2025 m. spalio 6–17 d. Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Socialinio darbo katedroje lankėsi sociologijos mokslų daktaras, pripažintas tyrėjas dr. Tomasz Mateusz Kasprzak iš Katovicų Silezijos universiteto (Lenkija). Vizito tema – „Studijos apie negalią Rytų Europoje“.

Dr. T. M. Kasprzak aktyviai bendradarbiauja su Socialinio darbo katedros dėstytojais – kartu parengti moksliniai pranešimai tarptautinėms konferencijoms, vykdomi bendri tyrimai ir projektai, rengiami straipsniai publikavimui.

Paskaitose dalyvavo Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto, Alytaus fakulteto bei Tauragės skyriaus Socialinio darbo studijų programos studentai. Studentai teigia, kad paskaitos buvo ne tik informatyvios, bet ir įtraukiančios, suteikusios galimybę pažvelgti į negalios temą iš tarptautinės perspektyvos. Jie pabrėžė, jog dėstytojas išsiskyrė šiltu bendravimu, kūrė atvirą, bendradarbiavimu grįstą atmosferą, skatino mąstyti apie socialinio darbo profesijos empatijos ir įtraukties svarbą.

„Paskaita buvo ypač naudinga, nes ne tik suteikė teorinių žinių, bet ir leido patirti praktinį mokymąsi per jutimus – liesti, žymėti, bendrauti. Dėstytojas pristatė brailio raštą ir suteikė galimybę susipažinti su leidiniu, išspausdintu šiuo raštu, taip padėdamas geriau suprasti, kaip regos negalią turintys asmenys skaito ir rašo“, – dalijasi Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto studentė.
„Sužinojau apie Lormo abėcėlę – taktilinį bendravimo būdą, leidžiantį kurtiesiems-akliesiems bendrauti su aplinka. Tai buvo įkvepianti patirtis, leidusi geriau suprasti kitokį pasaulio suvokimą“, – pasakoja Tauragės skyriaus studentė.
„Tokios paskaitos skatina empatiją ir padeda suvokti, kaip svarbu socialiniame darbe mokėti užmegzti ryšį su kiekvienu žmogumi, nepriklausomai nuo jo galimybių“, – sako Alytaus fakulteto studentė.

Vizitas prisidėjo prie Kauno kolegijos strategijos įgyvendinimo, tarptautiškumo ir įtraukties plėtros, bei sustiprino tarptautinio bendradarbiavimo tinklus tarp aukštojo mokslo institucijų.

Socialinio darbo studijų programoje mokosi ir asmenys su negalia, todėl šis vizitas buvo ypač reikšmingas tiek studentų dalykinių ir tyriminių kompetencijų gilinimui, tiek dėstytojų profesiniam tobulėjimui bei studijų turinio atnaujinimui.