
Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos ekspozicijų erdvėse „Koridoriai“ (A. Mackevičiaus 27, II aukštas) eksponuojama Įvaizdžio dizaino studijų programos studenčių paroda „Eksperimentinis mados iliustravimas įvaizdžiuose“, kuruojama programos lektorių Violetos Dobrovolskienės ir Lauros Slavinskaitės.
Jaunajam įvaizdžio dizaineriui pravartu išmanyti kuo plačiau jo specialybės užkulisius bei komunikacijos su užsakovu ir žiūrovu perspektyvas. Tai svarbu ateities pasirinkimams, originalios išraiškos vystymosi galimybėms bei sklandžiam įsiliejimui į darbo rinką. Mados Iliustracija yra neatsiejama šios industrijos dalis.

XIX a. antroje pusėje, dar prieš mados fotografijai žengiant pirmuosius žingsnius industrijoje, būtent iliustracija buvo vienintelė mados vaizdinio komunikavimo forma. Mados iliustracijos pirmtakai, tokie kaip René Gruau, Christianas Bérard’as ar René Bouché, turėjo milžinišką galią formuojant komercinę mados pramonės pusę. Iliustracijose meistriškai įtaigiai perteikiama figūra, apranga, aksesuarai ir kitos įvaizdžio dalys kūrė socialinio statuso portretą. Taip buvo prisidėta prie mados industrijos kaip masinės kultūros reiškinio formavimo iš esmės.
Sustiprėjus mados fotografijos pozicijoms rinkoje ji pakeitė mados iliustraciją kaip kur kas pigesnė ir realistiškesnė vaizdinės minties perteikimo forma. Tačiau mados iliustracija niekur nedingo. Išgyvenusi skirtingus etapus ji grįžta kaip archajiška, unikali ir originali priemonė. Įtakingiausi mados ženklai atsižvelgia į vertybinius pokyčius patiriančius mados vartotoją, tad siekdami sėkmingai konkuruoti dėl jo dėmesio į savo komunikaciją įtraukia iliustravimo estetiką. Vienas ryškiausių pavyzdžių – Gucci SS’18, Jacquemus kampanijos, kuriose sutinkame tradicines vaizdavimo priemones – piešimą ir tapybą.

Kūrybinių dirbtuvių metu kartu su įvaizdžio dizainerėmis buvo prisiliesta prie mados iliustravimo ir jo specifikos taikymo įvaizdžiuose. Išmėgintos tradicinės ir šiuolaikinės technikos: piešimas grafitu, spalvotais pieštukais, pastelėmis, anglimi, tušu, rašikliais, akvarelės liejimas, tapyba akrilu, koliažo technika, kompiuterinė grafika ir dirbtinio intelekto įrankiai. Išsikeltos įdomios įvaizdžių temos, aprėpiančios meninį garderobą, šiandienos aktualijas, filmų personažus, futurizmą bei kitus dailės istorijos stilius, 30 – jų ir 70 – jų dešimtmečius ir kt. Mados iliustravimo įvaizdžiuose kūrybinių dirbtuvių pagrindiniu tikslu tapo – eksperimentavimas. Išreikšta drąsa pasirenkant priemones ir jas derinant tarpusavyje paskatino formuoti naujus įgūdžius, mėgautis atradimais bei praplėtė estetinio matymo ribas. Kas žino – galbūt mados iliustravimo taikymas įvaizdžių kūrime ir įsižiebusi simpatijos ugnelė šiai meno formai įvaizdžio dizaino studentėse greit neužges ir mes dar išvysime šios sėkmingai užčiuoptos pradžios tąsą? To ir linkime.
Parodos dalyvės: Įvaizdžio dizaino studijų programos DIV-4 grupės studentės Dominyka Čyvaitė, Faustina Klyvytė, Gabija Janutytė, Gabija Stalionytė, Meda Kandrotaitė, Rugilė Regailaitė
Parodos vieta: Menų akademijos II aukšto koridorių erdvėse (A. Mackevičiaus g. 27, Kaunas)
Projekto vadovė ir parodos koordinatorė: Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos lektorė Laura Slavinskaitė
Parodos kuratorė: Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos lektorė Violeta Dobrovolskienė