2025 m. lapkričio 24 d. Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultete įvyko prasmingas susitikimas su „Herojaus“ mokyklos vadovais Egle Baltrušaitiene ir Andriumi Pelegrimu. Susitikime dalyvavo Kauno kolegijos pavaduotoja studijoms Jolanta Bareikienė, Menų ir ugdymo fakulteto dekanas Albertas Juodeika, prodekanė studijoms Renata Sedliorienė, Pedagogikos katedros vedėja dr. Eglė Bačiauskė ir dėstytoja dr. Jovita Starkutė, inicijavusi šį susitikimą.
Jo tikslas – susipažinti, apsikeisti aktualia informacija ir numatyti bendradarbiavimo gaires ateičiai. Susitikimo esmė – jungti mokyklos ir aukštosios mokyklos patirtis, kad drauge kurtume naujus įrankius ir sprendimus, padėsiančius ateities mokytojui pasiruošti realiems praktikos iššūkiams.
Kaip teigia dekanas A. Juodeika, bendradarbiavimas su mokyklomis leidžia mums tiksliau reaguoti į šiuolaikinio mokytojo poreikius ir pasiūlyti studentams daugiau realių, autentiškų patirčių.
Įžvalgos apie mokytojų rengimą ir bendradarbiavimą
„Mokykloms reikia mokytojų, kurie ne tik išmano ugdymo programas ir geba jas įgyvendinti, bet ir kuria ugdymo turinį, greitai mokosi, yra atkaklūs, lankstūs, drąsūs, kūrybiški. Mokytojams tenka ne tik mokyti, bet ir valdyti klasę, komunikuoti su tėvais, spręsti įvairius iššūkius. Tam reikia atsparumo, reflektavimo įgūdžių, gebėjimo planuoti, prisitaikyti prie pokyčių, įveikti stresą. Tiek mokiniai, tiek mokytojai mokykloje turi patirti ir sėkmę, ir gauti iššūkių, grįžtamajį ryšį, būti pastebėti“, – dalinasi mintimis „Herojaus“ progimnazijos vadovė E. Baltrušaitienė.
Pedagogikos katedros vedėja dr. Eglė Bačiauskė papildo, kad rengiant būsimus mokytojus itin svarbu nuosekliai stiprinti jų atsparumą, gebėjimą reflektuoti ir valdyti sudėtingas ugdymo situacijas. „Autentiškas bendradarbiavimas su mokyklomis suteikia studentams galimybę matyti realų ugdymo procesą ir mokytis veikti kompleksiškose situacijose,“ – teigia ji.
Pasak „Herojaus“ vadovo A. Pelegrimo, bendradarbiaujant mokykloms ir mokytojus rengiančioms švietimo įstaigoms galime rasti sprendimų ir įrankių padedančių mokytojams pasirengti tam, kas jų laukia praktikoje. Mokant vaikus svarbu nepamiršti ir fundamentų, kurti santykį su mokiniais, mokyti per praktiką, nesivaikyti ugdymo madų, atrasti veikiančius ugdymo metodus ir mokymo(si) įrankius, juos nuolat peržiūrėti ir atnaujinti.
Studentų patirtis autentiškoje ugdymo aplinkoje
„Mokytojų rengimo kokybė tiesiogiai priklauso nuo bendradarbiavimo su mokyklomis. Kai dirbame kartu – dalijamės patirtimis, reflektuojame, kuriame naujas priemones – studentai gauna tą tikrąjį ugdymo paveikslą, kuris padeda jiems drąsiau įžengti į klasę. Dirbdama su būsimais mokytojais matau, kad jiems labai svarbu patirti tikrą ugdymo aplinką: ne idealizuotą, o autentišką“, – dalinasi dr. Jovita Starkutė, Pedagogikos katedros „Švietimo vadybos“ ir „Kūrybiškumas ir antreprenerystė“ dalykų lektorė.
Dėkojame „Herojaus“ mokyklai už atvirą dialogą ir partnerystę, kuri mūsų studentams suteikia galimybę jau studijų metu susidurti su autentiškomis ugdymo situacijomis ir augti kaip būsimiems mokytojams. Taip pat dėkojame dr. Jovitai Starkutei už šio susitikimo iniciatyvą ir prasmingą indėlį stiprinant bendradarbiavimą.