60-oji Venecijos meno bienalė, vykusi 2024 m. balandžio 20 d. – lapkričio 24 d., išsiskyrė savo tematika, menininkų įvairove ir politiniu aktualumu. Be to, ją kuravęs brazilų kilmės kuratorius Adriano Pedrosa – pirmasis Lotynų Amerikos kuratorius bienalės istorijoje. Jei smalsu išgirsti daugiau, birželio 10 d. (antradienį) 15.30 val. 201 auditorijoje (A. Mackevičiaus g. 27, Kaunas) kviečiame į susitikimą su Menų ir ugdymo fakulteto Menų akademijos lektore Sigute Bronickiene, kuri papasakos savo įspūdžius iš vieno svarbiausių meno renginių Europoje.

Bienalės tema – „Užsieniečiai visur“, todėl daugiausiai dėmesio buvo skiriama menininkams, kurie yra užsieniečiai, imigrantai, išeiviai, emigrantai, pabėgėliai. Bienalę sudarė trys dalys: pagrindinė, kviestinio kuratoriaus A. Pedroso kuruojama paroda, veikusi senųjų laivų statyklų rajone, vadinamajame Arsenale, ir pagrindiniame „Giardini della Biennale“ paviljone Giardini, t. y., Soduose; taip pat – nacionaliniai paviljonai, kurių didžioji dalis buvo Giardini; o savo istorinio pastato neturinčių šalių paviljonai kūrėsi skirtingose Venecijos miesto vietose ir erdvėse. Bienalėje dalyvavo 331 menininkas iš 80 šalių.

Lietuvai bienalėje atstovavo menininkų duetas „Pakui Hardware“ (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda) kartu su dailininke Marija Terese Rožanskaite. Projektas tyrinėjo žmogaus kūno ir technologijų santykį, perteikdamas jį per organinių ir dirbtinių formų sintezę. Projektas buvo pristatytas Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus iniciatyva.

Kviečiame atvykti į susitikimą su lektore S. Bronickiene ir pasiklausyti įdomaus pasakojimo apie daug įspūdžių palikusią 60-ąją Venecijos meno bienalę.