Pirmasis rudens mėnuo Verslo fakultete pasižymėjo bendradarbiavimo su užsienio akademiniais partneriais gilinimu ir bendromis veiklomis. Kauno kolegijoje vykęs tarptautinis projektas „Kūrybinės dirbtuvės: naujų turizmo produktų kaimo vietovėse kūrimas“ pritraukė 42 studentus ir 8 dėstytojus iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos aukštųjų mokyklų. Dalyviai artimiau susipažino su kaimo turizmo situacija Lietuvoje ir tarptautinėse komandose generavo idėjas, kaip būtų galima patobulinti jau esamas turizmo industrijos paslaugas, bei teikė pasiūlymus naujoms.

Poilsio kaime kultūra yra dar besiformuojanti, o jauni ir verslūs žmonės traukiasi į šalies didmiesčius. Tuštėjant kaimo vietovėms esama poreikio įvairiomis priemonėmis skatinti kaimo turizmo plėtrą Lietuvos rajonuose ir kurti naujus turizmo produktus, kurie pritrauktų investicijas į šalies kaimus. „Šios kūrybinės dirbtuvės visų partnerių pastangomis buvo pradėtos prieš 2 metus. Pernai susirinkome Latvijoje, šiais metais – Lietuvoje, Kauno kolegijoje“, – apie projektą pasakoja Verslo fakulteto projektų vadovas Wilfred’as Tchasse.

Kolegijos svečiai buvo pakviesti aplankyti vieną iš šalies kaimo turizmo sodybų, Roko sodybą, kurioje iš arčiau susipažino su turizmo verslo specifika Lietuvos rajonuose ir kaimiškose vietovėse. Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros lektorė, viena iš projekto kuratorių Aušrinė Černiauskienė džiaugiasi tarptautinių projektų verte jų dalyviams, o labiausiai – studentams: „Manau, kad renginys buvo naudingas tiek studentams, tiek dėstytojams. Aš pasimokiau iš kolegų, kokias mokymo technikas jie naudoja savo paskaitų metu, diskutavome apie tolimesnį bendradarbiavimą, tačiau reikšmingiausia yra tai, kad studentai gavo intensyvų paslaugų vadybos kursą, analizavo tikras rinkoje esančias paslaugas, teikė naujus siūlymus ir tokiu būdu įgijo ypač vertingų žinių.“

Lektorė pasakoja, kad nors darbas tarptautinėse komandose iš pradžių vyko nedrąsiai, galiausiai studentai susidraugavo ir komandos pasižymėjo aktyvumu bei iniciatyvumu. „Studentai per savaitę laiko trukusį projektą apklausė sodyboje poilsiaujančius svečius ir personalą, įvertino atsiliepimus internete, atliko konkurentų analizę, palygino kaimo turizmo paslaugų pasiūlą Lietuvoje ir kitose projekto šalyse“, – detalizuoja A. Černiauskienė. Savaitės pabaigoje šešios studentų grupės paruošė pasiūlymų paketą Roko sodybai, rekomenduodami, kas galėtų būti pagrindiniai kaimo turizmo sodybos klientai, kaip būtų galima išplėsti paslaugų pasiūlą, sumažinti sezoniškumo įtaką pelningumui. Visi studentų darbai buvo vertinami dėstytojų komisijos, pagal iš anksto numatytus kriterijus.

Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros vedėjas dr. Andrius Brusokas džiaugiasi jau laimėtu projektu ir skirtu finansavimu „NORD PLIUS“ tinkle dar trijų šio projekto savaičių organizavimui ir koordinavimui, o partnerių komplimentus dėl sėkmingų kūrybinių dirbtuvių priima kaip paskatą judėti toliau: „Šios kūrybinės dirbtuvės mus įkvėpė tęsti pradėtus darbus. Džiugu, kad dinamiškoje turizmo aplinkoje dirbame su tarptautiniai partneriais, o ši partnerystė turi ypač teigiamą poveikį studentų ir dėstytojų kompetencijoms.“ Vienas iš Kauno kolegijos strateginių tikslų – stiprinti mokslo, studijų ir verslo sąveiką, kurį atliepia šis projektas, subūręs tarptautinę akademinę bendruomenę. W. Tchasse teigia, kad jau yra numatytas projekto tęstinumas ir planuojamas trečiasis partnerių susitikimas.