Įgyvendinant Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centro vykdomą Erasmus+ KA220 projektą „Training Emotionally Intelligent and Acceptant Mindsets for Inclusion“ (T.E.A.M.I.), Kauno kolegijos dėstytojai dalyvavo socialinio emocinio ugdymo, sąmoningumo ir koučingo mokymuose, kuriuos vedė neurolingvistinio programavimo specialistė, sąmoningumo trenerė (angl. Mindfulness Based Stress Reduction), holistika besidominti koučerė Claudia Consuelo Saccone iš Italijos.

Įgiję teorinių žinių ir praktinių įgūdžių Kauno kolegijos dėstytojai sausio 24 ir 31 dienomis surengė mokymus „Koučingas, socio-emocinis mokymas ir sąmoningumas“, kuriuose dalyvavo beveik 60 ikimokyklinio, vidurinio, profesinio ir aukštojo mokslo institucijų, įvairių disciplinų, pedagoginės bei edukologinės veiklos atstovų iš skirtingų Lietuvos regionų. „Perduodami įgytus įgūdžius Kauno kolegijos dėstytojai Lietuvos ugdytojams akcentavo šiandienos sąmoningo ir atsakingo ugdymo kontekstus“, – pabrėžia projekto T.E.A.M.I. atstovė ir mokymų organizatorė Lietuvoje, Kalbų centro dėstytoja Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė.

Dvylikos valandų kontaktinį ir nuotolinį mokymų turinį juos vedę Kalbų centro dėstytojai Dinalda Simuntienė ir Edvinas Ignatavičius bei Verslo fakulteto Komunikacijos katedros dėstytoja Skaistė Kalininaitė nukreipė į teorinius ir praktinius užsiėmimus, individualius bei komandinius darbus. Mokymuose dėmesys buvo telkiamas į tris temines perspektyvas: koučingą, emocinį intelektą, mindfulness (sąmoningumą).

Dalyje apie koučingą Lietuvos pedagogai ir edukologai supažindinti su galimybe padėti ugdytiniams pasiekti reikiamą žinių ar įgūdžių lygį tikslinės auditorijos – kaip kliento – sampratos kontekste. Koučingo dalyje buvo orientuojamasi į dėmesio sutelkimą ir klausimų formuluotes auklėtiniams, siekiant padėti jiems patiems atrasti sprendimą, gebėti prisiimti atsakomybę ir ugdyti sąmoningumą. Koncentruotasi į „čia ir dabar“ momentą, o ne į tolimą praeitį ar ateitį.

Dalyje apie emocinį intelektą analizuota ir mokytasi praktiškai atpažinti savo bei kitų žmonių emocijas, atskirti įvairius jausmus, o taip pat gilintasi, kaip, pasitelkiant emocinę informaciją, valdyti savo mąstymą bei poelgius ir tokiu būdu geriau suprasti supančią aplinką.

Nagrinėjant Mindfulness temą pristatyti ir aptarti sąmoningumo principai, sąmoningumo mokymų mokslinis pagrindimas, praktinis pritaikymas ir metodai bei kaip juos taikyti profesiniame gyvenime – organizuojant ir vedant paskaitas, pamokas ar kitus užsiėmimus.

Dėkojame mokymų dalyviams!

Nuotraukos: Daiva Stankevičiūtė-Volkauskienė