Kovo 12–18 dienomis Verslo fakulteto Pardavimų ir marketingo studijų programos studentai įprastą studijų aplinką iškeitė į saulėtąjį Madridą! Visą savaitę jie svečiavosi Rey Juan Carlos universitete (Universidad Rey Juan Carlos – URJC), kur gilino verslo, rinkodaros bei prekybos įgūdžius ir dalyvavo prekybos misijoje „Trade mission“, kurią kasmet organizuoja globalus aukštojo mokslo tinklas „Businet“.

Pagrindinis šio projekto tikslas – skatinti keitimąsi gerąja patirtimi ir bendradarbiavimą tarp Europos universitetų, kurie vienija bendrą internacionalizacijos dvasią. Šių tarptautinės prekybos misijos renginių metu studentai iš skirtingų Europos aukštųjų mokyklų simuliaciniu principu kuria verslo planą, siekdami ieškoti eksporto galimybių Ispanijos rinkoje.

Įsitraukiant į šias veiklas, pirmąją renginio dieną vyko maisto kultūros pažinimo popietė, kuri orientuota į komunikacijos užmezgimą, pasitelkiant tradicinius patiekalus. Kiekvienos dalyvaujančios šalies atstovai siekė perteikti nacionalinius skonius ir supažindinti, su jų valgymo įpročiais, gaminimo procesu, produktų unikalumu. Studentai tarpusavyje dalijosi įžvalgomis apie vyraujančius virtuvės skirtumus.

Antrąją viešnagės dieną buvo siekiama supažindinti su pasirinktu vietiniu gaminiu ir pristatyti prekybos misijos strategiją Madride. Kauno kolegijos Verslo katedros studentai pristatė „Mantinga“ prekinį ženklą „Food on Foot“ bei sudėliojo pagrindinius akcentus apie produkto įvedimo į Ispanijos rinką galimybes, paskirstymo būdus, pateikė rėmimo plano rekomendacijas. Dalyviai taip pat turėjo progą išklausyti kitų šalių pranešimų, susijusių su maisto pramone ir technologinėmis inovacijomis.

Vėliau, spėjus sukaupti individualių potyrių susipažįstant su šalimi, studentai vertino galimus konkurentus, kainodaros aspektus, stebėjo vietinių gyvenimo būdą, o gautas žinias taikė ruošiant analizės planą. Po kelerių mėnesių pasiruošimo ir po savaitės intensyvaus žvalgymosi Ispanijos rinkoje veiklas vainikavo prekybos mugė, kurios metu Kauno kolegijos atstovai pristatė produkcijos „Mantinga“ prekės ženklą „Food on Foot“. Kaip pasakoja Pardavimų ir marketingo studentų grupelę lydėjęs lektorius dr. Mantas Dilys, pagirtinas buvo studentų pasirengimas: bendravimui su mugės dalyviais pasirinkta įtraukti priemonė – klausimų žaidimas. Nuskaitę QR kodą ir atsakę į klausimus apie Lietuvą bei bendrovę „Mantinga“, dalyviai galėjo laimėti šios įmonės skirtos atributikos.

Antrakursės Viktorijos teigimu, Kauno kolegijos atstovai savo pasiūlymą orientavo į du segmentus: studentus, kuriems pateikiamas didesnis kiekis produkcijos už prieinamą kainą ir užtikrinamas pilnavertiškas pietų pasiūlymas bei asortimento plėtimą, veganiškos mitybos principams. Siekiant sudominti atstovus buvo pasitelkiami studijų metu įgyti oratorystės pagrindai, kreipiamas dėmesys į prezentacinių priemonių išdėstymą, naudojami interaktyvūs metodai.

„Kolegijos studentai išskyrė atstovaujamos institucijos apranga ir tai puikiai parodė jų nusiteikimą, vieningumą, suderinamumą. „Businet“ Marketingo ir tarptautinės prekybos darbo grupės nariai kolegijos studentus vertino kaip gerai pasiruošusius produkcijai pristatyti. Studentams dalyvaujant, jautėsi jų komandinė dvasia ir vieningumas. Mugėje organizuotas studentų žaidimas buvo gana populiarus, nes dauguma norėjo pažinti mūsų šalies pristatomus produktus ir pačią šalį. Manau, kad visiems buvo gera patirtis bendrauti prekybos ir mainų klausimais tarptautinių lygmeniu“, – projekto vertę įvardijo dr. M. Dilys.

Pardavimų ir marketingo studentai pažymi, kad savaitę vykęs projektas leido iš arčiau įvertinti Ispanijos rinką, pagilinti anglų kalbos įgūdžius bei įgauti naujos kultūrinės patirties. Pasak studentus lydėjusio Verslo katedros lektoriaus dr. Manto Dilio, įsitraukimas į šias veiklas atliepia Pardavimų ir marketingo studijų programos tarptautiškumą ir didina studentų įtrauktį į internacionalines veiklas. Šiuo projekto narių susitikimu siekiama gerinti santykius su „Businet“ tinklo nariais, dalintis gerąja patirtimi bei aptarti galimybes tolimesniam bendradarbiavimui tarp institucijų, neatmetant perspektyvos „Trade Mission“ veiklas perkelti ir į Kauno kolegiją.