aleksandro Vasiljevo fondo kvietimu, studentės parsivežė plačias žinias apie mados istoriją, elementus, atspindinčius skirtingas mados epochas.