Šiandien Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultete vykstanti tarptautinė mokslinė–praktinė konferencija „Menas, dizainas, kalbos, ugdymas ir socialinis darbas: teorijos ir praktikos inovacijos“ (ADLES) vėl subūrė įvairių mokslo sričių tyrėjus iš skirtingų pasaulio kampelių. Labai džiaugiamės dalyvių gausa – jų daugiau nei 100 iš 10 pasaulio šalių. Sveikindama susirinkusiuosius, Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotoja studijoms Jolanta Bareikienė akcentavo, jog konferencijoje pranešimus pristatančių dalyvių dalijimasis žiniomis, atliktų tyrimų rezultatais, patirtimis yra labai vertingas ir paragino visus, kuo geriau išnaudoti šią, tyrėjus ir praktikus iš Lietuvos bei užsienio aukštųjų mokyklų apjungusią, dieną.
Temų gausa, į kurias žvelgiama per inovacijų, įtraukties ir įvairovės prizmę
Menų ir ugdymo fakulteto docentų dr. Marijana Prodanovic ir dr. Jeffrey Michael Taylor moderuojama konferencija pradėta plenariniu posėdžiu, kuriame nuotoliniu būdu pranešime „The Role of Variation in Cultivating Multilingualism“ Kretos universiteto Pedagogikos fakulteto Ikimokyklinio ugdymo katedros prof. dr. Marina Tzakosta kalbėjo apie variacijos vaidmenį ugdant daugiakalbystę. Programą pratęsė Katovicų Silezijos universiteto Sociologijos instituto docentas dr. Tomasz Kasprzak pranešimu „Persons with Deafblindness and Employment: Implications for Social Work and Rehabilitation“, kuriame nagrinėjo žmonių su negalia padėtį darbo aplinkoje. Doc. dr. Daniela Hasa, Tiranos universiteto Užsienio kalbų fakulteto Anglų kalbos katedros vedėja, pasidalino savo didele patirtimi lingvistikos, anglų kalbos atmainų ir technologijų vaidmens kalbų mokyme, srityje, skaitydama pranešimą „The Use of ChatGPT and its Implications in the Albanian and Lithuanian Context“ ir drąsino dalyvius skatinti studentų dirbtinio intelekto naudojimo įgūdžių ugdymą. Plenarinį posėdį su menine nata užbaigė išradėjas, kūrybinis technologas, Europos ArtTech/CultureTech pradininkas Gleb Divov pranešimu „Unlimited Potential of Creative Use of ArtTech/CultureTech Innovations“, kuriuo supažindino dalyvius su neribotomis arttech galimybėmis ir inovacijomis meno ir technologijų pasaulyje.
Po plenarinio posėdžio konferencijos organizatoriai kvietė dalyvius į septynias skirtingas sekcijas, kuriose pranešimus dirbtinio intelekto, kūrybiškumo, kritinio mąstymo, vertimo, daugiakalbystės, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, socialinėmis ir kitomis temomis pristatė pranešėjai iš Kauno kolegijos, Tiranos universiteto, Trakijos Demokrito universiteto, Dublino Trejybės koledžo-universiteto, Liepojos universiteto, Vytauto Didžiojo universiteto, Klaipėdos valstybinės kolegijos, Jonavos r. socialinių paslaugų centro, VDU „Atžalyno“ progimnazija, Tauragės „Versmės“ gimnazijos, Panevėžio lopšelio-darželio „Kregždutė“, Kauno lopšelio-darželio „Spindulėlis“ bei kitų institucijų.
Konferenciją lydinčios parodos
Šiais metais konferenciją lydi net trys meno parodos. Parodoje „Adolfas Teresius. Pragaras. Skaistykla. Rojus“ eksponuojami vieno svarbiausių Lietuvos primityvizmo, tautodailės atstovų Adolfo Teresiaus darbai, kurie suteikia galimybę analizuoti ne tik religijos, būties motyvus, bet ir paties menininko gyvenimo vingius. Personalinėje Menų akademijos lektorės Sigutės Bronickienės grafikos parodoje pristatomi per pastarąjį dešimtmetį sukurti bei naujausi menininkės darbai, išsiskiriantys tuo, jog lino raižiniai spaudžiami ant jos pačios pagaminto popieriaus. Virtualioje vizualaus meno ir dizaino parodoje „Tradicijos ir dabartis“ tradicijos apsijungia su dabarties tendencijomis, atverdamos erdvę septyniolikos kūrėjų individualumui, autentiškai meninei raiškai, eksperimentavimui, naujų idėjų vystymui.