Apie traumą informuotas požiūris sutelkiamas į tai, kaip trauma gali paveikti asmens gyvenimą, emocinę savijautą, elgesį bei gebėjimą kurti ryšius su aplinka. Šis požiūris pripažįsta, kad įvairios trauminės patirtys gali turėti ilgalaikį poveikį individo fizinei ir psichinei sveikatai, todėl svarbu kurti saugią, palaikančią aplinką, kuri skatina pasitikėjimą ir pagarbą. Toks požiūris taikomas visame paslaugų spektre – nuo prevencijos iki gydymo – siekiant užtikrinti, kad pagalba būtų jautri traumai, išvengtų papildomo žalingo poveikio ir skatintų asmens stiprybių ugdymą.
Nordplus projekto Promotion of transprofessional trauma-informed approach Nr. NPHE-2024/10241 tikslas – supažindinti studentus su šiuo holistiniu ir empatišku požiūriu, padedant jiems geriau suprasti traumos poveikį ir jos pasekmes įvairiose gyvenimo srityse. Taip pat siekiama ugdyti kritinį mąstymą, didinti atsakomybės jausmą bei empatiją, skatinti bendradarbiavimą ir sąmoningą įsitraukimą į pozityvių pokyčių kūrimą tiek profesinėje veikloje, tiek plačiau – visuomenėje.
Rugsėjo 22–23 d. Kaune vyko projekto dalyvių susitikimas, kuriame dalyvavo Kauno kolegijos, Copenhagen University College (Danija) ir TAMK UAS (Suomija) studentai bei dėstytojai. Kauno kolegiją atstovavo Menų ir ugdymo fakulteto Socialinio darbo studijų programos studentai ir dėstytojai Povilas Beseckas ir Ilona Kupčikienė bei Medicinos fakulteto Reabilitacijos katedros dėstytoja Agnė Žukauskaitė ir Kineziterapijos studijų programos studentai. Vizito metu jie susipažino su kaniterapijos praktika Lietuvoje, paramos šeimai centro „Darnūs namai“, vaikų gerovės centro „Pastogė“ ir Birštono Eglės sanatorijos veiklos specifika, aptarė įgyvendinto projekto tyrimo rezultatus bei parengė naują paraišką. Be to, susitikimo dalyviai turėjo galimybę pažinti meno raišką dalyvaudami kultūrinėje programoje Kauno kolegijos Menų akademijoje, kurią vedė Objektinio meno studentas Vilius Paulauskas, ir Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje.
Šio projekto veiklos ne tik prisideda prie studentų profesinių kompetencijų stiprinimo, bet ir skatina tarptautinį bendradarbiavimą bei patirties mainus socialinio darbo, sveikatos priežiūros ir ugdymo srityse. Dalyvavimas projekte suteikia galimybę giliau suprasti traumai jautraus požiūrio principus, juos taikyti praktikoje bei plėtoti gebėjimus kurti saugią ir palaikančią aplinką įvairiose profesinėse situacijose. Tikimasi, kad šios patirtys ilgainiui prisidės prie kokybiškesnių paslaugų teikimo ir didesnio visuomenės gerovės užtikrinimo.