XXII-oji Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto organizuojama Tarptautinė mokslinė studentų konferencija „Idėjų forumas“ sulaukė didelio svečių iš užsienio (Turkija, Latvija, Čekija, Italija, Slovėnija, Kipras, Vokietija, Portugalija, Lenkija), o taip pat ir Lietuvos susidomėjimo bei Kauno kolegijos bendruomenės palaikymo.
Plenarinį konferencijos posėdį moderavo Kalbų centro lektorė Asta Pukienė ir studentas Rokas Laurinavičius. Sveikinimo žodį tarusi Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotoja studijoms Jolanta Bareikienė pabrėžė konferencijos reikšmę keičiant požiūrį, skatindama smalsumą, aktyvumą ir drąsą kurti ryšius. Mokslinio komiteto pirmininkė dr. Justina Petrulionytė-Sabonienė padėkojo studentams už jų įžvalgas ir žingeidumą, kurie praturtina akademinį diskursą.
Plenarinis posėdis
Posėdį pradėjo dr. Betül Özcan Dost, Vertimo raštu ir žodžiu (anglų kalba) katedros asistentė, atstovaujanti Turkijos Ondokuz Mayıs universitetą, pranešimu „Exploring the Impact of Technology on Modern Translation Practices“. Pranešime buvo analizuojama, kaip skaitmeninės technologijos, ypač dirbtinis intelektas, keičia šiuolaikines vertimo praktikas, verčia iš naujo apmąstyti vertėjo kompetencijų lauką ir adaptuotis prie besikeičiančios rinkos. Dėstytoja, turinti praktinės patirties kaip prisiekusi vertėja ir vertėja žodžiu anglų–turkų ir ispanų–turkų kalbomis, taip pat gilina savo tyrimus vertėjo kompetencijų, audiovizualinio vertimo, vertimo technologijų bei kultūrinių elementų perteikimo srityse. Jos įžvalgos konferencijoje padėjo studentams ir dėstytojams geriau suprasti technologijų keliamus iššūkius ir galimybes vertimo srityje bei paskatino diskusijas apie vertėjų rengimo ateitį globaliame kontekste.
Konferencijos programą tęsė prof. dr. Pavels Jurs, profesorius ir vyresnysis mokslo darbuotojas, Latvijos mokslo tarybos ekspertas atstovaujantis Rygos technikos universiteto Liepojos akademiją. Pranešime „Well-being at Work – a Prerequisite and a Challenge“ profesorius analizavo darbuotojų gerovės reikšmę šiuolaikinėje darbo aplinkoje bei aptarė iššūkius, su kuriais susiduriama siekiant kurti darbingą, psichologiškai palankią ir įtraukią organizacinę kultūrą. Platus profesoriaus akademinis ir praktinis akiratis pranešimui suteikė gilų teorinį ir realaus gyvenimo pagrindą, o studentams – vertingų įžvalgų apie gerovės sampratą darbo kontekste bei jos reikšmę švietimo ir socialinio darbo srityse.
Pranešimu „Tarptautinės fotografijų parodos „Sulieti pasaulius“ pristatymas. Vienos ir Kauno atvejai“ plenarinį posėdį užbaigė Darius Petrulis, Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus narys, menininkas, fotografas, vietos ir bendruomenių tyrėjas. Pranešime buvo apžvelgtos kūrybinės paralelės tarp Kauno Žemųjų Šančių mikrorajono ir Vienos „Gleis 21“ architektūrinės rezidencijos – dviejų skirtingų, tačiau bendrystės siekiu ir urbanistiniu aktyvumu susietų bendruomenių. Menininkas D. Petrulis kalbėjo apie meno kaip tyrimo ir pilietinio įsitraukimo priemonės reikšmę, kviesdamas apmąstyti, ar globalių urbanistinių pokyčių akivaizdoje dar įmanoma išsaugoti gyvą ryšį su aplinka, bendruomene ir vietos tapatybe.
Lydinčios parodos
Konferencija „Idėjų forumas“ neįsivaizduojama be ją lydinčių meninių akcentų. Kaip ir kiekvienais metais konferenciją lydėjo gyvos ir virtualios studentų parodos. Dalyviams buvo pristatytos virtualios parodos: Menų akademijos Dizaino studijų programos studentės Aistės Lauciūnaitės personalinė piešinių paroda „Tai, kas netelpa į žodžius“, kur kiekvienas išvystas potėpis vedė per emocijų labirintus, bei studentų darbų paroda „Pajausti praeitį ir dabartį“, kuri sužavėjo žanrų, technikų, stilių įvairove ir jaunųjų menininkų drąsa eksperimentuoti.
Taip pat dalyviai aplankė Kauno kolegijos Stiklo galerijoje eksponuojamoje Objektų konservavimo ir restauravimo studijų programos studentų akvarelės darbų parodoje „Chromatinis potėpis“, kurioje atsiskleidžia subtilus akvarelės liejimo technikos meistriškumas, leidžiantis tyrinėti ir perteikti kasdienių objektų, tokių kaip vaisiai ir buities daiktai, išraiškingumą.
Sekcijose – Menų ir ugdymo fakulteto studentų bei svečių iš užsienio ir Lietuvos pranešimai
Šiemet konferencijos dalyviai išsiskirstė net į dešimt teminių sekcijų. „Šiuolaikinės lingvistikos ir vertimo iššūkiai globalioje komunikacijos erdvėje“ sekcijoje pranešimus skaitė Kauno kolegijos bei Vytauto Didžiojo universiteto pranešėjai; sekcijoje „Socialinio darbuotojo vaidmuo sprendžiant šiuolaikines visuomenės problemas“ pranešimus pristatė Kauno kolegijos, Riga Technical University Liepāja Academy (Latvija) studentai; sekcijoje „Tvarios ir funkcionalios inovacijos: dirbtinis intelektas ir naujos kartos gaminiai“ įžvalgomis dalijosi Kauno kolegijos studentai; sekcijoje „Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo aktualijos: metodinės įžvalgos ir praktiniai sprendimai“ buvo pristatyti Kauno kolegijos studentų ir svečių iš Vilniaus kolegijos, Ariogalos lopšelio-darželio, Kauno rajono Užliedžių mokyklos- daugiafunkcio centro bei Kauno lopšelio-darželio ,,Malūnėlis“ pranešimai; „Tarpusavio sąveika ugdymo(si) procese: pedagogai, vaikai ir tėvai“ sekcijoje pranešimus skaitė Kauno kolegijos studentai ir dalyviai iš Kulautuvos pagrindinės mokyklos, Katholische Kindertagesstätte Karbach (Vokietija) bei Mažeikių r. Sedos lopšelio-darželio „Jurginėlis“. Kauno kolegijos studentai įžvalgomis dalijosi sekcijose „Kultūriniai ir emociniai įvaizdžio aspektai: nuo simbolių iki kasdienybės“, „Tarp tradicijos ir inovacijos: paveldas, restauravimas ir meninė kūryba“ ir „Grafinis dizainas šiuolaikinėje kultūroje: kūryba, etika ir komunikacija“. Sekcijoje „Dizainas žmogui: nuo estetikos iki empatiškos aplinkos kūrimo“ buvo pristatyti Kauno kolegijos ir Frederick University (Kipras) studentų pranešimai; sekcijoje „Vaizdo ir kūrybinių sprendimų galia meninės ir profesinės praktikos reprezentavime“ pranešimus skaitė Kauno kolegijos, ITS Academy Udine (Italija), Wood Technology School Maribor (Slovėnija), Higher Vocational School and Secondary Industrial School Volyn (Čekija) studentai.