Šiais metais Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultete vykdoma Įvaizdžio dizaino studijų programa, ruošianti profesionalius įvaizdžio dizaino kūrėjus, gebančius dirbti su individualiais klientais, o taip pat realizuojančius save mados, teatro, kino, televizijos, reklamos ir kitose vizualinės komunikacijos srityse, žymi reikšmingą etapą – išleista 10-oji diplomantų laida. Studijų programos alumnų pasiekimai rodo aukštą specialistų parengimo lygį, kurio pagrindas yra platus studijuojamų dalykų spektras, užtikrinantis nuoseklų, kryptingą ugdymą psichologijos, antropologijos, kūrybiškumo, antreprenerystės bei kitose srityse tiek studijuojant, tiek atliekant praktikas ar bendradarbiaujant projektuose su profesionalais Lietuvoje ir užsienio šalyse.

Studijos, paruošiančios būsimai karjerai
Įvaizdžio dizaino studijų programos studentai žinių ir praktinių įgūdžių semiasi ne tik iš programoje dėstančių lektorių – aktyviai veikiančių profesionalų, bet jas gilina ir dalyvaudami kviestinių lektorių, tokių kaip komunikacijos specialistas Arnoldas Remeika, kūrybinio marketingo įmonės „Miraceti“ įkūrėja, edukacinio projekto „Suprasti madą“ savininkė Evelina Petkevičienė, ryšių su visuomene ekspertas Arūnas Armalis, dešimtmetį mados ir gyvenimo būdo žurnalo „L‘Officiel Mada“ vyriausios redaktorės poziciją užėmusi, lektorė Jurgita Garbaravičienė, paskaitose bei seminaruose, taip pat atlikdami praktikas įmonėse, dirbdami su žinomais prekiniais ženklais, bendradarbiaudami su skirtingų meno sričių profesionalais. Tad projektavimas savito, originalaus, visuminio užsakovo ar užsakovų grupės stiliaus ar įvaizdžio kūrimas televizijoje, teatre, kine, mados kolekcijų pristatymuose, reklamose, fotosesijose – tampa dinamiškos ir labai įdomios jaunųjų įvaizdžio dizainerių kasdienybės dalimi.
„Svarbu, kad studentai nuo pirmo kurso dirbtų realioje kūrybinėje aplinkoje, suprastų rinkos poreikius ir įgytų pasitikėjimo savo profesiniais įgūdžiais. Tokia patirtis paruošia juos būsimai karjerai daug geriau nei tik teorija“, – akcentuoja programos dėstytoja, įvaizdžio dizainerė Violeta Dobrovolskienė.
Studentai, siekiantys plėsti savo žinias ir tobulėti, yra skatinami įgyti tarptautinės patirties –dalinėms studijoms ar praktikai jie gali vykti į Estiją, Suomiją, Vokietiją ir kitas šalis.
Antrakursės istorija: nuo malonių iššūkių studijose iki mados sostinės Paryžiaus
Antro kurso studentė Rugilė Regalaitė pasakoja, kad apie Įvaizdžio dizaino studijų programą sužinojo per socialinius tinklus. „Pamačiau vyresnio kurso studentės darbus ir supratau, kad ši programa yra būtent tai, ko ieškojau“, – dalijasi ji.
Rugilės kasdienybė studijose – kupina iššūkių: nuo modelių ir makiažo meistrų paieškos iki fotosesijų organizavimo, o kur dar pasiruošimas atsiskaitymams! Tačiau būtent ši dinamika ją labiausiai motyvuoja. „Įkvepia galimybė realizuoti save kuriant vizualinius projektus ir bendradarbiaujant su įdomiais, talentingais žmonėmis. Kiekvienas projektas – tai galimybė augti“, – akcentuoja studentė.
Šiuo metu Rugilė įgyvendina vieną iš savo svajonių atlikdama dviejų mėnesių praktiką „Alexandre Vassiliev fondo“ meno ir mados archyvuose Paryžiuje. „Tai neįkainojama patirtis – galimybė susipažinti su tarptautine mados ir meno industrija iš vidaus. Tikiu, kad ši praktika atvers daug naujų kelių mano profesinei ateičiai“, – džiaugiasi Įvaizdžio dizaino studijų programos antrakursė.
Pagrindas autentiškam kūrybiniam keliui
Pasak V. Dobrovolskienės, per visą vykdymo laikotarpį, programa stipriai išaugo – tiek turiniu, tiek studentų patirtimis. „Pradžioje, daug ką kūrėme nuo nulio: studijų turinį, praktikos bazes, partnerystes. O dabar – turime stiprų dėstytojų kolektyvą, vis labiau motyvuotus studentus, plačią partnerių bazę Lietuvoje ir užsienyje. Pastebiu, kad dabartinė karta – drąsesnė, kūrybiškesnė ir labiau orientuota į tarptautines galimybes“, – sako dėstytoja.
Ji džiaugiasi ir absolventų pasiekimais: „Absolventai dirba prestižiniuose mados namuose užsienio šalyse, kuria savo prekinius ženklus, tampa pripažintais įvaizdžio dizaino specialistais. Esu labai laiminga matydama, kad jie nebijo kurti autentiško, savojo, kelio, o studijų metu įgytos žinios suteikia tam tvirtą pagrindą.“
Asmenybės, kuriančios ateitį
Įvaizdžio dizaino programa, per visa laikotarpį, sutelkė stiprią bendruomenę – nuo drąsių ir kūrybiškų studentų iki profesionalių dėstytojų bei partnerių Lietuvoje ir užsienyje. Šiandien programa ne tik suteikia galimybes įgyti unikalią patirtį realioje darbo aplinkoje ir tarptautiniuose projektuose, bet ir tampa tramplinu siekiantiems savirealizacijos ne tik įvaizdžio dizaino, bet ir mados, meno srityse. Kaip teigia V. Dobrovolskienė, didžiausia programos vertybė – žmonės: tie, kurie studijuoja ir tie, kurie dėsto. „Šią studijų programą, jos reputaciją ir sėkmę kuria išskirtinės asmenybės. Tikiu, kad ateinantys metai programai atneš dar daugiau pasiekimų, kuriais galėsime didžiuotis“, – akcentuoja lektorė.
Šiais mokslo metais programoje studijuoti pradės jau 14-oji laida. „Norisi juos įkvėpti eksperimentuoti, paskatinti neprarasti smalsumo ir atvirumo, padrąsinti nebijoti klysti. Įvaizdžio dizainas yra sritis, kurioje svarbūs ne tik gebėjimai ir įgūdžiai. Labai svarbus – unikalus požiūris, platesnis matymas, drąsa laužyti stereotipus, polėkis kurti naujus standartus, o taip pat – buvimas komandos dalimi, kadangi įvaizdžio dizaineris retai kuria vienas. O mūsų, dėstytojų, tikslas – padėti kiekvienam atrasti savo autentišką kūrybinį balsą ir perduoti metodus kaip diplomatiškai jį išreikšti dirbant kartu su kitais profesionalais“, – sako dėstytoja V. Dobrovolskienė.