Nuo lapkričio 19 d. Kauno kolegijos „Pelėdų kalno“ galerijoje (A. Mackevičiaus g. 27, Kaunas) eksponuojama keturių tapytojų – Gusto Jagmino, Inos Budrytės, Sigitos Maslauskaitės ir Aistės Bugailiškytės paroda „G I S A  Tapyba“, kuruojama Menų akademijos dėstytojo, tapytojo Arvydo Martinaičio.

G I S A idėja gimė tapybos kvadrienalės metu, kai G. Jagmino, I. Budrytės ir A. Bugailiškytės kūriniai buvo išeksponuoti vienas šalia kito. „ – Žiūrimės“, – nusprendė menininkai ir į savo grupę pasikvietė tapytoją bei menotyrininkę S. Maslauskaitę. Grupės narius vienija tai, jog jie nesivaiko madų, turi lengvai atpažįstamus stilius ir sprendžia išsikeltas tapybines, kūrybines užduotis. Šalia idėjinių priežasčių yra ir pragmatiškos, bet džiuginančios individualistinio, susiskaldžiusio meno lauko ir, apskritai, pabirusios visuomenės kontekste: dirbti komandoje efektyviau ir linksmiau, nes pasiskirstoma darbais, parodos tampa dar didesnėmis šventėmis, nuotykiais. G I S A yra palytėta fluksiškos ideologijos – vietoje sudėtingų koncepcijų renkamasi panirti į nuolatinį kūrybinį būvį, akcentuoti procesą, atrasti vertes kasdienybėje.

G. Jagminas sako, jog G I S A nariams patinka „ne visai teisinga“ tapyba – nepaisant studijų Vilniaus dailės akademijoje, visi nariai palaiko artbrute (mėgėjų meno) stilistiką. G. Jagminas gręžiasi į XX a. tapybą, atskleisdamas žaismingąją, poetiškąją savo pusę, S. Maslauskaitė tęsia daugybę amžių puoselėtą krikščioniškosios ikonografijos tradiciją, ją savaip perkurdama. Šiai parodai menininkė kūrinius atrinko kontrasto principu – turėdama prie grupės kolekcijos labiau tikusius peizažus, ji pirmenybę teikė figūratyvui, komiksiniam stiliui. I. Budrytė eksponuoja įvairių laikotarpių kūrinius, juose aiškiai atsiskleidžia kūrėjos prielankumas savamoksliams menininkams – ją žavi pastarųjų laisvumas, stipri įtaiga. Jos paveikslų istorijas inspiruoja aktualūs įvykiai, bet tapanti ranka neretai nuveda į visai naujus kontekstus. A. Bugailiškystė kūriniuose nagrinėja antikvarinį interjerą, kuris ją supa kasdienybėje. Naujausiuose jos paveiksluose interjerai šviesūs, pasteliniai, gyvybingi, lyg juose ką tik būtų gyvenę, bendravę žmonės.

G I S A yra įdomus reiškinys šiuolaikinės tapybos padangėje, kuriame profesionalumas ir marginalumas, skirtybės ir vienovės, humoras ir rimtis susilieja į vientisą darinį – neformalų, spontanišką ir atmosferišką eksperimentą.

Menotyrininkė Austėja Mikuckytė-Mateikienė

Primename, jog dėl šalyje iki lapkričio 29 d. 24 val. įvesto karantino, draudžiamas kultūrinių renginių lankymas. Tačiau stengsimės suteikti jums galimybę parodą „G I S A  Tapyba“ aplankyti virtualiai. Sekite informaciją.