Kitoniškai ir kūrybiškai – būtent taip pavasario pradžioje pažvelgti į visuomenei aktualias mokslo temas studentus kvietė „Mokslo sriubos“ ir tinklaraščio „Konstanta 42“ organizuojamas „Mokslo populiarinimo rašinių konkursas 2021“. Šiame konkurse laimę sudalyvauti išbandė keturi Taikomosios komunikacijos antrakursiai Alanas Kondrašovas, Kamilė Lionikaitė, Inga Rėkutė ir Kristina Jankūnė, kurių straipsniai sulaukė žiniasklaidos susidomėjimo –  buvo publikuoti naujienų portale „Lrytas.lt“.

Dalyvaudama konkurse antrakursė Inga Rėkutė gilinosi į socialinės įtraukties skatinimo tematiką – integruotąjį sportą ir jo svarbą. „Iš tikrųjų, suvokimas, kad visi mes esame lygūs – tik kad esame skirtingi – atsiranda tik tada, kai susidaro pakankamas žinių bagažas – tai yra, tinkamas bendravimas su neįgaliais žmonėmis. Dažnai pasimetame, galbūt norime padėti, guodžiame – bet tai neįgaliems ne visada patinka. Svarbiausia yra tinkamas bendravimas, o tuo pačiu bendradarbiaujant siekti ir tam tikrų rezultatų – pavyzdžiui, įtraukus sportuoti neįgalųjį, tuo pačiu skatinti įsitraukti ir šeimos narius, draugus. Taip susikurtų draugiška bendruomenė“, – įžvalgomis šia tema straipsnyje „Jie irgi nori rungtyniauti – kas yra integruotas sportas, ir kodėl tai yra svarbu“ dalijasi studentė.

Tuo tarpu būsimas komunikacijos specialistas Alanas Kondrašovas konkursui pateiktame rašinyje ieškojo sąsajų tarp komunikacijos studijų ir socialinio nerimo. Straipsnyje pateikiamos įžvalgos, kokia komunikacijos studijų nauda ir efektyvumas, ar į komunikacijos sritį orientuotos studijos padeda susitvarkyti su socialinio nerimo sutrikimu.

„Į komunikaciją orientuotos studijos yra naudingos kiekvienam. Žmogus įgaus žinių, kurios yra naudingos visuose gyvenimo etapuose. Didėjanti kompetencija komunikuojant praplės žmogaus produktyvumą visuomenėje. Be to, komunikacijos srities išsilavinimo laipsnis padidins karjeros galimybes, kurios sparčiai didėja. Tikėtina, kad baigę komunikacijos studijas įgysite puikius bendravimo įgūdžius, sukursite tvirtus santykius ir socialinius ryžius bei sustiprinsite pasitikėjimą savimi, savo bendradarbiais ir bendraamžiais. Komunikacijos išsilavinimo laipsnis, padės pasiekti sėkmę konkurencingoje darbo rinkoje, kurioje vertinami aukštos kvalifikacijos darbuotojai“, – įžvalgas straipsnyje „Komunikacijos studijos – ginklas kovoje su socialiniu nerimu“  pateikia A. Kondraškovas

Antrakursė Kamilė Lionikaitė rašinių konkursui pristatė dirbtinio intelekto reikšmės medicinoje temą ir straipsnyje aptarė naujųjų technologijų tikslumą, efektyvumą ir naujų medicinos atradimų spektrą. „Nors DI (dirbtinis intelektas) ir ne panacėja, tačiau medicinoje labai pasitarnauja ir palengvina medikų darbą gelbstint kitų gyvybes: DI pateikti algoritmai padeda gydytojams tvarkyti ir rūšiuoti duomenis, tiksliai nustatyti navikus ir kitas žmogaus kūno anomalijas bei numatyti ligas ir paskirti tinkamą gydymą“, – įžvalgas šia tema straipsnyje „Dirbtinis intelektas – dešinioji medikų ranka“ pateikia K. Lionikaitė.

Taikomosios komunikacijos studentė Kristina Jankūnė konkursui pateikė straipsnį, kuriame naująsias technologijas, padedančias kovoti su cukriniu diabetu, apžvelgė dalindamasi asmenine patirtimi.

„Gydytojai darė viską, kad man padėtų ir pastatytų ant kojų, o kai situacija normalizavosi, pasiūlė išeitį – insulino pompą. Kai žmogus naudojasi švirkštais, insulinas suleidžiamas vienu kartu ir jo veikimo negalima pristabdyti. Tuo tarpu naudojantis insulino pompa, krentant cukraus kiekiui kraujyje, ją galima bet kada sustabdyti – ar susileisti daugiau insulino, jei cukraus daugėja, kyla. Tai ypač patogus būdas kontroliuoti diabetą ligos atveju, kai būna pakilusi kūno temperatūra, nes tada insulino poreikis padidėja. Per įvestą kateterį insulino pompa visą laiką būna prijungta prie žmogaus. Žinoma, ją galima atsijungti – norint eiti išsimaudyti ar sportuojant“, – straipsnyje „Mokslo evoliucija išgelbėjo mano gyvybę“ pasakoja K. Jankūnė.

Mokslo populiarinimo rašinių konkursas šiemet surengtas jau aštuntąjį kartą. Konkursas organizuojamas, siekiant populiarinti mokslą, skatinti mokslu besidominčius žmones populiariai pristatyti mokslo atradimus bei ugdyti jų gebėjimus tai daryti.