Kauno kolegijos Žaliajame hole (Pramonės pr. 20, Kaunas) eksponuojama Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos Objektų konservavimo ir restauravimo studijų programos absolventų baigiamųjų darbų stendinių pranešimų paroda. Tai ne tik profesinio kelio pabaigos, bet kartu ir naujos pradžios ženklas – kelionės, kurioje susilieja praktinės kompetencijos, moksliniai tyrimai ir pagarba istorijai.
Parodoje eksponuojami stendiniai pranešimai, kuriuose pateikti darbai atskleidžia platų restauratorių veiklos lauką – nuo tapybos kūrinių iki meninių baldų. Studentai, vadovaujami ilgametę patirtį turinčių Kauno kolegijos lektorių, gilinosi į skirtingus meno kūrinių ir objektų sluoksnius – nuo technologinės sandaros iki meninės raiškos, bei istorinės reikšmės.
Baigiamųjų darbų metu atlikti tyrimai, dokumentavimas, medžiagų analizė ir metodų pasirinkimas – visa tai tapo neatsiejama profesionalaus restauravimo proceso dalimi.
Tapybos konservavimo ir restauravimo srityje išsiskiria religinės tematikos kūriniai – paveikslai ir bažnytinė vėliava, saugomi Kretingos ir Šilutės muziejuose. Paula Kupstaitė atliko bažnytinės vėliavos „Šv. Arkangelas Mykolas ir šv. Kotryna Aleksandrietė“ iš Kretingos muziejaus konservavimo ir restauravimo darbus. Šis objektas, tai tekstilės ir tapybos jungties pavyzdys – reikalavo ypač kruopštaus ir kompleksiško požiūrio. Rugilė Paukštaitytė dirbo su paveikslu „Šv. Barbora“, taip pat iš Kretingos muziejaus – šventosios atvaizdas leido analizuoti sluoksnių stabilizavimo iššūkius. Raminta Snudaitytė konservavo ir restauravo paveikslą „Šv. Elena“, kurio ikonografiniai bei koloristiniai sprendimai atskleidžia religinės dailės specifiką ir originalios tapybos išsaugojimo svarbą. Rugilė Verikaitė prisidėjo prie paveikslo „Švč. Mergelė Marija su kūdikėliu“ restauravimo – šio proceso metu atskleistas autentiškas koloritas bei subtilūs tapybos išsaugojimo momentai. Erdvilė Tenytė restauravo paveikslą „Šv. Rokas“ iš Šilutės Hugo Šojaus muziejaus – tai buvo vienas sudėtingesnių projektų, kuriame teko spręsti senosios tapybos pažeidimų, grunto bei paviršiaus atkūrimo problemas.
Meninių baldų konservavimo ir restauravimo praktikoje atsiskleidžia įvairių laikotarpių stiliai bei technikos, taikytos muziejinių objektų – kėdžių atnaujinimui. Evelina Semaško restauravo kėdę iš Rokiškio krašto muziejaus – subtiliai atkurtos trūkstamos baldo detalės ir stabilizuota konstrukcija leido išsaugoti autentiškumo pojūtį. Rima Žiauberytė pasirinko restauruoti kėdę iš Kretingos muziejaus – šio objekto medienos apdaila bei konstrukcija reikalavo kruopštaus restauravimo ir papildomų medžiagų tyrimų.
Parodos turinys kviečia lankytojus susipažinti su konservavimo ir restauravimo procesu ne tik kaip profesine veikla, bet ir kaip tiriamąja, kūrybine veikla. Absolventų darbuose susipina technologiniai tyrimai, istorinės analizės bei meninis jautrumas – visa tai formuoja šiuolaikinį restauratorių, gebantį moksliškai pagrįstai, etiškai ir profesionaliai spręsti kultūros paveldo objektų išsaugojimo klausimus.
Parodos vieta: Kauno kolegijos Žaliasis holas (Pramonės pr. 20, Kaunas)
Paroda veikia: 2025 07 01 – 08 20
Parodos dalyviai: Paula Kupstaitė, Rugilė Paukštaitytė, Raminta Snudaitytė, Erdvilė Tenytė, Rugilė Verikaitė, Evelina Semaško, Rima Žiauberytė
Parodos kuratoriai: Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos lektoriai Eglė Aleknaitė ir Rolandas Vičys