Savarankiška ir atsakinga savivalda yra tarptautiniu mastu vertinamas gerojo valdymo bruožas, o efektyvus savivaldos valdymas tiesiogiai veikia gyventojų gyvenimo kokybę, skatina ekonominį augimą ir pritraukia investicijas. Savivaldybių partnerystės su aukštosiomis mokyklomis tampa vis svarbesnės siekiant efektyvesnio viešojo sektoriaus valdymo. Tokio bendradarbiavimo pavyzdys – Kauno kolegijos, Kupiškio vietos veiklos grupės ir Kupiškio rajono savivaldybės bendras projektas, kurio metu buvo sukurta išsami turizmo rinkodaros strategija.

Tikslas – ilgalaikis bendradarbiavimas

Aušrinė Černiauskienė

Tarp naujausių partnerysčių – Kauno kolegijos Verslo fakulteto ir projektą „Kupiškio rajono turizmo paslaugų prieinamumo didinimas“ inicijavusios bei vykdžiusios Kupiškio vietos veiklos grupės bendradarbiavimas. Projekto partneris – Kupiškio rajono savivaldybė. Verslo fakulteto dėstytojų, turizmo profesionalų komanda, penkis mėnesius tyrinėjo Kupiškio turizmo svetingumo išteklius ir rengė turizmo rinkodaros planą.

Projekte dalyvavusi Verslo fakulteto marketingo strategijos, prekės ženklo vadybos specialistė Aušrinė Černiauskienė pažymi, kad peržiūrėjus ankstesnius planus buvo pastebėta, jog daugelis jų yra parengti organizacijų, kurios vėliau netęsia bendradarbiavimo – privačios įstaigos parengia projektą, jį atiduoda, o tolesnis įgyvendinimas lieka savivaldybės atsakomybe. Šis požiūris, pasak jos, dažnai nepasiteisina, nes be tolesnės pagalbos reikšminga dalis planų lieka neįgyvendinta.

„Skirtumas tarp Kauno kolegijos specialistų ir tokių organizacijų yra aiškus: Kauno kolegija, kaip mokymo įstaiga, yra suinteresuota ilgalaikiam bendradarbiavimui, kurio tikslas – užtikrinti pagalbą visam projekto įgyvendinimo laikotarpiui“, – akcentuoja A. Černiauskienė.

Kauno kolegijos turizmo srities ekspertai jau turi patirties dirbant su panašiais projektais ir sėkmingu jų įgyvendinimu. Vienas jų – projektas su Pagėgių savivaldybe, kurio metu kolegijos dėstytojų komanda ruošė turizmo penkerių metų marketingo planą tarptautiniam Karalienės Luizės turistiniam maršrutui.

Šie projektai puikiai iliustruoja Kauno kolegijos gebėjimą spręsti kompleksines problemas. Komanda vykdo darbus nuo tyrimų ir situacijos analizės, kurie būtini tolesniems sprendimams, iki konkrečių rinkodaros priemonių.

A. Černiauskienė priduria, kad Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros specialistų grupė sukūrė ir sėkmingai pritaikė savo tyrimų bei analizės metodiką, kurią dabar gali pasiūlyti ir kitų regionų turizmo vadybos ir marketingo iššūkiams spręsti.

Marketingo specialistė atskleidžia, kad viena pagrindinių problemų turizmo valdyme – daugelis vietovių Lietuvoje turi puikių lankytinų objektų ar išskirtinių vietovių, tačiau trūksta kompetencijų ir žmogiškųjų išteklių, reikalingų tinkamai juos pateikti ir reklamuoti siekiant didinti lankytojų srautus.

„Kauno kolegijos dėstytojai, nuolat stažuojasi, dėsto ir užsienio universitetuose, dalyvauja tarptautinėse savo srities konferencijose, bendruose projektuose su užsienio specialistais. Dalinamės patirtimi su kolegomis iš kitų šalių, todėl galime pasiūlyti efektyviausius sprendimus, kurie jau išbandyti ir pasiteisinę“, – pažymi A. Černiauskienė.

Platus siūlomų paslaugų spektras: nuo taikomųjų mokslinių tyrimų iki mokymų ir seminarų

Valdas Šateika

Kupiškio rajono savivaldybės vicemeras Valdas Šateika atskleidžia, kad savivaldoms bendradarbiavimas su aukštosiomis mokyklomis – svarbus, kadangi veiklos tobulinimas ir su ja susijusių paslaugų teikimas reikalauja mokslinio požiūrio.

„Savivaldybės ir aukštųjų mokyklų bendradarbiavimo šerdis yra nauda gyventojams. Bendradarbiaudami su aukštojo mokslo įstaigomis siekiame paslaugų efektyvumo, jų kokybės ir gyventojų pasitenkinimo paslaugomis“, – sako V. Šateika.

Jis pažymi, kad Kauno kolegijos dalyvavimas vietos veiklos grupės projekte „Kupiškio rajono turizmo paslaugų prieinamumo didinimas“ atnešė apčiuopiamą ir pamatuojamą pirmąjį rezultatą – turizmo rinkodaros strategiją.

„Savivaldybės administracija šioje veiklos srityje dalį problematikos ir silpnybių suprato ir identifikavo, bet tam buvo reikalingas išsamus, visapusiškas vertinimas, tyrimas. Turizmo rinkodaros strategijoje pateikiami duomenys, sprendimų variantai ir galimybės suponuoja tolesnius veiksmus – rinkodaros strategijos įgyvendinimą ir čia bus reikalinga kolegijos specialistų pagalba“, – sako Kupiškio rajono savivaldybės vicemeras bei priduria, kad aktyvioje svarstymo stadijoje yra ir rajono turizmo strategijos sukūrimo inicijavimas, kurį galėtų atlikti Kauno kolegija.

„Kauno kolegijos siūlomas paslaugų spektras: atlikti taikomuosius mokslinius tyrimus, projektų strategijų rengimą, įmonių steigimą, organizuoti mokymus, seminarus ir konferencijas skirtingomis tematikomis ir daugelį kitų paslaugų yra kitas bendradarbiavimo žingsnis, kuriuos eis savivaldybė“, – tolesnius bendradarbiavimo planus atskleidžia Kupiškio rajono savivaldybės vicemeras V. Šateika.

Jam antrina projektą inicijavusios Kupiškio vietos veiklos grupės administravimo vadovė Neringa Čemerienė. Ji pabrėžia, kad aukštosios mokyklos naudoja pažangius įrankius, instrumentus ir turi įvairių metodikų, kuriomis remiantis gali identifikuoti esamą problemą, pasiūlyti sprendimų būdus: „Bendradarbiavimo galimybės yra beribės, o vykdant tęstinius projektus galima pasiekti išties puikius rezultatus.“

Sprendžia kompleksinius iššūkius

Dr. Evelina Gulbovaitė

Kauno kolegijos Verslo fakulteto tyrėja dr. Evelina Gulbovaitė dalinasi, kad projekto metu „Kupiškio rajono turizmo paslaugų prieinamumo didinimas“ buvo atlikta išsami analizė: vykdytos turistų apklausos, vertinta esama infrastruktūra, analizuoti strateginiai dokumentui, tirtos turizmo tendencijos.

„Siekdami, kad strategija būtų ne tik dokumentas, bet ir praktiškai įgyvendinamas įrankis, glaudžiai bendradarbiavome su vietos interesų grupėmis – savivaldybe, vietos veiklos grupe, verslo atstovais ir pačia bendruomene“, – sako dr. E. Gulbovaitė.

Ji pabrėžia – projekto rezultatai akivaizdūs: Kupiškio rajonas dabar turi aiškią kryptį, kaip didinti patrauklumą turistams ir investuotojams, o atliktų tyrimų kokybė ir metodinis pagrįstumas buvo itin palankiai įvertintas savivaldybės atstovų ir tapo tvirtu pamatu tolesniam bendradarbiavimui.

„Taigi, abipusė nauda neabejotina – savivaldybė gauna ekspertinę pagalbą ir sprendimus, o aukštoji mokykla stiprina savo pozicijas ir, šiuo atveju, savo ekspertinėmis įžvalgomis prisideda prie Kupiškio rajono turizmo potencialo stiprinimo. Galiausiai tokie projektai ne tik matuojami skaičiais, bet ir prisideda prie žmonių pasitikėjimo, naujų idėjų ir pokyčių, kurie įkvepia veikti toliau“, – dalinasi Kauno kolegijos tyrėja.

Ji atskleidžia, kad savivaldybių projektai dažnai pasižymi kompleksiniais iššūkiais, todėl jiems spręsti reikia kūrybiško požiūrio, inovatyvių sprendimų bei leidžia kurti naujas metodikas, kurios pritaikomos tiek vietos, tiek tarptautiniame kontekste.

„Pavyzdžiui, dalyvaudami Kupiškio rajono turizmo strategijos kūrime, tyrėjai atliko taikomuosius tyrimus, susijusius su turizmo valdymu, rinkodara ir infrastruktūros plėtra. Kauno kolegija bendradarbiavimą su savivalda laiko strateginiu prioritetu, stiprindama savo pozicijas kaip taikomųjų tyrimų lyderė“, – atskleidžia tyrėja.

Taip pat tokie projektai leidžia plėtoti tarpdisciplininius tyrimus įvairiose srityse, pavyzdžiui, ekonomikos, aplinkosaugos ar socialinių inovacijų. Be to, bendradarbiavimas su savivalda užtikrina, kad tyrimai turėtų praktinę vertę – prisidėtų prie regiono ekonomikos augimo, socialinių pokyčių ir inovacijų diegimo.

„Bendradarbiavimas su savivalda tampa svarbia priemone kurti naudą visuomenei bei spręsti realius iššūkius“, – akcentuoja dr. E. Gulbovaitė.

Kviečiame įmones pasinaudoti galimybe ir kreiptis į Verslo fakulteto specialistus. Fakulteto komanda yra pasirengusi suteikti profesionalią pagalbą sprendžiant naujų produktų, paslaugų diegimo iššūkius bei pasiūlyti inovatyvius sprendimus verslo stiprinimui.

Straipsnis publikuotas „Verslo žiniose