Iki Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto organizuojamos tarptautinės mokslinės–praktinės konferencijos „Menas, dizainas, kalbos, ugdymas ir socialinis darbas: teorijos ir praktikos inovacijos“ (ADLES), kuri vyks gruodžio 7 d., lieka visai nedaug. Džiaugiamės galėdami pristatyti plenarinio posėdžio pranešėjus ir jų aktualius, įdomius pranešimus.

Karui Ukrainoje dar labiau išryškinus pabėgėlių iš „karštųjų pasaulio taškų“, tokių kaip: Sirija, Afganistanas, Jemenas, – tendenciją, išryškėjo ir švietėjiškas socialinio darbuotojo vaidmuo. Šios srities specialistai yra svarbi socialinio kapitalo dalis, daranti įtaką tiek priverstinių migrantų psichosocialinei būklei, tiek jų integracijos procesui. Socialinių darbuotojų kaip neformalių ugdytojų vaidmenį patvirtina ir atlikti moksliniai tyrimai. Apie tai pranešimą „Social Worker as an Educator in the Process of Helping War Refugees“ skaitys Kauno kolegijos docentė, Jonavos r. socialinių paslaugų centro direktorė, pabėgėlių integracijos Lietuvoje ekspertė, turinti 20 metų patirtį konsultuojant pabėgėlius, dr. Valentina Demidenko ir Nicosia universiteto Socialinio darbo katedros docentas bei CODECA organizacijos direktorius dr. Stefanos Spaneas.

Kultūrinių skirtumų temą pranešime „English in International Settings: A Catalyst for Intercultural Competence“ nagrinės University of A Coruña atstovė – prorektoriaus pavaduotoja, atsakinga už tarptautinį skatinimą ir kalbų politiką, UDC kalbų centro vadovė prof. dr. María Begoña Crespo García. Globalizacija palieka ryškius pėdsakus tarpusavio santykiuose, nes tarp skirtingomis kalbomis kalbančių žmonių susidaro kalbinis atotrūkis, kuris kelia keblias situacijas. Anglų kalbos vartojimas galėtų būti laikomas priemone sušvelninti tokias situacijas.

Dėmesį į kultūriškai įtraukią mokymosi aplinką pranešime „Culturally Inclusive Learning Environment in Higher Education“ sutelks  dr. Andrius Eidimtas, atstovaujantis Lietuvos sveikatos mokslų universitetą. Kasmet aukštojo mokslo studijas pradeda nauji studentai. Dalis jų nepasiekia užsibrėžto tikslo – sėkmingai baigti studijas ir įgyti diplomą. Tai iš dalies įtakoja unikali kiekvieno studento ankstesnio mokymosi patirtis. Mokymosi patirčių įvairovė ypač išryškėja tarp studentų, kurie yra atvykę iš užsienio šalių. Pranešime dr. A. Eidimtas kels diskusinius klausimus, kokią mokymosi aplinką galima laikyti kultūriškai įtraukią ir, kokie yra studentų lūkesčiai.

Pranešimą „Knowledge in Art and Its Corruption“ skaitys Niujorko meno ekspertizės laboratorijos, kuri tiria meno kūrinius, siekdama nustatyti jų autentiškumą ir autorystę, partneris, JAV Fulbrighto draugijos mokslininkas, Europos humanitarinio universiteto dėstytojas, knygų autorius dr. Jeffery Michael Taylor. Pranešėjas aktualizuos meno epistemologijos painumą ir prieštaringumą, meno klastočių įtakoje.

Po plenarinio posėdžio konferencijos dalyvius pakviesime į atskiras sekcijas, kuriose bus pristatomi pranešimai meno, kalbų, ugdymo bei socialinio darbo temomis.

Registracija į konferenciją – iki gruodžio 6 d. REGISTRACIJOS ANKETA

Šių metų konferenciją lydės ne tik virtuali menininkų iš Lietuvos bei Lenkijos paroda. Dalyvius kviesime į šventišką parodos „12 susitikimų, 24 prisilietimai“ atidarymo renginį, kuriame pasirodymą surengs žymus fortepijono muzikos atlikėjas dr. Motiejus Bazaras.

Konferencijos plenarinį posėdį moderuoja: Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto lektorė Ida Daiva Povilaitė (MA)

Konferencijos sekcijas moderuoja: Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto lektoriai – Eglė Aleknaitė (MA), Ida Daiva Povilaitė (MA), dr. Rima Jasnauskaitė (KC), dr. Algimantas Bagdonas (PD), Edita Dulkinienė (PD), dr. Lina Majauskienė (PD), Jurgita Paulauskaitė (PD)