Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centro atstovai jau ne pirmus metus sėkmingai stiprina žinias ir vykdo sklaidą apie koučingą, socialinį emocinį mokymą(si) ir sąmoningumą dalyvaudami tarptautinėse projektinėse veiklose. Šįkart įsilieta į Erasmus+ „Well-being in Networking Schools“ (W.I.N.S.) projektą, kuriame susitinka švietimo institucijos iš Italijos, Lietuvos, Rumunijos, Prancūzijos, Graikijos bei Portugalijos ir kuria inovatyvias į praktines veiklas orientuotas ugdymo(si) priemones.

Siekis – skatinti ugdytojų ir ugdomųjų gerovę ir laimę

W.I.N.S. projektas įgyvendinamas remiantis dviem pagrindiniais prioritetais: „Parama ugdymo profesijų atstovams“ ir „Pilietinis įsitraukimas puoselėjant vertybes“. Projekto tikslas – sukurti novatoriškas strategijas ir priemones, tokias kaip mokymo programa bei skaitmeninė programėlė, skirtos mokyklų vadovų, pedagogų ir mokinių gerovei, laimei ir emociniam intelektui stiprinti. Planuojama sukurti gerovės programėlę, pritaikytą „Mac“ ir „Windows“ platformoms, kuri galėtų būti naudojama kaip praktinis įrankis pedagogų kasdienėje veikloje.

Projekto koordinatorius – Ademinho / Escola Profissional do Alto Minho Interior (Portugalija). Partneriai: CLIL asociacija (Italija), Colegiul Național „Octavian Goga“ (Rumunija), Directorate of Primary Education of Western Thessaloniki (Graikija), edEUcation SAS (Prancūzija), Edubox SA (Portugalija) ir Kauno kolegija (Lietuva). Kauno kolegijai projekte atstovauja 10 dalyvių iš Menų ir ugdymo, Medicinos bei Verslo fakultetų.

Kalbų centro vadovė Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė

Atsakomybės sritis – poveikio analizė

„Tai jau ketvirtas Kalbų centro projektas, orientuotas į koučingo metodikas, kuriame susitinka stiprią partnerystę užmezgusios institucijos“, – nuoseklų tęstinumą akcentuoja Ieva Brazauskaitė-Zubavičienė, Kalbų centro vadovė ir šio projekto vadovė Lietuvoje.

Kauno kolegijos atsakomybės funkcija yra projekto poveikio analizės rengimas, o šioje veikloje Kalbų centras jau turi patirties, nes tokio tipo analizes yra rengęs dvejuose tarptautiniuose projektuose prieš šį. Kalbų centro vadovė primena, kad padalinio dėstytojai vertingos organizavimo ir sklaidos patirties įgijo T.E.A.M.I. ir C.O.A.C.H. Erasmus+ koučingo veiklų ugdytojams projektuose.

Koučingas arba ugdomasis vadovavimas, konsultuojamasis ugdymas, lavyba – tai unikali metodika, kuri remiasi specialiomis klausimų uždavimo technikomis, leidžiančiomis paskatinti užsibrėžti ambicingus tikslus, numatyti veiksmus jiems pasiekti ir užtikrinti vidinį balansą darbiniame ir asmeniniame gyvenime.

Poveikis orientuojamas į Europos švietimo sektorių

W.I.N.S. projektą sudaro keli veiklų etapai, orientuojami trimis rakursais: tai fizinė ir psichinė sveikata, gerovė; pradinis ir tęstinis mokytojų, instruktorių ir kitų švietimo darbuotojų mokymas; skaitmeninis turinys ir pedagoginė praktika. Mokymus veda ir visas partnerines institucijas koordinuoja neurolingvistinio programavimo specialistė, sąmoningumo trenerė (angl. Mindfulness Based Stress Reduction), holistika besidominti koučerė Claudia Consuelo Saccone iš Italijos.

Projekto vadovė Claudia Consuelo Saccone

Pirmajame etape partneriai 2024 m. lapkritį dalyvavo nuotoliniame 8 valandų tinklaveikos renginyje, į kurį susibūrė per 200 dalyvių. Antrajame etape šių metų birželį suorganizuoti virtualūs 12 valandų mokymai, kurių fokusas buvo 5 emocinio intelekto elementai: savivoka, savivadyba, motyvacija, empatija, socialiniai įgūdžiai. Pavasario susitikime dalyvavo 60 ugdytojų. Jau rugsėjį pastarieji dalyviai susitiks trečiajame etape – 3 dienų kontaktiniuose mokymuose Rumunijoje. 2026 metais numatyta baigiamoji konferencija Portugalijoje.

Dalyviai, įgiję reikalingų žinių kompleksą, įsikaitant ir gerovės programėlės taikomuosius įgūdžius, vykdys sklaidą mokymų formatu savo šalių ugdytojams. Šiuose mokymuose galės dalyvauti lopšelių-darželių, vidurinių, profesinių, aukštųjų mokyklų ugdytojai. Projekto paraiškoje akcentuojamas tikslinių auditorijų ir sklaidos grandinės mastas – itin platus.

Pirmoji tiesioginė tikslinė grupė – tai 10 ugdytojų iš kiekvienos šalies (iš viso 60), kurie jau mokomi emocinės ir socialinės gerovės kompetencijų. Antroji tiesioginė tikslinė grupė bus sudaryta iš dar 20 pedagogų iš kiekvienos šalies (iš viso 120), kurie bus mokomi dirbti su ugdomų asmenų (mokinių, studentų, kt.) grupėmis. Trečiąją tiesioginę tikslinę grupę sudarys ne mažiau kaip 20 ugdomų asmenų kiekvienam iš 30 edukatorių iš kiekvienos šalies – iš viso 3600 ugdomų asmenų, iš kurių 1600 – socialiai remtini. Ketvirtąją tikslinę grupę sudarys švietimo politikos formuotojai ir sprendimų priėmėjai regiono, nacionaliniu ir Europos lygmenimis – po 5 iš kiekvienos šalies (iš viso 30). Netiesioginės tikslinės grupės bus sudarytos iš vadovų, ugdytojų, ugdomų asmenų, technologijų ekspertų, tyrėjų (iš viso apie 5000) ir ugdomų asmenų šeimų (iš viso apie 7000). Be to, ilgainiui naudą pajus projekte dalyvaujančių institucijų darbuotojai (iš viso apie 6000), vietos sveikatos centrai ir platesnė bendruomenė, turinti sąlytį su švietimo sektoriumi.

Projekto numeris: 2024-1-PT01-KA220-SCH-000257628.
Trukmė: 2024 m. lapkritis – 2026 m. spalis.