Išgirsti apie jaunimui skirtas ES galimybes, ateities karjeros įgūdžių ir kompetencijų tendencijas, naujausias technologines naujoves Kauno akademinį jaunimą Kauno kolegijos Verslo fakulteto Verslo centre lapkričio 22 d. kvietė konferencija-diskusija „Išnaudok savo galimybes Europoje: nuo savanorystės iki karjeros“. Renginys organizuotas atitinkant šių metų ES temą – 2022-tieji yra paskelbti Europos jaunimo metais ir paskirti jaunųjų europiečių galimybėms ir perspektyvoms po pandemijos atkurti.

Inovacijų laboratorijos „Future Leadership“ įkūrėja ir vadovaujanti partnerė Justina Klyvienė pristatydama ateities verslo tendencijų ir signalų analizę, kalbėjo apie tai, kokios kompetencijos ir įgūdžiai dominuos ateityje. Pasak pranešėjos, mūsų žinios pasensta kas 18 mėnesių, todėl būtina nuolat mokytis. Per paskutinius 50 metų įvyko daugiau pokyčių nei per visą žmonijos istoriją, automatizacija vis labiau žengia į mūsų darbo rinką (Europoje iki 2030 m. gali būti automatizuota 20% darbų), o labiausiai skaitmenizuotos bus prekyba ir paslaugų sektorius. Labiausiai poreikis išaugs tokių sričių specialistams kaip STEAM profesionalai, verslo ir teisės, sveikatos sektoriaus sprecialistai.

Ateityje dominuos darbas keliose įmonėse vienu metu, populiarės naudojimo ir grąžinimo gamintojui daiktų platformos. Prognozuojama, kad telemedicinos (nuotolinės konsultacijos) rinka sieks 175 mlrd. dol. iki 2026 m. Tiek mokytojų, tiek vaikų mokymosi kompetencijos artimiausiu metu ženkliai keisis: atsiras ne pažymiais grįstas, bet patirtimis grįstas įvertinimas. O ateities organizacija bus miksas tarp verslo mokyklos ir startuolių inkubatoriaus. Atsiras ir paklausios bus tokios specialybės kaip kibernetinio saugumo specialistai, anglies dioksido kontrolieriai, kultūrinių skirtumų vertėjai, asmeninių duomenų brokeriai, dirbtinio intelekto kūrėjai, media tvarumo ekspertai ir kt. Dominuojančios profesinės kompetencijos bus skaitmeninis raštingumas ir kompiuterinis mąstymas, kritinis mąstymas ir sprendimų priėmimas, kūrybiškumas, inovacijų kūrimas ir verslumas.

Žurnalistas, LRT Plius laidos „Mokslo sriuba“ bendraautoris, laisvai samdomas technologijų, mokslo ir interneto pasaulio gidas Lukas Keraitis pristatė kuriančio dirbtinio intelekto dabartines galimybes. Dirbtinis intelektas smarkiai patobulėjo per paskutinius 5  metus, o per pastarąjį pusmetį įvyko kokybinis DI pokytis: vaizdų kūrime, veidų atpažinime, segmentavime. Kaip sakė pranešėjas, ateityje neišvengiamai mums reikės dirbti kartu su dirbtiniu intelektu ir tai jau vyksta. DI jau gali pratęsti žmogaus kalbą – atitikdamas kalbos turinį, balso tembrą ir kt., sukurti vaizdo ir video turinį – kas yra ganėtinai nauja; taip pat tai vyksta ir su muzikos kūrimu.

Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje komunikacijos grupės asistentė Aneta Stankevičienė supažindino su Europos jaunimo metų tikslais ir sukurtais instrumentais jaunimui išreikšti savo nuomonę, kokios Europos jis nori ateityje; kalbėjo apie ES finansuojamas galimybes jaunimui įsitraukti į pilietinės visuomenės kūrimą, tarptautinės patirties įgijimą ir įgūdžių išplėtimą per studijas, darbą, savanorystę, pristatė tokias ES galimybes kaip „Erasmus+“, Europos savanorystės korpusas, DiscoverEU, stažuotės ir kt.

EURES nacionalinio koordinavimo skyriaus vyr. specialistė Goda Maciulevičienė supažindino su vienos iš ES iniciatyvų, skirtos pagerinti sąlygas europiečių profesiniam judumui, EURES tinklo galimybėmis jaunimui. Buvo pristatytas Europos darbo mobilumo portalas, kalbėta apie Europos darbo dienų renginius bei sezoninių darbų Europoje galimybes.

Kauno kolegijos  Verslo fakulteto Įstaigų ir įmonių administravimo studentė Gabrielė Šipailaitė, šiuo metu atliekanti „Erasmus+“ praktiką Portugalijoje, konferencijoje dalyvaudama nuotoliniu būdu, asmeniniu pavyzdžiu pristatė ES programų naudą profesinėms kompetencijoms tobulinti ir pasidalino patirtimi bei iškilusiais iššūkiais, studijuojant mažo Portugalijos miestelio universitete.

Konferenciją-diskusiją organizavo Kauno Europe Direct centras ir Kauno kolegijos Verslo fakulteto Vadybos ir teisės katedra.