Šiandien Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Pedagogikos katedroje viešėjo skaitmeninės mokymo priemonių platformos „TÁBULA rása“ įkūrėja, chemijos mokslų daktarė Rasa Mardosaitė. Vizito tikslas – pasidalyti praktine patirtimi apie šiuolaikinio pedagogo kūrybiškumą, inovacijų diegimą švietimo procese ir aptarti bendradarbiavimo galimybes tarp aukštojo mokslo ir aktyviai kuriančios pedagogų bendruomenės.
Susitikimas Pedagogikos katedroje
Vizito pradžioje dr. R. Mardosaitė susitiko su Pedagogikos katedros vedėja dr. Egle Bačiauske ir dėstytoja dr. Jovita Starkute. Pokalbio metu akcentuota, kad šiuolaikinė švietimo sistema susiduria su reikšmingais iššūkiais: nuo skaitmeninio raštingumo stokos iki kūrybiškumo raiškos mokyklose ir aukštosiose mokyklose. Viešnia pabrėžė, kad mokytojo, kaip kūrėjo, vaidmuo šiandien yra ypač svarbus – tiek mokiniams, tiek visai švietimo bendruomenei reikalingos inovatyvios, prasmingos ir atnaujinamos mokymosi priemonės.
Dr. R. Mardosaitė pristatė platformos „TÁBULA rása“ kūrimosi kelią – idėja sėkmingai realizuota tik trečiuoju bandymu, tačiau šiuo metu ji vienija daugiau kaip 15 tūkstančių mokytojų Lietuvoje. Bendruomenė aktyviai dalijasi savo patirtimi, kuria turinį bei stiprina profesinį bendradarbiavimą. Susitikimo metu aptartos bendrų projektų galimybės, studentų praktinio įsitraukimo į mokymo priemonių kūrimą formos bei galimi mokslinių tyrimų apie mokytojo kūrybiškumo raišką ir kokybę kryptys.
Paskaita Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programos studentėms
Vėliau viešnia vedė paskaitą Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo studijų programos studentėms. Paskaitoje aptarti pedagoginės praktikos iššūkiai, vaikų ugdymo poreikių įvairovė ir sprendimų paieškos taikant inovatyvias mokymosi priemones. Studentės buvo kviečiamos ne tik kritiškai vertinti esamas ugdymo aplinkybes, bet ir drąsiai inicijuoti pokyčius kuriant priemones bei metodikas, atliepiančias konkrečias vaikų grupių situacijas.
Paskaita integruota į studijų dalyką „Švietimo vadyba“, kurį dėsto dr. Jovita Starkutė. Tai leido studentėms pažvelgti į mokytojo kūrybinę veiklą ne tik kaip į ugdymo procesą, bet ir kaip į organizacinę bei inovacinę veiklą, kuriančią pridėtinę vertę švietimo sistemai.
Bendradarbiavimo reikšmė
Menų ir ugdymo fakultetas aktyviai siekia stiprinti partnerystes su švietimo įstaigomis ir iniciatyvomis, kurios skatina profesionalų dalijimąsi patirtimi ir remia ugdymo novatoriškumą. Dr. Rasos Mardosaitės vizitas – tai reikšmingas dialogo žingsnis tarp akademinės bendruomenės ir praktinėje veikloje kuriančių pedagogų.
Dėkojame viešniai už įžvalgas ir įkvėpimą būsimoms pedagogėms, o dėstytojai dr. Jovitai Starkutei – už iniciatyvą ir aktyvų bendradarbiavimo puoselėjimą.