Mokytis užsienio kalbų yra naudinga, įdomu, smagu. Lengvai ir paprastai galima užsirašyti į vokiečių, prancūzų, italų, ispanų, japonų ir kitų populiarių užsienio kalbų kursus. Tačiau ne visos kalbos yra taip lengvai prieinamos. Pavyzdžiui, jei norisi pradėti mokytis lietuvių gestų kalbos – bus kiek sudėtingiau, nes kursų teks paieškoti.
Tačiau Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras kolegijos studentams sudaro unikalią galimybę – iš laisvai pasirenkamųjų studijų dalykų pasirinkti lietuvių gestų kalbos paskaitas, kurias veda Kauno kolegijos absolventas Mykolas Balaišis – Lietuvos kurčiųjų draugijos viceprezidentas ir mokymų vadovas.
Lektorius sako, jog požiūris į kurčiuosius ir neprigirdinčiuosius per pastaruosius tris dešimtmečius gana smarkiai pasikeitė. “Anuomet situacija buvo liūdnesnė, kurtieji ir neprigirdintieji neišvengdavo patyčių, nes aplinkiniai nežinojo kaip priimti kitokius žmones. Bet dabar visuomenės požiūris keičiasi. Žmonės apie kurčiuosius ir neprigirdinčiuosius žino daugiau, turi galimybes dalyvauti jų bendruomenės gyvenime. Reikšmingas pokytis ir tai, jog daugėja lietuvių gestų kalbos vertėjų centrų, todėl kurtieji ar neprigirdintieji gali studijuoti. Džiugu, kad kultūriniai renginiai vis dažniau pritaikomi kurtiesiems ir neprigirdintiesiems, televizijų trasliuojamose programose atsiranda titrai. Situacija keičiasi į gerąją pusę”, – pozityvius pokyčius vardija M. Balaišis.
Lektorius sako turintis tikslą lietuvių gestų kalbos paskaitose ne kuo tiksliau išmokyti gestų kalbos, bet, visų pirma, parodyti kaip komunikuoti, padrąsinti studentus nebijoti bendrauti su kurčiaisiais ir neprigirdinčiaisiais. M. Balaišis studentams pasakoja gestų kalbos atsiradimo istoriją, supažindina su kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų kultūra, menais. Paskaitose lektorius aiškina gestų kalbos daktilį – lietuvių gestų kalbos abėcėlę, vartojamą vardams, pavardėms, miestų pavadinimams, kurių gestų kalboje nėra, studentai mokosi skaičius, spalvas ir kitus gestų kalbos žodyno ženklus.
“Paskaitos skirtos ne tik išmokti kalbą. Jose stengiuosi mažinti girdinčiuosius ir kurčiuosius bei neprigirdinčiuosius skirianti barjerą. Džiugu, kad Kauno kolegija, kaip ir aš, taip pat turi šį tikslą ir pakvietė mane dėstyti”, – džiaugiasi M. Balaišis.